FOUR

2K 201 41
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

"D-DON'T you ever t-touch me!"

Aku mengengsotkan diri cuba untuk menjauhi dia yang memandangku dengan pandangan yang sukar untukku tafsir. Bibirku bergetar. Sebolehnya aku menahan diri daripada melakukan sesuatu di luar jangkaan.

Dia berhenti tingkahnya. Merenung aku dengan pandangan sugul.

"Ini tak adil... you know?"

Aku kerutkan kening. Dia senyum tawar.

"What do you expect from a husband, who love his wife very damn much, dapat tahu yang empat tahun penantiannya, menjaga isteri dia yang koma dan akhirnya, bila isteri dia bangun... tak ingat langsung tentang dirinya?" suaranya bertukar tegang.

"Aku tak yakin aku sayang k-"

"You do love me, Elaine. Dan aku tak mereka langsung cerita itu." Tenang dia noktahkan kata. Matanya tepat bersabung pandang denganku.

"B-but, I- don't know you!"

"Then, know me! Berikan secebis percaya kau, untuk ada dan setia dengan aku macam mana aku setia menjaga kau selama empat tahun.." Matanya berkaca-kaca. Aku tergemap.

"Keseorangan."

Aku menahan nafas. Sesuatu perasaan sedang membelengguku kini. Riak wajahnya buatkan aku rasa sebu. Kenapa aku berasa begini, hanya dengan dia?

"I- I love you?"

Dia angguk. "Yes, sayang. You love me."

"You.. love me?"

Dia senyum. "You have no idea how much I love you too, darling.." Aku tahan nafas sendiri. Sukar untuk aku terima kenyataan yang baru diungkapkan.

"Kau kena bagi aku masa. Ini semua terlalu tiba-tiba dan aku, bukan boleh terima kau senang-senang macam aku terima kau seperti dulu." Akhirnya aku berkompromi. Barangkali jadi lemah kerana air mata dia.

"Tak boleh lama tau. Maklumlah, I have a very sexy and beautiful wife."

Dia mencuit daguku dan sekali lagi buatkan aku tergamam. Bari sekejap tadi aku lihat dia mahu menangis dan tuptup sahaja dah jadi miang balik? Sungguh aneh!

"Aku dah cakap,jangan sentuh-sentuh!" Ketegasan itu masih ada dalam nadaku. Dia hanya tertawa kecil.

"Ada aku cakap aku nak dengar permintaan kau ke, sayang?"

Ergh!! Such a jerk! "Aku guraulah sayang. Janganlah marah-marah. Kau kena rest dulu and dapatkan tidur yang cukup. So, now baring."

Tiba-tiba pula mataku rasa mengantuk bila dia menyatakan ayatnya. Bagaikan renjatan elektrik tatkala dia membantuku untuk berbaring semula. Aku sekadar menjadi pemerhati tingkah lelaki ini.

Tak kekok mengurus atur keadaanku seperti sudah biasa melakukan itu. Dia menarik selimut dan menutupiku. Matanya merenungku redup dengan senyuman yang tak lekang.

"Dulu, aku selalu buat macam ni."

Aku kerutkan kening. "Macam apa?"

"Macam ni."

Dengan pantas, dia melabuhkan satu kucupan hangat di dahiku menyebabkan jantungku mula berdegup laju. Mata bersabung mata dan aku dapat rasa tamparan nafasnya mengelus wajahku.

"Lepastu, aku buat macam ni.."

Dia lagakan hidung kami berdua dengan mata yang tertutup. Aku sendiri hairan dengan diriku yang tidak menolak waima menepis. Seakan dirinya itu tukul yang memaku segala perlakuanku.

"Ada lagi satu yang aku selalu buat, tapi,... aku tak rasa ini masanya... so.."

Dua jari Jungkook menyentuh bibirnya lalu menyentuh bibirku pula. Sentiasa... buat aku tergamam dengan setiap perlakuannya. Matanya terkedip sekali sebelum senyuman manis meniti di bibir itu.

"Tidur sayang. Dan, tolong..." Rambutku diselitkan di telinga.

"Tolong bangun semula. Jangan tinggalkan aku... lagi..."

Itu pesanannya sebelum dia mulai menjauh dan aku lena dibuai mimpi.


M/M:
This is panjang sikit. Ini pun dah cukup break dah. Do vote and comment!

Very Hot Husband | JJKWhere stories live. Discover now