---
AKU pandang kanan, nampak Jungkook sedang tersenyum.
Pandang pula kiri, nampak dia kenyitkan mata nakal padaku.
Tutup mata, aku dapat lihat wajahnya yang mendekat dan labuhkan ciu-
"Apa kena dengan kau ni, Elaine! Kenapa kau fikir pasal dia ni? Otak tolonglah, serabutlah!!!" Pekikku kuat. Bergaduh dengan organ badan sendiri.
"Itu macam tanda orang nak jatuh cinta, bukan?"
Argh! Bad timing! Masa aku tak nak jumpa dialah, boleh pula tercegat berdiri depan mata. Mana pula aku nak sorok muka ni? Jangan kalut, Elaine, buat macam tiada apa yang berlaku. Jelingan tajam aku beri.
"Awww, do you starting to have a feeling towards me?"
Ah, itu dia Jeon Jungkook dan perangai menjengkelkan tahap galaksi bima sakti dia. Serta-merta aku memegang dada sendiri. Jantungku laju mengepam darah menyebabkan adrenalin dalam badan aku mula meninggi. Ah, sudah!
"Shh!! Aku nak ketenangan. Shuhh! Nyah kau dari sini." Dia ketawa nakal. Nak saja aku cucuk branula di tangaku pada wajahnya.
"Eleh, dah angau, tak mengaku. Nanti betul aku tiada depan mata kau nanti, baru kau tahu nak merindu."
"Tak kuasa aku nak rindu kau. Daripada aku rindu kau, baik aku rindukan-" Ada satu silauan cahaya yang tiba-tiba memberhentikan kata-kataku
"Elaine? Sayang?"
Satu imbasan memori menerjah fikiranku. Dan entah macam mana aku tiba-tiba berada dalam sebuah kereta! Aku memegang stereng dan memandu dengan sangat laju! Aku lihat meter kelajuan menunjukkan had laju 120km/j!
"A-apa yang--"
Dan pada ketika itulah aku nampak sebuah kereta yang tiba-tiba meluru laju ke arahku. Tiada tanda mahu berhenti waima mengelak! Seakan sengaja, menjadikan aku sasaran untuk dihentam! Aku mulai panik dan menjerit lantang, sehinggalah ada lagi satu tangan lain yang memegang stereng itu, tangan yang melindungi aku!
"I'll protect you, Elaine. Jaga diri, hmm?"
Serentak waktu itu stereng berpusing ke kanan dan tayar kereta terseret mengeluarkan bunyi yang cukup kuat. Keadaan badanku berpusing mengikut arah gerakan.
Ketika itulah wajah Jungkook kelihatan. Wajah itu menahan sakit yang teramat. Darah mengalir di kepala, dan dia sedang menahan sakit di bahagian perut. Berlumuran dengan darah yang banyak!
"J-jungkook! J-jangan!!"
"It's okay... Aku, t-takkan tinggalkan kau... walaupun, aku dah mati, s-sayang."
Streeettt.. Ppom!!
"JUNGKOOK!!"
---
"SAYANG!! Kau kenapa ni?? Jangan buat aku risau!!"
Aku menangis kuat serentak memeluk tubuh Jungkook erat. Sangat erat! Kerana apa yang telah aku saksikan, adalah dengan mataku sendiri, kereta yang laju itu merempuh...
"J-jungkook!"
"Ya, sayang. Kenapa ni? Kau ada ingat sesuatu ke?"
Aku melihat wajahnya. Sangat dekat. Menyentuh wajahnya dan ia rasa nyata. Jungkook memang ada dengan aku sekarang!!
"A-aku, a-aku-.."
"Shh... calm down, first, honey. You know I'll always with you, right? Hmm?"
Aku angguk dan makin ketatkan pelukan. "Stay for me Jeon Jungkook. Boleh j-janji jangan tinggalkan aku..."
Dia tersenyum. Tak dapatku analisis sama ada senyuman itu hambar atau sebaliknya. "Sayang,.. you'll be just fine with me by your side. Aku takkan tinggalkan orang yang paling aku sayang ni..."
Aku gigit bibir. Masih meragui kata-katanya.
Dia usap belakang tubuhku lembut. Aku cuma pandang tindakannya. Bohonglah kalau aku katakan aku langsung tidak tersentuh dengan layanan baiknya. Dia juga melabuhkan satu ciuman di dahiku. Syahdu bahkan damai rasanya.
"Boleh t-tak j-janji dengan aku?" Aku pandang matanya meraih satu harapan yang aku mahu dia pegang dan takkan leraikan. Matanya redup memberi jawapan ya.
"Kau t-takkan buat lagi, kan?" Kening Jungkook hampir sahaja bercantum.
"B-buat apa?"
"Risking your own life to save me."
Wajahnya mula berubah. "Don't get hurt because of me..."
"Sebab apa yang aku baru lihat tadi, kau, d-dengan d-darah..." Aku jadi takut semula. "K-kau takkan jadi macamtu lagi kan? Boleh kau j-janji?"
Dia cuma pandang aku dengan senyuman. Dan aku tak buta untuk mentafsirnya. Itu senyuman yang cukup tawar. S-seuatu sudah terjadi...
"Jangan risau... Aku akan sentiasa temani kau, sampai kau cukup kuat untuk tidak ditemani lagi. Sampai kau cukup kuat, untuk hadapi semua ini..."
Dia mengelus pipiku.
"Seorang diri."
M/M:
For those yang baca Under Daddy Contol, Meen dah janji nak bawakan kelainan pada ending dan jalan cerita, right? So, better prepare! *Gelak macam Jin.
YOU ARE READING
Very Hot Husband | JJK
FanfictionHe's the definition of seductive and hotness. Yes, he's my very hot husband. --- "Shower with me." "W-what?" "It's an order from your husband. As a wife why not you just obey it?" Dia melangkah lebih dekat kepadaku. Matanya meliar ke segenap inci tu...