. 𝓦𝓲𝔃𝓪𝓻𝓭 𝓚𝓲𝓷𝓰𝓭𝓸𝓶 .
𖡼.𖤣𖥧 𖥧𖤣.𖡼
Setelah berhari-hari pihak diraja dari setiap kerajaan menunggu keputusan daripada Raja Sooman, akhirnya kali ini mereka mendapat keputusan.
" Akhirnya, pihak Skye Academy menerima utusan kita semua " kata Raja Sooman kepada raja-raja yang lain.
Mereka bersorak gembira mendengar khabar itu.
" Jadi, kalian semua boleh pulang dan sediakan segala keperluan untuk anak-anak tuanku sekalian. Dan boleh segera bergerak ke academy itu pada masa dan tarikh yang ditetapkan. Itu sahaja dari saya, terima kasih " ujar Raja Sooman.
Dan berakhirlah mesyuarat itu. Semua raja pulang ke istana masing-masing.
" Tak lama lagi perang seterusnya akan berlaku. Beta tak sabar mahu turun " kata Raja Sooman kepada tok penghulu.
Manakala situasi di Skye Academy pula..
" Eh unnie, dengar kata tak lama lagi akan ada anak raja dimasukkan kesini. Betul ke? " tanya Hwasa kepada Moonbyul.
" Tak tahu lah. Mungkin " kata Moonbyul.
Kim dan Dreamies datang mendekati Moonbyul dan Hwasa yang sedang berbual.
" Annyeong unnies " sapa Kim sopan. Mereka berdua tersenyum.
" Noona, mana Wheein noona? " tanya Mark kepada Hwasa. Hwasa mengangkat bahunya tidak tahu.
" Mungkin dia bersama dengan Solar noona " jawab Kim pula.
" Oh ye, dia ikut Solar unnie. Katanya Solar unnie mintak tolong dia tadi bantu menyediakan peralatan baru untuk pelajar akan datang " kata Moonbyul.
" Ohh. Eh, nak tengok juga lah " kata Haechan yang sudah berlari kekawasan istana semula.
Begitu juga yang lain. Mereka segera berjalan kedalam istana. Dewan tarian menjadi tumpuan mereka untuk singgah.
" Dah lama kita tak kemas ballroom ni. Dulu rajin je nak kemas lah apa lah " kata Jaemin.
" Haa, apa tengok lagi? Pergi lah buat kerja korang. Takkan nak tengok je tu. Melainkan korang anak raja nak tengok saja " perli Wheein sambil membawa beberapa buah kotak. Dreamis mencebik.
" Alah noona ni. Kim tak cakap apa-apa pun, awak yang beria " balas Haechan.
Haa mula dah mereka berdua tu nak bertekak. Setiap kali nak buat kerja mesti ada saja yang nak digaduhkan. Tak faham aku.
" Dah, dah. Semua buat kerja " kata Mark.
Mereka semua memulakan kerja masing-masing. Kim berjalan kebilik pakaian. Diikuti Solar, Jaemin dan Renjun sekali.
" Baju macam dah lusuh je Kim. Patut ke kita panggil tukang jahit untuk buat yang baru? " tanya Solar.
" Tak perlu. Biar sahaja dahulu. Keluarkan peralatan yang diperlukan sahaja dahulu. Yang lain nanti Kim akan uruskan " arah Kim. Mereka mengangguk.
Seharian itu, semua kakitangan disitu membuat baik pulih peralatan dan segala keperluan untuk bakal pelajar yang baru.
🏻🏼🏽🏾🏿🏻🏼🏽🏾🏿
Okay, done update gais. Maaf kelewatan. Kalini jalan cerita dipendekkan sedikit tau sebab banyak lagi bab yang Kim nak isi jalan ceritanya. Tau korang tak sabar en. sksksksks! stay tuned❤
YOU ARE READING
[ © ] 𝗪𝗜𝗭𝗔𝗥𝗗 𝗞𝗜𝗡𝗚𝗗𝗢𝗠 - 𝗔𝗙
Fantasy《 CLOSED 》ᵃᶠ ᵐᵘˡᵗⁱ ❝ 𝒎𝒆𝒎𝒑𝒖𝒏𝒚𝒂𝒊 𝒌𝒖𝒂𝒔𝒂 𝒎𝒂𝒈𝒊𝒄 𝒃𝒖𝒌𝒂𝒏 𝒔𝒂𝒉𝒂𝒋𝒂 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒎𝒆𝒎𝒑𝒆𝒓𝒕𝒂𝒉𝒂𝒏𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒓𝒊, 𝒊𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒌𝒆𝒃𝒂𝒊𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒊𝒓𝒊 𝒌𝒂𝒎𝒖 𝒅𝒂𝒏 𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒍𝒂𝒊𝒏. 𝑻𝒆𝒓𝒖𝒕𝒂𝒎𝒂𝒏𝒚𝒂, 𝒂𝒏...