Förra kapitlet: Jag hör hur den går sönder innan jag känner slaget mot min kind och jag ser hur hon springer bort, bort från mig.
~Lindsey~
Jag känner hur tårarna kommer och jag kan inte sluta gråta. Jag springer och springer tills jag till slut är hemma. Jag kollar på min egen spegelbild i fönstret och känner en ilska.
“Hur fan kan du gråta över honom?!” skriker jag och drar mig själv i håret samtidigt som jag nästan ramlar ner på trappan. Jag sitter där i någon minut innan jag förstår hur patetisk jag är. Jag tar mig långsamt upp till mitt rum och ska precis sätta mig på sängen när jag ser den, kartongen med skorna. Jag sliter upp kartongen och ser hur de mest perfekta klackskorna ligger i lådan. Jag börjar gråta glädjetårar. Jag tar på mig dom och känner hur hela dagen blir hundra gånger bättre. Jag står framför spegeln och kollar på skorna i säkert fem minuter innan jag ser brevet som var fast tejpat i locket på kartongen. Jag springer så snabbt jag kan med klackskorna på fötterna. Jag ramlar nästan på sängen för att så snabbt som möjligt få tag på brevet som sitter fast på kartongen.
Hej!
Nu är jag här igen… Hoppas skorna passade och att du tycker om dom :) Hoppas att du kommer tycka om klänning från PinkLady som du kommer bli din om du säger rosa tårta med strössel. Ta med dig skorna för att se om dom passar till :)
XOXO
Jag läser igenom det om och om igen. Jag tar fram min dator och går in på PinkLadys hemsida och kollar igenom några klänningar. Klänningar som passar till svarta klackskor… PinkLady… rosa alltså. Jag kollar på rosa klänningar och hittar en jätte snygg klänning i ljusrosa, näste beige. Jag tar fram den och den finns både med och utan band, hoppas det är den.
Jag vill nästan springa ner till bussen i min pyjamas för att få se klänningen så snabbt som möjligt. Men jag lugnar ner mig. Så direkt efter frukosten så trycker jag ner skorna i min handväska innan jag tar bussen, som jag hinner med, in till stan.
"Hej, ros tårta med strössel" halv skriker jag nästan fram till kassörskan med ett stort leende. Hon skrattar och tar fram en svart lång klänningsväska åt mig.
"Du får inte se klänning än... Men du ska gå raka vägen till Hairstyles" säger hon och fortsätter fnittra. Jag kollar på henne och frågar en gång extra om det är en S på klänningen, vilket det var. Jag skrattar åt mig själv samtidigt som jag går ner till Hairstyles. Jag kollar mig om i butiken när jag kommer in för att se om jag kan se någon levande varelse i den annars tomma affären.
"Hej, jag heter Jessica" säger en vänlig röst från dörröppningen och ler mot mig. Jag vinkar lite snällt innan hon går fram till mig och förklarar att hon ska göra mitt smink och håruppsättning till dejten som jag ska gå på i kväll. Jag känner hur det pirrar till i magen innan jag sätter mig på stolen. Hon täcker för spegeln och börjar göra i ordning mitt hår och smink.
"Det är klart" säger hon samtidigt som jag ser hur hon drar bort skynket från spegeln.
"WOW" säger jag med öppen mun och ser mina perfekta lockar, mitt naturliga men ändå så vacker smink. Jag kan inte hejda mig utan jag hoppar upp och kramar henne. När jag inser vad jag just gjort backar jag undan med röda kinder. "Förlåt, men det är helt perfekt" säger jag och ler. Hon kollar på mig och ler.
"Tack. Jag stänger om tio minuter" säger hon och ger mig ett kuvert "så medans du läser och gör som det står i brevet så sitter jag på personalrummet" säger och och smiter iväg. Jag kollar på Jessica och sedan tillbaka på brevet. Jag öppnar det.
Ta på dig kläderna och kom till Harrys.
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?