Förra kapitlet: Jag lägger tillbaka mobilen och känner tårarna rinna...hur kunde jag vara så dum?
~Ryder~
Var är Lindsey? Jag kollar mig runt omkring och ser inga spår av henne någonstans. Jag går ner i köket och kollar där, ingeting. Vart kan hon vara?
~Alex~
Jag har bestämt mig, jag ska göra allt i min makt för att få känna Lindsey i mina armar. Men nu återstår det bara (a) en bra plan och (b) ett bra sätt att få bort Ryder från Lindsey…
~Lindsey~
Jag springer hem i soluppgången. Varför Lindsey? Varför?! Jag ramlar in genom grinden till vår tomt när jag kommer på att jag måste klättra upp till mitt fönster och in på andra våningen. Eftersom att min mamma tror att jag sover där inne och att jag har varit där hela natten. Jag klättrar upp för äppelträdet och in genom det halvöppna fönstret in till mitt rum. Jag hinner inte till sängen förrän jag brister i gråt. Jag blev precis lurad av killen som jag skulle utnjytna...
-"Lindsey?! Jag åker nu!!" skriker mamma. Jag öppnar ögonen och känner att "nej, inte idag!" Men vad ska man göra? Skolan är man tvungen till att gå till även fast man har gjort bort sig framför skolans cooling. Men jag reser mig upp och klistrar på ett fake smile och förbereder mig för skolan. Eller skolan och skolan...jag förbereder mig på allt skvaller som kommer kretsa kring mig idag.
~Skolan~
Jag går in genom portarna till skolan och märker, ingenting. Jag kollar mig runt omkring och märker ingen skillnad… Jag menar, har Ryder inte berättat för bimbon att de hade lurat mig. Har han inte sagt till hela skolan att han lyckats få mig i sängen på nästan mindre än en månad? Och om han inte har gjort det. Varför har han inte sagt någonting?! Jag menar, jag lämnade honom i morse efter allting som hände kvällen innan. Eller trodde han att jag inte skulle märka sms:et? Jag menar, hans telefon låg öppet på bordet och jag kunde bara läsa det rakt av. Jag går mot mitt skåp för att hämta mina böcker till Svenskan.
-”Hej” säger någon till mig. Jag snurrar en piruett för att se om jag ser någon som sa det och trillar nästan för jag blir yr. Jag hör skrattet från Sandra och jag känner leendet sprida på mina läppar och jag börjar skratta.
-”Hej…” säger jag och kväver skrattet. Hon kollar på mig och ler, sedan spänner hon bara ögonen i mig.
-”Vad har du gjort..?” Sandra kollar på mig med den där blicken som får en att känna att man vill smälta ner till en pöl på golvet. Men hon är trots allt min bästa kompis, hon borde få veta ALLTING om det jag gjort.
-”Jag har gjort någonting jätte dåligt…” jag kollar ner på mina fötter för att slippa se hennes blick “jag har haft sex med Ryder”
Tidigare samma dag...
~Alex~
Jag kommer in till skolan med planen i mitt huvud, jag ska få henne att bli min. Jag kollar mig snabbt omkring mig för att se om hon är här, men jag ser henne inte. Jag vet att jag är tidig, jag menar vi börjar inte förrän om en timme. Men jag är tidig med flit. Jag tar brevet jag skrev i natt och lägger det i hennes skåp. Jag kollar på schemat och kommer fram ill att hon kommer antagligen öppna brevet antingen direkt på morgonen eller mellan andra och tredje lektionen. Förhoppningsvis kommer hon inte tycka att en skattjakten jag planerat är creepy. För jag känner att jag måste kämpa, jag måste kämpa för att få Lindsey i mina armar.
DU LIEST GERADE
first kiss
RomantikJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?