Förra kapitlet: Jag kollar på henne med frågande ögon innan jag förstår vad det betyder, brevet!
~Ryder~
Jag springer hem i full fart med tankarna på en sak, Lindsey. Hon ska jobba i morgon och jag måste göra det bästa möjliga av hela situationen, hon ska älska mig!
-"Gör en lista..." säger jag när jag har sprungit upp till mitt rum och satt mig vid skrivbordet.
1. Få henne att tycka om mig med hjälp av romantiskt skit
2. Stöt på henne och låt henne bestämma så hon börjar älska mig
3. Bli tillsammans med henne
Jag kollar nöjt på listan medan jag börjar planera våran mysiga middag som ska ske i morgon.
~Lindsey~
Jag kommer upp på mitt rum och springer fram till min byrå, ingeting. Det finns ingenting. Jag känner hur sur och besviken jag blir. Jag sätter mig rakt på golvet och börjar gråta. Jag vet egentligen inte varför jag bara gör det. Jag känner hur min andning hamnar ur kontroll och jag lägger mig ner och sluter långsamt mina röda, svullnande ögon innan jag somnar in.
"Hallå..." hör jag någon säga, jag rycker till. Jag kollar mig runt omkring och märker hur mitt dregel har stelnat på ena sidan av munnen. jag torkar snabbt bort det innan jag börjar inse att det inte finns någon i rummet. Jag ställer mig snabbt upp, lite för snabbt för jag känner hur rummet börjar vrida på sig samtidigt som jag måste ta stöd från väggen för att kunna stå upp. Då se jag det, brevet! Jag vacklar fram till byrålådan och tar tag i brevet.
"YEESSS!!!!" skriker jag högt och börjar hoppa upp och ned som ett litet barn på julafton som precis fått exakt vad den önskat sig. Jag kollar mig snabbt runt omkring och lyssnar efter ifall någon har sett eller hört mig...men nej, ensam hemma. Jag öppnar långsamt brevet och märker en röd lapp istället för ett vanligt vitt papper.
Hej, förlåt för att det inte var i tid den här gången, lovar att bättra mig. Jag vet att du kommer bli mer och mer nyfiken ju längre tid det går, så jag tänkte vara snäll mot dig. Jag har nu skrivit klart alla breven och planerat upp det ultimata slutet på allt. Jag har e fantastisk dejt i mitt huvud och jag kommer fixa allting in i minsta detalj. Så du kommer få ett brev varannan dag från och med nu. Den dagen du inte får ett brev ska du få ett uppdrag kan man säga.
Så uppdraget inför nästa brev är att du ska gå till skoaffären "nelly shoes" och hämta ut ett par betalda klackskor i namnet "gummibjörn". De kommer fråga efter din storlek då säger du den och sedan kommer du få skorna gratis.
Lycka till, XO anonym
Jag har redan hunnit läsa det typ 20 gånger under den senaste minuten. DEJT! Ska jag på dejt med brevmannen...
~Ryder~
Jag närmar mig mitt rum och väntar på att någonting ska hända. Jag vet inte vad jag vill ska hända men någonting! Jag kollar på klockan en gång till och tänker efter noga innan jag tar upp min mobil och smsar Johanna.
Till:Johanna
Från: Ryder
"Hej, jag har inget att göra hitta på något"
Cirka tio sekunder senare så får jag tillbaka en pussmun, bil och siffran "10". Jag springer nu in på mitt rum och in i duschen, hon kommer om tio minuter. Jag snubblar nästan ut när jag ska ta på mig kläderna och städa i ordning på rummet. Jag kollar av rummet en sista gång när jag hör hur gruset från gården börja kastas mot mitt fönster, hon är här.
Jag går fram till fönstret och kollar ut, hon vinkar på mig och jag springer ner för att öppna dörren. Hon kollar på mig, biter sig i läppen och springer tyst som en mus upp för trappan och in på mitt rum, hon har gjort det några gånger nu. Jag kollar efter henne när hon försvinner upp, jag kommer inte långt där efter in på mitt rum där jag möts av en underbar syn.
"wow!" säger jag bara och slår ut med händerna. Där står hon sexguden själv i bara underkläder, Johanna. Hon kollar på mig och fnissar till. Jag kollar på henne igen och börjar långsamt men säkert få tillbaka medvetandet över mig själv.
Jag tar steg närmare henne samtidigt som hon rör sig långsamt mot mig. Hon tar fram sina tabletter ur en burk och stoppar in två stycken i min mun, jag sväljer. Jag känner hur mitt medvetande långsamt försvinner till någon annan plats…
“fyfan vad du är grym, jag kommer jag kommer jag kommer!" skriker Johanna och jag kan bara intyga att det är rätt.
"fan vad jag älskar dig Lindsey" säger jag och lägger mig över Johanna innan jag förstår vad jag precis har sagt.
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?