Förra kapitlet: Men tanken på den hemliga beundraren släpper aldrig hennes tankar...
~Ryder~
"Jag kan inte sluta tänka på Lindsey. Hon är speciell, inte som alla de andra tjejerna som jag umgås med. Jag tycker om henne, på riktigt den här gången" Jag stänger dagboken och slänger in den i mitt kassaskåp. Jag vet inte hur jag ska kunna få henne tillbaka efter senaste gången. Men på något sätt så ska jag få henne tillbaka.
~Alex~
Jag smiter ut ur omklädningsrummet precis innan de första tjejerna kommer. Jag går in till killarna och byter frånvarande om till mina idrottskläder innan idrotten.
-"Alex!" skriker någon till mig. Jag känner hur jag ryser över hela kroppen när jag hör den rösten, Ryder.
-"Ja, vad är det?" säger jag tillbaka när jag dragit min T-shirt över huvudet. Hela omklädningsrummet stannar upp och kollar från Ryder till mig och tillbaka igen. Ryder kollar sig runt omkring för att se om alla kollar innan han tar satts för att säga någonting.
-"Jag ville bara säga att du inte behöver jobba den här veckan. Chefen sa att du har fått ledigt och att hon kommer maila det til dig sen vilka tider du kommer jobba nästa vecka" säger han letar efter någon slags reaktion. Jag kollar på honom och spänner blicken i hans ögon.
-"Okej, men vi ses på jobbet nästa vecka då kanske?" säger jag med en stöddig röst eftersom att jag vet att jag slagit honom på ett svagt ställe. För om han säger att jag jobbar åt honom så avslöjar jag hans toppen betyg för hans mamma vilket betyder att han inte kommer få ha fler horor i hans rum...
-"Vi säger så..." säger han med det fula flinet han alltid har på läpparna innan han lämnar omklädningsrummet.
~Lindsey~
Jag springer in i omklädningsrummet och let er travande med handen ovanför mitt skåp. Där! Jag hittade det!
"Nästa ledtråd som du hittar, ligger redan i din ficka. Så när du kommer hem, kolla då i låda fem"
När jag läst klart så känns det lite creepy, men ändå kul på något sätt. Jag älskar att känna mig delaktig i något roligt och spännande. Men jag undrar hur personen kommer in i mitt hus och hur den ska lägga brevet i min låda med numer fem på utan att jag får reda på någonting...
-"Vad har vi nu?" frågar jag Sara i min klass efter idrottslektionen. Hon kollar på mig innan hon säger att vi slutar eftersom att våran svenska engelska lärare hat blivit sjuk. Jag kollar på henne med frågande ögon innan jag förstår vad det betyder, brevet!
ESTÁS LEYENDO
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?