Jag lät mig ta en sista glimt i spegeln innan jag gick ut till bussen. Jag rör mig mot busshållsplatsen samtidigt som jag kollar av Instagram. Jag känner hur det plötsligt tar stopp framför mig, som om jag har gått in i en vägg. Jag kollar mig snabbt åt höger och sedan åt vänster för att se om någon såg mig. När jag kollar åt vänster så hör jag någon eller något som harklar sig. Jag kollar mot hållet ljudet var från och där står en råhet kille bara några centimeter ifrån mig och granska mig från topp till tå. Jag får ögonkontakt med killen och såklart så vart jag tvungen att rodna, underbart Linsey!!
"Ska man inte be om ursäkt om man dundrar in i en främmande person?" sa han med ett retsamt leende på läpparna. Jag kollade på honom och konstaterade snabbt att han förstörde detta ögonblicket genom att öppna munnen, bra jobbat Idioten.
"Om det är det du vill ha så" sa jag lite kaxigt mot honom. Han kollade på mig som om han väntade på någonting, så klart var det ursäkten men det kunde inte min tröga klump till hjärna komma på så snabbt... "Jag ber så hemskt mycket om ursäkt sir...det ska aldrig hända igen" sa jag. Men seriös var jag inte...jag blinkade säkert 100 gånger, pratade med en pipig röst som lät som om den tillhörde en fem åring och kollade på honom med så oskyldiga ögon som möjligt. Han kollade på mig och skrattade till lite granna innan han tog ett steg åt sidan och tog upp sin mobil.
"Just det ja, jag heter Alex. Vad heter du sötnos?" sa han och log sitt sexiga leende mot mig, jag smälter.
"Jo, Alex, denna sötnosen heter Lindsey" sa jag med extra tryck på det äckliga smeknamnet han hade sagt till mig. Jag kollar på honom och han skrattar till igen, men jag förstår inte varför denna gången "Varför skrattar du åt mig? Jag är inte riktigt van vid svensk humor..." sa jag lite nervöst...varför? Vad händer med den stora tuffa tjejen som tar emot smällar med klass och ger ut hårdare? Har jag blivit en mjukis bara för att Alex är het...
"Haha...nej jag skrattar inte åt någonting du sa. Du har bara en liten söt dialekt som får allting låta sockersött" sa han och log gulligt mot tänkte mig "så det passar ju dig sötnos" sa han och nöp i min ena kind. Jag kunde inte låta bli att känna aggressionen mot denna varelse växa inom mig, snabbt. Jag tänkte på någonting bra att säga/göra till denna idioten när jag hör klackskor bakom oss. Jag kollar bak och ser en tjej som har sminkat sig för mycket men det har hon kombinerat upp med att ha för lite kläder på sig. Hon ser ut att vara runt 25 år gammal men hon går snabbt fram till idioten (älskar smeknamnet...) och trycker upp sina bröst lite för mycket för att få hans uppmärksamhet.
"Hej Alex...hur mår du?" sa hon med en pipig, flörtig (enligt henne själv) och sjukt irriterande röst. Jag sneglar lite på henne och ser hur hon försöker bita sig sexigt i underläppen samtidigt som hon trycker upp sina redan push-up bröst lite till...så otroligt fult!!
"Jag mår bara bra Julia" sa han kallt och kollade på mig. Vi fick en snabb ögonkontakt och han små log mot mig. Men inte ett fint leende utan ett busigt leende som sa hehe...nu ska du få se. Jag kollade bort men hörde hur han precise skulle säga någonting när bussen kom runt hörnet och stannade för oss. Vi hoppade på och idioten gick och satt sig längst bak med bibon i hälarna. Jag vill slippa honom lite men framförallt henne så jag satte mig längst fram och proppade i hörlurarna i öronen...detta kan bli en lång dag!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Jag hoppade av bussen först och långsamt rörde jag mig mot skolans ingång. Jag försökte låta bli att se förvirrad ut så att jag slapp uppmärksamheten om att jag var den nya tjejen. Jag rörde så som mina instruktioner från mailet hade sagt för att jag skulle kunna komma till rektorns kontor. Samtidigt som jag rörde mig åt det hållet så kände jag mig utstirrad på något konstigt sätt. Jag kollade upp och sökte snabbt med blicken i folkmassorna och upptäckte att idioten kollade på mig. Han sa någonting snabbt till klungan av snygga killar som stod runt omkring honom och rörde sig sedan mot mig. ALLA kollade på honom när han rörde sig som om det vore en catwalk mot mig. Nu kollade alla på mig och det ville jag inte, jag vill inte vara den nya tjejen som får all uppmärksamhet.
"Ska jag hjälpa dig till rektorn?" frågade han och log leendet som fick alla tjejer att vilja fria till honom. Jag var stum av hans snygghet så jag nickade lite bara kort mot honom. Han gick upp till min sidan och la hans ena arm om min midja samtidigt som han förde mig närmare min nya rektor.
"Då så sötnos, ha det så kul med rektorn så kanske vi ses senare"
"Alex..." jag tog ett långsamt steg framåt och lät det bli en lucka på bara några millimeter mellan oss, jag kunde känna hans andedräkt mot mitt ansikte "sluta. kalla. mig. sötnos" sa jag med starkt tryck på varje ord. Han kollade förvånat på mig samtidigt som jag vände på klacken och gick in till rektorns kontor.
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?