"Skynda dig Lindsey" ropar mamma från köket. Jag springer snabbt förbi spegeln för att kolla hur jag ser ut innan jag ska åka vidare till balen. Jag kollar ut genom fönstret och ser den svarta sportbilen stå och vänta på mig där utanför. Jag ler, för i sportbilen sitter ingen mindre än min pojkvän Ryder. Jag kollar tillbaka på åren som har gått. Nu låter det som om det har gått typ hundra år, vilket det inte har. Men det har ändå gått fyra år sedan jag slog honom rakt i ansiktet. Jag ser spegelbilden framför mig. Där står det en tjej som i en lång ljuslila klänning med askblonda lockar som har jag satt upp i en messy bun.
"Hur kunde det sluta såhär?" säger jag till mig själv och granskar varenda vinkel av mig själv. Jag går ner för trappan för att ta på mig mina svarta skor som jag en gång fått utav Alex. Jag shit, Alex det var längesen. Jag kollar på bilder som är i hallen där vi var på semester. Nu är han i Australien och pluggar till kock på världnivå med hans nya tjej som heter Malin. Där är det fotot, på oss fyra när jag och Ryder åkte till Australien för att hälsa på de två stjärnkockarna. Jag skrattar för mig själv och tar snabbt min svarta lilla väska och går ut till sport bilen. Föraren går ut ur bilen och fram mot mig.
"Wow" säger Ryder och öppnar munnen så han ser ut som en guldfisk. Jag börjar skrattar och snurrar två varv. Han går fram till passagerarsätet och öppnar dörren för mig. Jag niger åt honom och kliver sedan in i bilen. Jag kollar på den snygga killen i smoking som går runt bilen för att kunna sätta sig i i förarsätet. Jag kollar rakt in i hans ögon, jag försvinner varje gång.
"Ska du säga... Du ser fantastisk ut" säga jag och pekar på honom när han satt sig ner på sätet. Han ler det där leendet bara han kan göra och startar långsamt bilen.
There's nothing like us, there's nothing like you and me
Together through the storm
There's nothing like us, there's nothing like you and me
Together, ohRyder sjunger med i min favorit låt och jag känner nästan hur jag börjar gråta. Han har förändrats så mycke. Från den där badboy typen till att sitta och köra till en bal och sjunga med i en Justin Bieber låt.
"Jag älskar dig" säger jag och kollar på honom. Han vänder sig om och möter min blick och ler.
"Jag älskar dig också" säger han innan han bromsar in och vi är framme vid balen. För nu är det slut. Efter att äntligen gått klart här på den här skolan så får jag dela det här ögonblicket med den personen som betyder mest i hela världen för mig, Ryder.
________________________________
Så, nu var det slut! Jag vill tacka alla som har läst och kommenterat på denna berättelsen. Jag känner verkligen att ni har stöttat mig genom hela och det vill jag tacka för!! Så tack😘
Jag kommer inte skriva en del två på den här berättelsen, tyvärr. Jag har publicerat en ny berättelse som heter "crying in the shadows" och snart så kommer det komma en till berättelse vid namn "warm hugs". Så hoppas att ni väljer att läsa dom och att ni kommer tycka att dom är bra.
Kram Filippa❤️
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?