Förra kapitlet:Nu när både varit och mamma har jobb så kommer vi bo kvar ett litet tag i alla fall.
Jag vaknar upp på tisdagen och inser snabbt att jag ska jobba idag...FAN!! Jag vill liksom inte jobba, eller vem vill det? Jag drar mig själv upp ur sängen, för att orka, samtidigt som jag försöker välja ut en bra första-dagen-på-jobbet-outfit. Jag letade igenom hela min garderob och jag sökte runt lite på twitter för att försöka hitta en söt outfit som jag sedan kan härma ihop lite lätt med mina egna kläder.
Det slutade med att jag gjorde en vanlig fläta på min högra axel, en lätt sminkning och jag tog på mig ett par ljusa slitan jeansshorts, en mönstrad tanktop och ett par vita converse. Jag kollar mig själv i spegeln innan jag små springer ut till bussen för att mötas av en svart porsche på min uppfart. Vad gör den där..?
"Hejsan sötnos" sa idioten även kallad min kompis, Alex. Jag ler mot honom och jag känner mig fortfarande förvånad inombords. Vad gör han här i denna snygga bilen liksom?
"Det är en bra fråga sötnos" sa han med ett leende och kollade på mig samtidigt som jag förstod att jag sa det högt, bra jobbat Lindsey "Jo, jag har fått...eller jag har köpt en ny bil och jag ville att du skola godkänna mitt köp genom en åktur" avslutade han samtidigt som min rodnad hade coolat ner sig lite, och då menar jag LITE!
"Visst..men jag måste he direkt efter skolan, jag ska jobba." sa jag och kände mig fattig som var tvungen och jobba. Jag menar han badade nog i pengar när han var hemma. Han nickade mot mig och jag kände hur några stenar ramlade av mina axlar för att han inte dömde mig över att jag jobbade.
"Jag ska också jobba idag..." sa han och klappade på passagerarsätet bredvid honom. "Jag jobbar som bagare på alla vardag eftermiddagar och söndagar..." han kollade på mig med ett leende på läpparna samtidigt som han startade bilen och vi körde iväg mot skolan.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Jag mötte Ludvig och Sandra (bästa kompisarna) när jag och idioten kom innanför dörren, tillsammans!
"Hej, Alex" sa Sandra med ett leende. Samtidigt så kastade hon du-måste-berätta-allt blicken mot mig typ 100 miljoner gånger. Ludvig skrattade och sa någon hälsning till Alex samtidigt som han började gå mot sitt killgäng.
"VAD GJRODE DU MED HONOM?!" skrek viskade Sandra till mig och Ludvig. Jag fnittrade lite åt hennes agerande till vår lilla "entré" till skolan...överbeskyddande.se. Jag räddades undan förklaringen utav klockan och gav dom varsin snabb kram och ursäkten "Jag skriver till dig vad som hände på sms istället" och jag sprang till min lektion.
Från: Lindsey
Till: Ludvig, Sandra
Hej!! Förklaringen kommer här... Jag skulle gå till bussen då det helt plötsligt står en svart bil på min uppfart. Jag kollar vem det är och det är då min granne, Alex, som ville ha mitt godkännande om att bilen är okej och gav mig då alltså en skjuts till skolan. Om ni inte är nöjda med sanningen så får ni klura ihop en liten lögnstory om vad som hände...KRAM KRAM
Jag känner mig lite bitchig efter smset men jag ville få den överstökat så jag kunde umgås med idioten ifred. Ja, jag tycker om Idioten..som en KOMPIS.
"Så ska du jobba i helgen?" frågade jag och försökte se cool ut...tror att jag misslyckades med 110%. Han kliade sig i nacken under tiden han tänkte. Var det fel utav mig att fråga? Tänk så tog han det fel...
"Nej det ska jag inte...eller kanske på söndagen, en ny slav på arbetsplatsen som ska firas med tårta" sa han och log sitt busiga leende. Jag tänkte fråga vad han mende med slav men läraren kom in, perfekt...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
När skolan var slut så fick jag skjuts hem av Alex innan jag snabbt gick in, tog ett äpple och åkte sedan hem till Mrs. Waltersson...
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?