Förra kapitlet: Han kollade förvånat på mig samtidigt som jag vände på klacken och gick in till rektorns kontor.
Jag fick mitt schema, lite papper till föräldrarna, min skåpnyckel och det klassiska talet om att jag alltid finns här och varmt välkommen...alltså det gamla vanliga. Jag gick ut med ett fake smile mot rektorn och jag måste erkänna att när det är den sjätte skolan man börjar på så är det inte så intressant längre. Jag gick mot mitt skåp, 205, samtidigt som jag kollade på alla skolsals nummer som jag gick förbi för att förstå lite vad alla salarna låg någonstans. När jag kommit till skåp 198 så ser jag lite längre fram hur det var ett par som stod och käkade upp varandra. Jag kollade mot skåpet dom stod lutade mot och hoppades av hela mitt hjärta att det inte var mitt...men det var det. Jag gick mot MITT skåp och märkte långsamt hur dom inte märkte att jag kom, vilket leder till att dom inte flyttar på sig heller. Jag kommer närmare så ser jag att det är bimbo och någon kille som jag inte har sett, vi kallar honom blondie. Jag ställer mig vid skåpet bredvid, 204, och väntar i några sekunder tills jag förstår att de inte tänker flytta på sig. Jag går närmare och viskar tyst
"jag tycker att ni ska flytta på er"
han blir chockad och kollar på mig med stora ögon. Likheterna mellan idiot och blondie är så lika att det är skrämmande. Jag kollar på honom och märker hur han granskar mig från topp till tå, jag försöker kolla någon annanstans eftersom att det blir lite stelt. Jag fastnar för två ögon som skär in i mig...dessa ögon tillhöt bimbo...super!! Jag trycker trycker bort blondie till skåp 206 så jag kan öppna mitt skåp, ta mina böcker och gå till min lektion. När jag vänder på klacken och går så känner jag hur jag helt plötsligt får lite fler ögon på mig och jag kollar runt omkring mig och märker att jag blev djuret på zoo denna morgonen. Jag hatar att vara ny!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
"Så, Lindsey, kan du berätta lite om dig själv?" sa läraren och log sitt överdrivna leende mot mig. Jag reste mig upp från min plats som låg längst bak i en hörnet utav klassrummet. ALLAS blickar riktades mot mig och jag satte på ett fake smile för att se lite trevlig ut.
"Självklart...Ja, hej! Jag heter Lindsey och har precise fyllt 17 år. Jag har flyttat hit from Kalifornien och kom till Sverige för ett dygn sen" sa jag med ett leende och precise när jag skulle sätt mig ner så ställer läraren den mest idiotiska frågan.
"Är det någon som har några frågor till Lindsey?" jag andas tungt och tvingar mig själv att stå kvar. Det var så många frågor som kom från alla olika klasskamrater, det var vissa bra frågor men 99% var idiotiska. Jag fick en fråga om min bh-storlek, pojkvän, om det är bra shopping i Kalifornien till om jag har bra betyg eller inte...HATAR frågorna. Jag valde noggrant ut fem stycken frågor som jag skulle svara på, alltså frågor som skulle får folk att bli intresserade om mig.
"Oj, det var många frågor... ehh. Jag har spelat bollsporter i många olika sporter i snart fjorton år. Vi flyttade hit eftersom att hela min släkt finns i Sverige. Jag tycker om de Svenska jordgubbarna mest av allt från Sverige. Jag har inte bra betyg men jag är godkänd i alla ämnen. Och blondie" sa jag och kollade på blondie "jag har storlek C/D" sa jag och han kollade bara chockat på mig. Jag satte mig långsamt ner igen och den chockade läraren återvände till lektionen.
Jag packade ihop mina saker och gick till mitt skåp för att byta böcker till nästa lektion. Jag rör mig längst väggen för att inte tillkalla någon uppmärksamhet men det värkar inte hjälpa så mycket. Jag märker hur alla kollar på mig och jag börjar röra mig snabbare mot mitt skåp för att snabbt byta böcker och gå till Engelskan. Jag går in till tjejtoan för att snabbt bara andas lite från allas blickar och slappna av lite granna. Jag står och kollar mig själv i spegeln när jag märker hur dörren öppnas och bibon med sina piff och puff kommer inskridande på toaletten. Jag kollar på dom och märker snart att dom inte är här för att använda toalettbåsen.
"Hej, Lindsey...visst var det så?" frågade bimbon och kollade på mig och jag nickade lätt. Jag började röra mig mot dörren men piff och puff stoppade mig och jag kollade på bibon. "Bara lägg av att vara en sådan tjej...var inte rädd för oss nu bara" sa hon och gav mig en slängkyss. Hon gick förbi mig och nickade mot piff och puff när hon skred förbi. De båda tjejerna tog sats och jag kände snart en knytnäve i magen och en hand mot mitt ansikte, sedan lämnade trion toaletten med mig på golvet.
Jag kollade mig i spegeln och försökte diskret sminka över mitt röda märke på kinden samtidigt som jag hör att det ringer in och det var dags för Engelska. Jag små springer till lektionen och öppnar dörren med lite flås på andningen och märker att läraren inte kommit än, score! Jag sätter mig på den enda lediga platsen i hela salen, platsen mellan idiot och blondie...
"Sluta var så sur sötnos..." sa han och kollade på mig. Blondie gjorde high five med idiot för han "smarta" kommentar mot mig. Jag suckar och kollar ut genom fönstret samtidigt som jag försöker stänga av deras "intressanta" samtals ämne...tjejer.
"Men kan ni snälla SLUTA?" sa jag och kollade från idioten till blondie. Dom kollade på varandra och började sedan små skratta och gjorde high five bakom min rygg...som om jag inte skulle märka det! Jag suckar högt och sjunker ihop på min bänk. Jag känner hur någonting långsamt trycker sig in under min rumpa, men jag låtsas som ingenting. Jag känner hur någonting klämmer åt och hoppar till. Ett fnitter sprider sig snabbt i raden bakom mig och blondie brister ut i ett as garv. Jag kollar på idioten och han flinar åt mig med ett äckligt flin...det var han!!!
"Ursäkta mig...kan jag få gå på toa?" sa jag med ett smile. Läraren nickade och mumlade någonting ohörbart. Jag reste mig långsamt och gjorde en lätt botytouch mot idioten och lämnade sedan klassrummet. Jag stängde dörren lätt efter mig och började gå mot tjejtoaletten när jag hörde fotsteg komma joggande emot mig.
YOU ARE READING
first kiss
RomanceJag kollar på Alex som sitter en bit bort på en bänk i skolan. Sen kollar jag ner på min mobil och ser bilden på Ryder. Måste jag verkligen välja?