Ae pov
" saya mane ade isteri "
Aku pandang Ten. " what did you mean Ten? Stop talking nonsense " yelah tak masuk akal tahu tak? Habistu mane datang yongjae tu. Selamba betul.
" duduk balik Ae. Dengar dulu ape saya nak cakap " pujuk Ten, tangannya masih memegang pergelangan tangan aku.
" lepas Ten " pinta aku tapi dia masih tak lepaskan malah dia memegang lagi erat.
" i said sit down Ae " matanya tajam memandang kerusi yang barusan aku duduk tadi.Okay fine. Aku duduk kembali. Aku pandang dia. Now what?
" yongjae anak angkat saya. I meet him at hospital 6 month ago. 2 bulan lepas awak pergi "
Aku sedikit terkejut mendengar kenyataan yang yongjae anak angkat. Tetiba rase malu. Aku pandang bawah. Tulah kau Ae semua nak fikir tak masuk akal. Tak fikir pulak yang Yongjae tu boleh jadi anak angkat.
" Ae look at me. Awak nak tahu kenapa saya ambik keputusan untuk ambil dia sebagai anak saya? " soalnya. Aku angguk. Dia membetulkan kedudukan badannya mengiring ke arah aku.
" cause he looks similar like yong and he have a similar story like you "
Aku terdiam.
" perangai dia. Telatah dia. Semuanya mengingatkan saya kepada Yong. Story dia hilang parents sama dengan awak. Ape yang dia tanggung semuanya sama dengan awak. Mulanya saya tak nak. Tapi saya tak nak buat kesilapan yang sama kepada dia macam mana saya buat kat awak. Meninggalkan dia sorang2 feel like saya tinggalkan awak buat kali kedua. So thats why saya buat keputusan " ujar Ten. Sampai macam tu sekali dia rase serba salah kat aku.
" Ten.. i hate myself. Kenapa awak yang kene rase semua tu? "
" no. Jangan cakap macam tu sayang. Saya memang patut rase macam tu lepas apa yang saya dh buat kat awak " katanya cuba untuk tenangakan aku.
" but awak tak salah. Awak patut buat saya macam tu. Bukannya rase serba salah kat saya Ten. Lagipon saya penyebab Yong- "
" dh lah Ae stop lah. Jangan cakap pasal ni lagi. Semua bende dh berlaku. Kita mula semula okay "
Aku diam sekali lagi. Air mata dah sedia nak keluar.
" okay sayang? " Ten capai tangan aku.
" dah jangan nangis lagi. Macam mane saya nak tidur kalau awak nangis. Terpaksa saya pujuk awak "
Eh eh dia ni. Tak suruh pujuk pon. Eh eh aku ni. Lupa pulak yang dia demam and pening.
" sorry. Dh2 tidur " aku betulkan selimut dia. Dia senyum pandang aku.
" macam mane nak tidur. Dari tadi kene kacau. Saya nak tidur jeee awak suruh pakai bajulah, ahjumma datang suruh makan ubatlah, awak paksa saya explain lah " kata Ten dengan mata tertutup.
YOU ARE READING
similar - ten
Fanfiction[ complete ] [ malay fanfic ] start : 20/06/26 end : 21/ 07/ 17 - you are my reason to breath