Ten keliru sama ada dia buat keputusan yang betul atau tidak. Otak kata tak payah maafkan tapi hati lain pula. Dia tertanya-tanya adakah adiknya (Yong) yang diatas sana suka apabila dia memaafkan Ae ataupun sebaliknya.
Dia cuba turunkan ego dan keluar dari bilik, tapi hampa kerana di hadapannya bukan wanita yang dia mahu jumpa tapi Sohyun.
" hye you! You okay? "
" i dah katakan hari ni i tak masuk kerja. I okay and nak rest you boleh balik sohyun " acuh tak acuh Ten melayan sohyun.
" takpe-takpe i teman you. You tak okay ni Ten. Your rest kat dalam now " sohyun memegang kedua-dua bahu Ten dan dipusingkan menghadap pintu bilik Yong.
" sohyun " suara Ten dikeraskan sidikit.
" You masuk je i- "
" i kata i okay! " Ten menjerit separa kuat sambil menghadap muka si sohyun. Terhinjut bahu sohyun akibat terkejut.
" You balik jer lah sekarang ni. I penat nak rest dan tak mahu dikacau. Understand? Please? " Ten cuba berlembut dengan sohyun sebab dia perempuan.
" ni mesti sebab perempuan tu kan you jadi macam ni. You tak pernah tinggikan suara kat i, tapi hari ni "
Ten menarik nafas, cuba untuk bersabar.
" perempuan mane pulak ni? " tanya Ten sambil tangannya mengusap rambutnya kebelakang.
" perempuan mane you tanya? PEREMPUAN TAK SEDAR DIRI YANG MENUMPANG KAT RUMAH YOU NI LAH! YONG AE! "
Tangan Ten menggemgang kuat. Geram dengan wanita di hapadannya ini. Tiba-tiba sahaja kene mengenakan dengan Ae.
" kenapa? You marah? Memang betulkan? "
" you dah lebih sohyun. Sebelum sabar i hilang baik you balik. Now! " kata Ten sambil matanya dipejam menahan geram. Dia masuk ke dalam bilik dan tutup pintu dengan kuat.
" sanggupkan you Ten! " jerit sohyun.
Ten didalam berfikir apa yang akan berlaku selepas ini. Memikirkan hidupnya yang sudah ditinggalkan oleh semua orang yang disayang membuatkan hati dan mindanya bercelaru.
Dia perlahan-lahan duduk bersandarkan pintu. Menutup matanya dengan kedua lulut. Menangis. Itu sahaja yang boleh dilakukannya untuk menenangkan diri.
-
" kenapa dengan Ten tu sohyun? " tanya ahjumma Jung kepada sohyun yang baru sahaja turun dari tingkat atas.
" entah dia. Tak penah-pernah dia tinggikan suara dengan sohyun, tapi hari ni tiber jee. Ni semua angkara si perempuan tu lah kot " Ae menyilangkan tangannya tanda protes.
" Ten tu penat. Lagipon dia tak kerjakan hari ni yang kamu kacau dia dah kenapa? Ha lagi satu perempuan mane yang kamu maksudkan ni? Ahjumma tak faham lah.. "
YOU ARE READING
similar - ten
Fanfiction[ complete ] [ malay fanfic ] start : 20/06/26 end : 21/ 07/ 17 - you are my reason to breath