sixteen

338 61 14
                                    

Hampir 8 bulan Ae bekerja sebagai tutor di pusat tuisyen itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hampir 8 bulan Ae bekerja sebagai tutor di pusat tuisyen itu. Walaupon penat, lenguh dan sakit badan dia tetap suka dengan pekerjaannya. Mengajar.

Kekadang dia dipelawa oleh sesetengah ibu untuk menjadi tutor peribadi anak mereka. Tetapi Ae menolak.

reason? tah memang jalan cerita ni.

ok gurau.

Memikirkan jejak barunya 8 bulan ni Ae rasakan dia dah lakukan dengan baik. Tiada beban yang terlalu berat untuknya. Tiada juga perasaan serba salah yang tebal. Senang kata Ae hidup lebih baik sekarang. Syukur.

Bunyi notification dari telefonnya diendahkan, sibuk termenung. Tapi lain pulak bila deringan telefonnya bertukar kepada tanda ada orang yang menelefonnya.

" yobuseyo? "

" hm aku ni. Kelas tamat bila? " 

Rupanya Taeyong yang hubunginya.

" pukul 2 . Wae? Kau nak jemput aku ke? " soalku.

" yelah. Kau lupa apa omma aku kata semalam? Omma nak Taeyong jemput  Ae mulai esok! kata Taeyong sambil mengajuk balik kata ibunya.

" tulah kau. Orang sibuk nak bekerja kau sibuk nak berhenti kerja. Takpasal-pasal jadi driver aku. Oklah kan dari duduk goyang kaki kat rumah. Ade rezeki lebih aku upah kau sikit. HAHA " balas Ae pedas.

" amboi kau! Gelakkan aku- tchh "  Taeyong mencebik dibelakang ayat.

" jangan berani nak ambik lambat " Punat merah ditekan sehabis cakap. Tergeleng-geleng kepala bila teringat cousinnya itu.

Melihat jam pukul 11:50 dia terus berkemas untuk ke kelas di pusat tuisyen itu. Kelasnya ambil mase 2 jam bermula dari pukul 12.

-

Habis kelas Ae terus mengemas buku dan alat tulis yang sedikit bersepah.

" Miss Lee.. "

Panggilan daripada Mr. Jung Jaehyun dari luar kelas memberhentikan Ae dari terus mengemas.

" ye saya " sahut Ae lalu meluru ke arah Mr. Jung yang berada di luar kelas.

" macam ni.. saya sebenarnya nak mintak tolong " ujar Mr. Jung.

" apedia? "

" boleh awak gantikan saya untuk jadi tutor peribadi kepada anak salah seorang penaja pusat tuisyen ni? Madam Bae yang suruh saya lakukan. Saya bukan tak nak. Awak tahukan saya tutor kepada anak Tuan Song yang lagi 2 bulan nak SPM. Jadi susah nak handle dua-dua. Madam Bae kata saya boleh pass kerja ni kat tutor lain kalau diorang sudi nak ganti. Tapi semua tolak " panjang lebar Mr. Jung Jaehyun tu menerangkan.

" boleh tak awak gantikan saya untuk 2 bulan ni? Saya tahu awak tak pernah terima jadi tutor peribadi selama ni. Tu sebab lah awak orang terakhir yang saya tanya " Sambung dia lagi.

similar - tenWhere stories live. Discover now