Selepas aku melawat abu eomma appa aku terus menuju ke hospital semula untuk mengemas barang aku. Saudara aku satu pon tidak mengambil tahu atau kesah dengan aku.
Hari ni aku dah boleh keluar hospital. Setelah seminggu aku duduk hospital, Yong sorang lah yang gembirakan aku. Aku juga cerita kat dia apa yang berlaku. Walaupon tak lama kami kenal tapi aku boleh tahu dia orang baik.
Dari segi perangai sportingnya dan suka mengambil berat tentang aku, aku dah boleh tahu dia baik.
Tentang penyiasatan eomma dan appa aku pula..dah diberhentikan. Aku tidak tahu mengapa? Dan aku penat untuk menuntutnya. Sebab? perangai polis-polis yang tak bertanggungjawab dan suka bercakap bukan-bukan tentang keluarga aku.
" Ae kau serius ke nak balik rumah kau? " soal Yong.
Aku mengeluh
" pembunuh tu belum ditangkap lagi tau dan kau tak ade sesiapa, saudara kau pon tak ambil kesah pasal kau. Weyh aku risaulah! " aku senyum melihat telatah Yong.
" nak buat macam mane. Takkan lah aku nak duduk hospital ni lagi. Aku dah ok and kalau nak duduk sini lagi, kau nak aku bagi alasan sakit ape pulak kat doktor? " kini dia diam." ha! Kau duduk rumah aku jer lah. Aku lagi dua hari kat sini. Lusa aku dah boleh keluar. Jadi malam ni kau tidur rumah aku eh.. " cadang dia.
" Yong! Gila ke ape? Habistu oppa kau nak campak mane? Longkang? "
" hmm please Ae! Oppa aku baik lah takkan lah dia nak buat ape-ape kat kau " pujuknya lagi.
" rumah tu aku pasti bukan hak milik kau seorang, hak milik oppa kau jugak, so sila buat keputusan with your bro"
" lagipon tak yah lah. Menyusahkan kau je. Aku ok, nanti aku cari lah motel dan tidur sana buat sementara. Yee " sambung aku.
" duduk rumah saya buat sementara ni. Keadaan awak sekarang ni tak boleh berseorangan " kata Ten yang datang tiba-tiba.
Ha amik kau Ten dengar perbualan kami. Haih aku nak bagi alasan ape lagi ni.
" it's ok. I will - "
" saya kata duduk ngan saya dulu "
Haih semenjak kenal dengan Ten ni aku kenal satu perangai dia. Perangai MEMAKSA. Ya aku always nampak dia memaksa Yong dan tak sangka pulak dia dengan aku pon begitu.
" nae " kata ku perlahan. Segan weyh! Yong hanya senyum lebar... suka dia.
-
" Ae, masuklah dulu biar saya yang bawakkan beg awak " pelawa Ten.
" nae "
Entahlah kenapa mulut aku tak boleh bercakap selain ' nae ' bila berhadapan dengan Ten.
Aku berjalan menuju ke pintu utama rumah dia. Rumah ni menunjukkan mereka salah satu daripada keluarga yang berada.
" nak masuk dulu ke tunggu dia? " soal ku separa berbisik.
" saya dah suruh awak masuk dulu right? Nape still berdiri kat depan pintu ni? " terkejut aku bila Ten menjawab soalan aku.
" ha?! Nae.. " aku terus membuka pintu dan masuk.
Sebelum masuk tadi, aku lihat dia memegang beg aku. Haih rase bersalah pulak...dah lah tumpang rumah dia...lepastu dia pulak yang angkat beg aku...dia dah macam pekerja aku jer.
Dengan rase serba salah aku pusing ke belakang untuk mengambil semula beg aku. And you guys nak tahu ape jadi.
Bumm! *pft author tak tahu macam mane nak buat bunyi diorang bertembung, so jangan gelakkan author yee..
" argh mianhee "
Aku pandang mata dia. And ya mata kami bersabung. Kedudukan kami sangat dekat sekarang ni. Hati aku jugak berdegup dengan laju.
Aku mematikan pandangan kami dengan memandang tempat lain sekaligus menjauhkan diri dengan beberapa langkah kebelakang.
Suasana janggal menyelubungi kami.
" ahjumma! " Ten menjerit memanggil seseorang. Datang seorang seperti pembantu rumah.
" ni kawan Yong. Dia duduk sini buat sementara waktu. Ahjumma tolong tunjukkan bilik tetamu kat dia yaa " selepas dia beri arahan dan beg aku kepada ahjumma tersebut dia terus berlalu pergi.
Dia berlalu dengan tangannya mengusap belakang leher.
" cik ikut saya yaa "
" ahjumma.. takpe biar saya bawak beg saya "
" eo? Eh takpe memang kerja ahjumma " balasnya balik.
" takpe ahjumma.. " aku mengambil beg dari tangannya.
" ahjumma tunjukkan aje mane biliknya " sambung ku dan senyum kepadanya." kamu ni...hmm meh sini " dia akhirnya mengalah dan tunjuk bilik kepada aku.
-
Seperti biasa..author tak tahu apa author tulis..jadi maafkan author kalau korang tak faham wokeyy!!!!! Sayang korang...
YOU ARE READING
similar - ten
Fanfiction[ complete ] [ malay fanfic ] start : 20/06/26 end : 21/ 07/ 17 - you are my reason to breath