twenty end

350 58 27
                                    

-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-

" appa mane, omma? " soal Yongjae sambil bermain pasir dengan ranting kayu. Terkejut and terkesima Ae mendengar. Oh btw Ten bawa diorang pergi pantai.

" Omma? " Soalnye semula kepada Yongjae.

" Ummm.. " Yongjae melepaskan ranting kayu yang dimain tadi dan langsung duduk di sebelah Ae.

" Since appa said you are the person in the picture. Can i call you 'omma' ? " Terang Yongjae sambil memegang tangan Ae.

Ye Ten bagitahu Yongjae di kereta tadi selepas Yongjae bertanyakan gambar ommanya yang serupa dengan Ae. Tapi hakikatnya bukan serupa tapi memang Ae.

" I don't know if i- "

" If ape? " Soal Yongjae. Ae senyum memandang Yongjae. Muka dia memang serupa dengan Yong Ae macam yang Ten cakap. Dia memegang kedua pipi Yongjae.

" I don't know if i can be a good mother " sambung Ae.

" Ehem.. You don't know if you can be a good mother right? How about you try it first "

Ae terkejut buat kali kedua. Entah dari mane timbul si Ten ni. Selamba betul datang tak bagi salam.

No words. Ae terpinga, cuba untuk faham apa yang dimaksudkan oleh Ten. Dia pandang muka Ten cuba untuk cari jawapan.

" Marry me. Let's get married " Kata Ten sambil memandang tepat mata Ae.

Terkejut buat kali ketiga. Ten ni sengaja nak Ae kene heart attack. Gila.

Ae terdiam tak tahu nak cakap ape. Perasaan bercampur baur. Dia mengelakkan matanya dari memandang Ten.

" Maksud marry tu ape appa? " soal Yongjae yang memotong suasana yang sunyi.

" Can we go there Yongjae? " Kata Ae yang menunjuk ke arah ombak sejurus Yongjae bertanyakan soalan. Yongjae lekas mengangguk tanda setuju. " Let's go "

Ae dan Yongjae bangun dari bangku dan berjalan ke arah ombak sambil memegang tangan.

" Ae. I'm serious " Ucap Ten dibelakang. Tapi Ae teruskan berjalan bersama Yongjae.

Ae bukan ape. Tipu lah kalau cakap yang hatinya tidak berbunga mendengar ajakan dari Ten tu. Tapi dia rase masa ni bukan masa yang sesuai untuk bercakap pasal perkahwinan.

-

Day by day Ae rasakan yang Ten semakin diam and menjauhkan diri. Chat balas lambat. Orang tanya jawab sepatah. Bila terserampak kat dalam rumah agam itu Ten akan cepat ubah arah jalan. Tapi kalau Yongjae tanya ape2 ke kat Ten okay jer dia jawab.

" Ermm lagi 2 hari cukup lah satu bulan aku kerja kat situ and Mr Jaehyun yang akan sambung jadi tutor peribadi Yongjae. Erm heloklah lagi dua hari aku kat rumah tu, Ten masih tak nak bercakap dengan aku. Bagus Ae bagus.. kau baru jer berbaik ngan dia and sekali lagi kau renggangkan balik hubungan kau dengan dia " kata Ae bermonolog sendirian sambil melihat calendar di mejanya.

similar - tenWhere stories live. Discover now