Dalam satu hari banyak kali Ae termenung. Memanglah sehari tu dia akan termenung, tapi beberapa hari ni dia kerap termenung. Bila orang panggil tak jawab. Panggilan ke 3 atau ke 4 baru dia akan tersedar.
Di dalam otaknya memikirkan seseorang jer! Tak lain tak bukan mestilah Ten orangnya. Kejadian tempoh hari membuatkan dia kekeliruan, kebingungan, and banyak lah lagi ke-ke-ke lah sebagai contoh lagi kecelaruan.
Ha kan dah tiber jer author jadi cikgu.
Pelik? Kenapa budak lelaki berusia dalam 5 atau 6 tahun itu panggil Ten dengan panggilan appa? Apa sebenarnya hubungan antara mereka berdua? Ujar isi hati Ae.
Entah kenapa bila memikirkan semua perkara tentang lelaki bernama Ten membuatkan dia memiliki semua perasaan dalam satu masa.
" Ae " tegur Taeyong tapi tak berjawab. Seperti biasa.
" dh lah cukup lah tu termenung untuk hari ni Lee Yong Ae "
Taeyong duduk disebelahnya. Ae akhirnya sedar.
" kau kenapa? " soal taeyong.
" kenapa ape? " soal Ae semula. Taeyong mencebik.
" aku tahulah hobi kau termenung. Tapi akhir-akhir ni kau kerap sangat termenung. If ade masalah bagilah tahu aku " kata Taeyong.
Ae sengih mendengarnya.
" kerap eh? " soal Ae.
" iyeee " jawab Taeyong.
" Tae! Aku lupa nak bagitahu kau! Lusa aku dah mula kerja sebagai tutor peribadi tau, and aku nak mintak tolong kat kau send aku kat sana boleh? " laju saje Ae mengubah topik perbualan.
" ha tukar topik! tukar topik! kau ni sengaja kan.. " marah Taeyong. Takdelah marah teruk, angry biasye-biasye jer. Ae hanya mampu sengih apabila tertangkap.
" ye. Aku boleh jer hantar kau. Ae kau ni, ada aku ada omma kalau ade ape2 masalah bagitahu, jangan diam tau " ucap Taeyong.
" baik boss "
-
Matanya menggeletar melihat rumah yang dihadapannya ini. Dia tidak menyangkakan akan jejakkan kaki ke rumah ini lagi.
Ae keliru dengan semua ni. Masih tidak percaya dengan alamat yang diberi oleh Mr. Jung. Tapi Ae dah menanya nya dua kali dan memang betul alamat itu.
Ae rase menyesal pula menerima permintaan Mr. Jung. Ae tak boleh dan tak berani untuk masuk ke dalam rumah tersebut, dia takut.
Tiba-tiba pintu utama terbuka. Kelam kabut Ae memandang tempat lain. Tapi tidak sempat sebab seseorang memanggilnya.
" cik? " tegur seseorang.
Nak pandang belakang ke tidak? Pandang ke tidak? Argg nak nangis. Bisik hati Ae.
" cik? " tegurnya lagi.
YOU ARE READING
similar - ten
Fanfiction[ complete ] [ malay fanfic ] start : 20/06/26 end : 21/ 07/ 17 - you are my reason to breath