• XIX • NATE

67 8 4
                                    

Cody fájdalmas nyögéssel kapott a füléhez. Azonnal mellette termettem, az íjamat ledobtam a földre, és leguggoltam.

– Hé, Cody, nyugi, nyugi, minden oké. Be fog gyógyulni. Nyugalom. – Eltoltam a könnyező fiú kezét a sebről, hogy szemügyre vehessem, de meglátva a sérülést hányinger lett úrrá rajtam az eldeformálódott testrész láttán. A fiú fülcimpája gyakorlatilag kettészakadt, a megmaradt darabok véres cafatokként lógtak a kagyló alatt.

– E-ezt edd meg! – nyomtam egy darab ambróziát Cody kezébe. A fiú betömte a szájába, láttam rajta, hogy igyekszik megfékezni a könnyeit, több-kevesebb sikerrel.

Pár csepp nektárt juttattam az öcsém fülére, mire az felszisszent, de a seb az isteni eledeleknek köszönhetően máris gyógyulni kezdett.

Alesh, aki addig még Eurussal vagdalkozott, most letérdelt mellénk, feltúrta a táskámat és előszedte a mini elsősegély-csomagot. Gyakorlott kézzel pillanatok alatt lekezelte Codyt, míg én csak annyit tudtam tenni, hogy szorítottam az öcsém kezét és küszködtem a hányingerem ellen.

Végül aztán Alesh bekötötte a fület. Cody azonnal odanyúlt és megtapogatta, ha nem csapok a kezére, gyerekkori szokásához híven lekaparta volna a kötszert.

– Jól vagy, tesó? Cody... – A fiú kimerülten, könnyes arccal bólintott.

– Miért csinálta ezt Eurus? – tette föl az ezer dolláros kérdést Alesh.

– Túl gyorsan megtalált bennünket, miután elszöktünk Titüosztól. Mit csináltál vele?

– Most már nem fog zavarni többet – válaszolt szűkszavúan Alesh.

Iszonyodva figyeltem, ahogy az isten lehajol a fülbevalóért, ami körül látszott pár bőrcafat. Erőt kellett vennem magamon, hogy ne forduljak el, Cody viszont behunyta a szemét és a kezébe temette az arcát. Végigsimítottam a hátán.

Alesh helyes kis fintorral az arcán szétbontotta a fülbevalót. Ez egyébként egy félig műanyagból, félig fémből készült fekete kör, ami két ugyanolyan részből áll, középen pedig egy vékony fémrész halad át a füllyukon. Tehát igazából két apró, párhuzamos tárcsa. Az egyikből áll ki a fémrudacska, ami a másikban lévő lyukba csatlakozik.

Az isten szeme elkerekedett, mikor szemügyre vette azt a felét a fülbevalónak, amibe a rúd csatlakozik. – Ezen van valami írás. Görögül.

– Micsoda? – kiáltottam, a kezemet nyújtva a tárcsáért. Alesh a kezembe pottyantotta, és végre Cody is idenézett.

Valóban, egy sor hihetetlenül picike görög betű volt köralakban nyomtatva a tárcsa belső felére. – Használd a... Számokat... Betűkként... Hat – olvastam hangosan. – Ez mit jelent?

Alesh tanácstalanul vállat vont, Cody viszont összeráncolta a homlokát, látszott, hogy gondolkodik valamin. – De... Mit keres egy ilyen üzenet a fülbevalómon? – nézett rám.

– Üzenet? Honnan tudod, hogy üzenet?

– Csak egy sejtés.

Cody nem mondott többet. Alesh ízelgette a szöveget. – Használd a számokat betűkként. Hat. Milyen hat?

– Azt hiszem, rájöttem.

– Cody?

– Az üzenetet probléma nélkül el tudtad olvasni, igaz? – intézte hozzám a kérdést. Zavartan bólintottam. – Viszont Athénben az étteremben alig értettél valamit az étlapból. Tehát biztosan ógörögül írták rá ezt – bökött a fülbevalójára. – Ami azt jelenti, hogy egy mitologikus lény tette. Mivel az üzenet az én fülbevalómban volt, valószínűleg nekem szánták. És az istenek közül ha érdeklek is valakit, az apám lesz.

Vállt Vállnak VetveOnde histórias criam vida. Descubra agora