Armáda

36 3 2
                                    

  Brána byla otevřená, a ti co běželi v čele davu ji již měli téměř na dosah. Vtom se ozvala ohlušující rána, která všechny naprosto vyděsila a od brány se začal rozlévat hustý dým. Samozřejmě celý dav prudce zastavil, takže do sebe opět všichni narazili. Někteří z kouře kašlali, jiní si mnuli oči a pár nejmladších studentů se rozbrečelo. Oblak pomalu mizel a rozplýval se, až z něj začali vystupovat obrysy lidských postav. Jakoby všichni instinktivně couvli dozadu. Nejzřetelnější byla sice malá, ale za to nejvýrazněji oblečená osoba. Znovu couvli o velký kus dozadu. „Ale, ale copak se to tu děje..." Neznělo to jako otázka. Někteří se začali pomalu plížit k poschodí, ve snaze rychle se vytratit. Umbridge přimhouřila oči, mávla hůlkou a jakákoli možnost úniku byla rázem nemožná. „Mám to chápat jako vzpouru proti mně?" Tohle už trochu jako otázka znělo, ale nikdo se neodvážil odpovídat. Nebyla sama. Po boku jí stáli smrtijedi a jakoby se jich s odstupujícím kouřem vynořovalo stále víc a víc. Snape stál úplně vzadu, přesto si ho nešlo nevšimnout. „Mysleli jste si, že můžete utéct?" z očí jí šlehal hněv. Odpovědí jí bylo opět ticho. „Kdo tohle celé zorganizoval?!" Rozhlédla se po davu studentů, vlastně po všech obyvatelích Bradavic. Byli umounění od kouře a vzhlíželi k ní vystrašenýma očima. „My." Minerva vystoupla na lavici, aby ji bylo lépe vidět. „My profesoři. Váš učitelský systém už nemůžeme dále snášet." Při pohledu na smrtijedy se jí chvěl hlas. Nedokázala si vysvětlit co tady dělají a hlavně, kde je on. Jestli je přišli zabít, měli ideální příležitost. Již před dlouhou dobou byly každému odebrány hůlky, čímž si Dolores zajistila jisté bezpečí.
  Teď se na ni upíraly zraky všech a čekali na její odpověď. Zamyslela se. Její drzost byla neuvěřitelná, měla by ji na místě přede všemi potrestat. Nejlépe nějakým krutým mučícím trestem. Na druhou stranu, nemohla se dočkat, až spatří její výraz, když se dozví koho zabila. Začala mluvit pomalu a zřetelně, vychutnávala si každé slovo. „Vadil vám můj učitelský systém? Tak to vás můžu uklidnit drahá. Ode dneška se totiž ruší jakékoliv vzdělání v Bradavicích." Dav zašuměl. „Ano, ruší se také všechny čtyři koleje, bylo by to nanejvýš nepraktické v souladu s mými záměry." Z šumění se stal hluk. Překřičela je. Dnes ještě nechtěla nikoho zabíjet. „Byl zabit nejmocnější čaroděj lord Voldemort, neboli pán zla." Věnovala Minervě sladký úsměv. „Jsem mocnější než on. To ostatně poznáte sami. Přesto mě ještě neuznává celý svět. To se ale brzy změní. Budu potřebovat armádu. Nebudu tak naivní jako on," pohlédla na smrtijedy. „Budu mít mnohem větší armádu!" Mocně gestikulovala rukama, ve tváři výraz šílence. „Vás. Vybuduji impérium. I ti co dnes pochybují o mé moci, se mi budou poníženě klanět a litovat svého pochybení. Bradavice již nikdy nebudou školou. Každým dnem budete cvičeni a vychováváni, aby jste mohli bojovat a sloužit pro nejmocnější vládkyni a čarodějku, jakou kdy tento svět spatřil!"

Dark side of roseKde žijí příběhy. Začni objevovat