KLEK
Bunyi pintu dibuka mengalihkan perhatian Younghoon . Dia yang sedang duduk itu menoleh . Serta merta raut wajah berubah melihat appa nya masuk dengan berjalan terhuyung-hayang tidak stabil .
Younghoon beralih ke telefonnya apabila Tuan Kim memandangnya .
Tuan Kim senyum sinis dan berjalan kearah anaknya itu . Kedua belah tangan ditongkat atas meja . Younghoon dipandang tajam ." Mana eomma kamu ?
Terlalu enak duduk rumah suami baru sampai tak datang jenguk kamu ? " tanya Tuan Kim . Soalan yang acapkali ditanya kepada anaknya itu . " Lebih baik eomma tinggal dekat sana dari datang sini " balas Younghoon mengundang kemarahan Tuan Kim ." Dasar anak kurang ajar ! "
Tuan Kim mahu memukul Younghoon , tapi pantas tangannya ditepis .
Younghoon berdiri .
" Tak cukup ke appa buat dekat eomma ?
Sekarang appa nak pukul Younghoon pula ?
Appa--- appa tu seorang ahli perniagaan berjaya . Tapi inikah sikap seorang yang berjaya ? gagal jaga isteri dengan anak " ujar Younghoon dan melangkah kearah biliknya . Bilik ditutup kuat ." Aish , anak ini .
Yah--- eomma kamu yang tinggalkan appa ! " pekik Tuan Kim kuat . Younghoon di dalam bilik duduk dibirai katil .
Raut wajahnya jelas marah .
Appa nya tidak pernah berubah .
Salahkan orang lain diatas silap sendiri .
Hukum orang lain , padahal silap sendiri .
" Appa memang tak pernah nak berubah "Tuan Kim adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya . Hidup keluarga Kim sangat kaya raya . Tapi semuanya semakin hari semakin musnah apabila Tuan Kim mulai berubah dek kerana mengenali seorang perempuan ketika berkunjung di club malam . Mereka berhubungan . Puan Kim mengetahui dan memarahi Tuan Kim . Tapi Puan Kim pula yang di pukul akibat dilabel tidak menghormati suami .
Keduanya sudah bercerai dan Puan Kim berkahwin lain . Younghoon dilarang keras mengikuti eomma nya itu dan diminta tinggal dengan Tuan Kim .
Walau memberontak , Younghoon tetap menurut . Sampai sekarang Tuan Kim tidak berubah malahan menjadi semakin teruk .Tiap malam mabuk .
Bertukar perempuan .
Langsung tidak malu dengan Younghoon .
Tidak menunjukkan contoh yang baik kepada anaknya itu .
Tidak pernah Tuan Kim naik tangan atau memukul Younghoon sebelum ini .
Tapi malam ini dia hampir sahaja memukul anaknya itu .
Mujur sahaja Younghoon sempat mengelak .