Tzuyu masuk ke dalam rumah Jungkook dgn perasaan gembira. "Fuh, sejuk baiii" Kata Tzuyu menarik nafasnya lalu menghembuskan perlahan lahan
Jungkook masuk ke dalam lalu menutup pintu. Dia terus ke arah ruang tamu. Dia hanya memintas Tzuyu yang masih berada di dpn pintu masuk.
"Hmmmm ni mesti bilik lagi sejuk,Wei Jungkook bilik Guan Lin mana" Tanya Tzuyu yang tidak sabar mahu baring.
"Atas sekali" Balas Jungkook ringkas.
"Okeh Bai" Kata Tzuyu laju mahu naik ke atas. Dia mula menaiki anak tangga satu persatu.
"Haish besarnya lah rumah die ni" Kata Tzuyu yang baru di tingkat dua. Dia menaiki lagi sampai ke tingkat 4.
"Okeh last cmon"kata Tzuyu lalu terus menaiki lagi anak tangga dan sudah sampai ke penghujungnya.
Tiba tiba...
" WHAT, NI BILIK GUAN LIN"jerit Tzuyu terkejut. Dia memandang tempat yang berhabuk ini, tempat yang terlalu kecil, hanya ada tilam dan dua bantal je. Tingkap pula hanya satu di tengah tengah.
Di bahagian bahagian tepi pula ade kotak kotak, besar pulak tuh. Kipas pula tiada.
Tzuyu ternganga. Begnya dilepaskan sahaja. Tiba tiba dia terdengar bunyi seperti lif. Apabila dia memandang sebelah. Dia melihat Lif sedang terbuka.
Jungkook keluar dari lif itu dgn selamba. "Hmmmm amacam cantik tk bilik kau" Kata Jungkook.
Tzuyu terdiam.dia terus ke arah Jungkook lalu mencengkam baju Jungkook.
"APA MASALAH KAU DGN GUAN LIN SAMPAI KAU NAK BAGI MCM NI KAT DIE, APE DIE BUAT KAT KAU, TERUK SANGAT KE BENDA YANG DIE BUAT KAT KAU. KAU CKP SEKARANG" kata Tzuyu.
Cengkamannya makin lama makin kuat, tiada langsung seperti hendak lepaskan.
Jungkook pula masih tersenyum sinis walaupun dia sudah sesak nafas.Mata Tzuyu mencerlung garang.
"Die tk buat apa apa kat aku, rumah aku ni kecik, bilik tk cukup so aku bagilah tempat lonteng ni, okeh apa, luas je aku tengok, kalau panas buka jelah tingkap" Kata Jungkook.
"MASALAHNYA TINGKAP TU MMG TK BOLEH NK BUKA,DH BERAPA TAHUN KAU KUNCI BENDA TU SAMPAI DH BERKARAT"kata Tzuyu terus melepaskan cengkamannya dari baju Jungkook.
" OUH aku tk thu pula siannya Guan lin, tpi tkpe juga tkde tingkap, sejuk juga, nanti air cond aku dari bawah die bole bawak sampai atas jadi Guan lin tk sejuklah"kata Jungkook.
"Kadang Ann, aku lebih FHM bahasa haiwan daripada kau,kau baru duduk rumah ni semalam ke, kau mmg tk reti nk Check rumah ke, kau fikir kau kaya sume benda kuli kau je nk buat, dasar budak kecik" Kata Tzuyu
"Auchh terasa" Balas Jungkook pura pura.
"Tk skrg ni apa masalah kau sebenarnya dgn Guan lin"
"Bkn aku yang cri masalah, die yg tk reti bayar hutang mmg Kenee ahhh", bapak die pun satu, tkde duit pastu nk pinjam, otak tkde eh, siannn"Kata Jungkook.
Tzuyu memandang tepat Jungkook.
" Kau mmg tkde hati perut eh, sikit pun tkde eh, sikit pun walaupun setitik peluh takde langsung eh, ouh betullah ape aku fikir, kau rupanya mmg betul keturunan setan yg tkde langsung hati Perut ouh FHM FHM aku baru fhmm, tkpelah kau teruskanlah ikut keturunan kau yang tiada langsung hati perut tu, teruskan teruskan, aku ni pun bukan malaikat yang boleh Tegur kau, silalah buat keje kau tuh"kata Tzuyu mula pasrah.
"Aku tk kesahlah kau nk panggil aku apa, skrg ni kau dh dtg sini sbb nk ganti Guan lin so buat kerja kau sebagai Guan lin,pergi siapkan makanan sebelum pukul 7.kalau aku layan kau pun sampai bila bila tk habis, nk hina org pandai, tapi diri sendiri acah mcm tk pernah buat benda kotor" Kata Jungkook lalu terus ke lift.
YOU ARE READING
𝐓rüe Coløur : ?!
Fanfiction' Semakin hilang kepercayaan kau, semakin dekat sisi 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿 aku yang muncul ' ☁︎ . start : 24 / Jan / 2019 ☁︎ . end : - | 𝖧𝖺𝗉𝗉𝗒 𝗋𝖾𝖺𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗒'𝖺𝗅𝗅𝗌 |