Tzuyu segera membawa Guan lin ke hospital yang berdekatan dgn sekolahnya.
"Doktor, doktor, tolong" Jerit Tzuyu apabila sudah masuk ke dalam Hospital.
Beberapa orang nurse dan doktor segera ke arah Tzuyu bersama dgn Katil.
Tzuyu membaringkan Guan lin di Katil itu lalu mengikut nurse nurse itu membawa Guan lin ke bilik doktor.
"Cik tunggu kat luar sekejap ye" Kata nurse itu lalu mula menutup pintu bilik itu.
Tzuyu ke arah pintu untuk melihat Guan lin dari arah tingkap lutsinar di pintu.
Dia mengigit jarinya dan berjalan ulang alik di dpn pintu. Mukanya kelihatan pucat sekali. Dia kembali ke arah pintu untuk melihat Guan lin tetapi tidak nampak apa apa.
Dia kembali menggigit kukunya dan berjalan hulur hilir.
"Tzuyu"
Tzuyu memandang orang yang memanggil namanya. "Oppa" Kata Tzuyu tergetar getar.
Soobin terus ke arah adik nya dan memeluk untuk menghilangkan rase Takut adiknya.
Sana dan Dahyun juga turut berada disitu.
"Oppa, Guan lin masuk Hospital"kata Tzuyu perlahan lahan. " Ye ye, tahu, tkpe Yuyu jgn risau,Guan lin akan selamat"kata Soobin mengusap kepala adiknya.
"Ta.. Tapi" Kata Tzuyu Takut. "Shhh.. Guan lin selamat" Kata Soobin walaupun die tk pasti. Dia tk mahu penyakit adiknya pula mula kembali.
Iaitu melakukan perkara bukan bukan setiap kali ketakutan berlebihan. Sudah cukup sekali die tengok Tzuyu menghiris tangannya sendiri mengunnakan pisau apabila terlalu takut kepada petir waktu diorang kecik.
"Opp.. pa tipu" Kata Tzuyu lalu terus menolak Soobin. Matanya mula bergetar bergetar dan memandang sekeliling.
"Sana, Dahyun pegang Tzuyu" Kata Soobin apabila melihat Tzuyu seperti hendak membuat satu diluar kawalan.
Sana dan Dahyun terus memegang Tzuyu tetapi Tzuyu terus menolak mereka hingga mereka terbaling di dinding.
"Lin...,mane Lin" Kata Tzuyu mencari cari di bahagian koridor hospital itu.
Soobin bangun untuk mengejar adiknya tetapi malangnya Tzuyu sudah menghilang.
Dia memandang ke kiri dan ke kanan di kawasan koridor itu, tiada org. Dia memandang Sana dan Dahyun yang cuba untuk bangun
"Korang ok tk" Kata Soobin Menolong mereka bangun tetapi tidak boleh.
Soobin menukar matanya lalu dgn perlahan lahan, die memegang kaki Sana dan menyembuhkan kaki Sana mengunnakan kuasanya. Selepas itu, die melakukan pada Dahyun.
Dia kembali menukar kan matanya kepada normal. "Sana, Dahyun dah bole berjalan kan" Kata Soobin.
Mereka berdua Mengangguk. "Ok tolong oppa cari Tzuyu" Kata Soobin.
"Oppa sini, korang dua sana"kata Soobin menunjuk arah. Sana dan Dahyun mengangguk lalu mereka terus pergi cari begitu juga Soobin.
"Tzuyu, Tzuyu dkt mane" Kata Soobin mencari di tandas, bilik rawatan yang lain, tingkat bawah.
Dia mencari hinggalah terjumpa org seperti kelibat Tzuyu tetapi tidak pasti kerana die membelakangi Soobin.
Soobin terus ke arah org itu lalu memegang bahunya.
"Ye knp" Kata org itu terkejut sedikit. "Maaf maaf salah org" Kata Soobin bow banyak kali.
"Saya rase awak cari org yang sama rambut mcm Saya eh" Kata org itu. Soobin kembali menegakkan badannya.
"Haah betul betul"kata Soobin.
" Owh tk silap Saya, die pergi ke arah sana tadi sbb die terlanggar saya, kami sama sama terjatuh, waktu Saya bangun, Saya ternampak die pegang pisau lepas tu dia terus bangun pergi dari tempat kami jatuh itu"kata org itu.
Soobin terkejut. "Ohhkeh terima kasih bagitau" Kata Soobin bow banyak kali lalu terus pergi ke tempat yang baru dituju oleh Tzuyu.
"Eh die pergi balik tempat Guan lin" Desis hati Soobin lalu terus bergerak ke bilik rawatan Guan lin.
Apabila die sampai ke sana, die terkejut melihat Tzuyu dipeluk oleh seseorang.
Mereka duduk di tempat yang disediakan untuk menunggu keputusan di dpn bilik doktor itu.
"Kuan lin!? " Kata Soobin terkejut. *Kuan lin ialah abang Guan lin*
Kuan lin yang mendengar namanya dipanggil memandang Soobin. Dia meletakkan jarinya di bibir supaya perlahankan suara Soobin.
Dia menunjuk Tzuyu yang sedang tidur di bahunya berbantalkan lengannya.
"Sana Dahyun, dh bole pergi balik dkt tempat tadi, Tzuyu dah ade" Desis hati Soobin.
"Ok" Desis hati Sana dan Dahyun.
"Kau mcm mane bole ade kat sini" Kata Soobin.
Tiba tiba kedengaran pintu bilik doktor terbuka.
"Siapa kat sini keluarga pesakit ini" Tanya Doktor itu.
"Saye Doktor" Kata kuan lin dan Soobin.
"Pesakit selamat cuma die ade beberapa kecekelakaan pada muka yang bole menyebabkan kekal sampai bila bila" Kata Doktor itu.
"Soobin ganti aku jap" Kata Kuan lin mengangkat kepala Tzuyu perlahan lahan dan menarik tanganya semula lalu Soobin terus memgantikannya,die merapatkan kepala adiknya di bahunya lalu mengusap kepala adiknya.
"Maksud Doktor" Tanya Kuan lin. "Mari ikut saya" Kata Doktor itu lalu masuk ke bilik nya semula.
Kuan lin memusing memandang Soobin. "Wei, aku masuk jap tau" Kata Soobin.
"Haa okok" Kata Soobin. Kuan Lin masuk ke bilik lalu terpandang Guan lin yang sedang baring di Katil pesakit.
"Sila duduk" Kata Doktor itu. Kuan lin hanya menurutinya. "Pesakit ini dah banyak kali kene tumbuk,terajang pada bahagian perutnya." Kata Doktor itu.
Kuan lin terkejut. "Habis tu, die masih selamat ke Doktor" Tanya Kuan lin tiba tiba kedengaran pintu bilik Doktor itu terbuka.
Soobin menutup pintu itu lalu duduk di tepi Kuan lin.
"setakat ini dia masih selamat tetapi dah banyak kali die kene kemungkinan selepas ni tk bole selamat kerana badannya yang tidak kuat untuk menahan lagi"kata Doktor itu.
Kuan lin terdiam.Dia rase lega adiknya dpt diselamatkan. "Tapi kepala die..... " Kata Doktor itu.
"Knp Doktor" Tanya Kuan lin. "Kepala nya hampir tidak dapat diselamatkan kerana didapati ade org memijak kepala nya berkali kali tanpa henti" Kata Doktor itu menyentakkan Kuan lin dan Soobin.
done update٩(*❛⊰❛)~❤
sorry lambat update( ɵ̥̥ ˑ̫ ɵ̥̥)
thankyouuuuuuu for readingsssss╰(✿'⌣'✿)╯♡
jgn lupa vote dan comment kalau nklah heheheheheh♥(ˆ⌣ˆԅ)
stream i can't stop me
ꁝꋬꉣꉣꌦ ꋪꏂꋬ꒯꒐ꋊꍌ📖
YOU ARE READING
𝐓rüe Coløur : ?!
Fanfiction' Semakin hilang kepercayaan kau, semakin dekat sisi 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿 aku yang muncul ' ☁︎ . start : 24 / Jan / 2019 ☁︎ . end : - | 𝖧𝖺𝗉𝗉𝗒 𝗋𝖾𝖺𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗒'𝖺𝗅𝗅𝗌 |