part jeonchou 32

111 11 2
                                    

"knp Lin Keje kat sini"tanya Tzuyu.Guan Lin terdiam."Lin ,Lin tahu kan,antara Kite takde apa apa rahsia"kata Tzuyu.

Guan Lin menguatkan dirinya."diorang suruh kalau tak nanti diorang sakitkan Appa,Appa skrg ni tk sihat sangat dan Lin ade pinjam duit dgn Appa Jungkook"kata Guan Lin dan perlahan menundukkan kepalanya.

"Lin,Lin knp tk bagitau Yuyu,knp Lin tk telefon Yuyu"kata Tzuyu.

"Lin tk tahu sbb waktu kecik  Kan Kite dah terpisah,Lin waktu tu tk tahu yang Yuyu dah pindah,bila Lin masuk sekolah rendah baru Lin tahu Yuyu dah pindah itupun sbb Omma bagitau"kata Lin.

"Habis tu mcm mane Lin bole kenal Yuyu"kaya Tzuyu."hanya Yuyu yang panggil Lin.'lin' dan hanya Yuyu je yang tk kesah layan dingin Lin,kite kenal dari kecik,layanan  Yuyu dkt Lin tetap tk berubah"kata Guan Lin.

Tzuyu sebak.Tak sangka Guan Lin akan Kene mcm ni."jadi patutlah Lin diam je kat sekolah sbb takut appa akan Kene dgn Bts"kata Tzuyu.

Lin menganggukkan kepalanya perlahan Lahan.

Tzuyu menarik nafasnya,Air matanya  mula bergenang.

"Dah jom habiskan makanan niw,jgn risau pasal Lin,Lin kuat,Yuyu tu Kene makan,dah lembik dah niw"kata Guan Lin walaupun sebenarnya hati nya sendiri tk kuat.

Mereka menghabiskan makanan didalam bekal itu."and suapan  terakhirrrrr"kata Lin tersenyum menyuapkan makanan kepada Tzuyu.

Guan Lin menutup bekal dan meletakkan ke dalam plastik semula.Dia mengemas barangnya.

Tzuyu terdiam memandang Guan Lin.Rindunya pada Guan Lin tk bole hilang.

"Lin.."panggil Tzuyu.Guan Lin yang mengemas brg memandang Tzuyu.

"Yesh"kata Guan Lin."Lin lepaskan Yuyu bole,bagi Yuyu jaga Lin"kata Tzuyu.

Guan Lin terdiam."Lin...."panggil Tzuyu."tak bole Yuyu,nanti Dorang apa apa kan Yuyu,rumah ni banyak kuncu"kata Guan Lin.

"Takpe Yuyu bole lawan"kata Tzuyu tidak mau mengalah."tak bole Yuyu,Dorang lelaki,Yuyu perempuan"kata Guan Lin.

"Yuyu nk jaga Lin,Yuyu nk jaga Appa Lin,Yuyu nk tebus balik kesalahan apa Yang Yuyu dah buat Dkt keluarga Lin,Yuyu...hikss nk jumpa keluarga.....Lin...Yu..yu"Tzuyu berhentikan suaranya.

Dia sedang  bertahan untuk tk nangis,tapi tk bole.

Guan Lin juga hampir juga menangis.Dia berdiri lalu menapak ke arah Tzuyu.

Dia memegang kedua dua belah muka Tzuyu."Yuyu pandang Lin"arah Guan Lin.

Tzuyu yang masih menangis memandang muka Guan Lin perlahan Lahan.

"Yuyu tkde salah dgn keluarga Lin,kitaorang lagi rindu nk jumpa Yuyu tauu,Appa sehari tk sebut nama Yuyu tk bole tau,Yuyu tkde  salah apa apa punn,jgn risau tentang kami tauu"kata Guan Lin mengelap air mata Tzuyu lembut.

Tzuyu masih diam.Air matanya tidak mau berhenti dari keluar.

"Ta.....pi...Yu..yu dah ba.."

"No.no.no.no,Yuyu tk pernah buat semua benda tu.jgn fikirkan apa apa.Yuyu tk pernah buat salah"kata Guan Lin.

Air matanya yang bergenang turut jatuh."Yuyu selamat,jgn risau,Lin janji Lin akan selalu jaga Yuyu,Lin ade kat sini,jgn risau,Lin dekat dgn Yuyu"kata Guan Lin.

Tzuyu memandang Guan Lin."Lin tk bole pergi,Lin janji Kite akan bersama sama walau apa apa pun.Lin tk bole pergi,Lin dah Jan...Ji"kata Tzuyu menundukkan kepalanya.

Guan Lin mengelap air matanya yang mengalir."Lin... terpaksa"kata Guan Lin lalu mencium dahi Tzuyu dan terus bergerak meninggalkan  Tzuyu.

Tzuyu yang terasa dahinya dikucup terus tersedar dan mengangkat kepalanya.

 𝐓rüe Coløur : ?!Where stories live. Discover now