Part Jeonchou 35

126 10 3
                                    

Tzuyu  terkejut.Selepas Jungkook berkata begitu,V dan Jimin juga seperti terkejut dgn apa yang Jungkook kata tadi.Diorang terus keluar dan menguncikan pintu bilik Tzuyu.

"aa..pe maksud dia,aku yang buat semua tu,ape aku buat"kata Tzuyu seorang diri.

"yaa Tzuyu"Tiba tiba kedengaran suara Sana yg tidak jauh darinya.Tzuyu terkejut melihat Sana,Momo,Mina dan Dahyun memasuki bilik itu menggunakn tingkap.

"korang,korang mcm mane bole ade kat sini?"Tanya Tzuyu.Sana membuka ikatan tali di tangan Tzuyu.

Selepas membuka ikatan,Nayeon dan Jihyo pula muncul di bilik Tzuyu.Tzuyu terkejut melihat kesemua ahlinya ade disitu.

"yaa mcm mane korang sume bole ade disini"kata Tzuyu."Nanti kitaorang bagitau,"kata Sana lalu memegang tangan Tzuyu untuk berlari keluar menggunakan pintu.

"yaaa PABO.guna tingkaplahh"jerit Momo.Sana memberhentikan lariannya dan memusing balik ke arah tingkap.

"jap eh"kata Nayeon lalu mengeluarkan sesuatu dari poketnya.Dia mengeluarkan kertas dan menulis sesuatu di dlm kertas itu.

"yaa palli...."kata Jihyo."ok done"kata Nayeon lalu meletakkan kertas itu di bwh kerusi.

Sana menukarkan dirinya menjadi halimunan begitu juga yang lain.Sana melihat dari bawah,dia ternampak van Chaeyoung yg tepat tepat berada di tepi pagar."kajja,kite tk banyak masa ni"kata Sana.Mereka semua terus meluru keluar dari tingkap dan terus ke arah Van.

Momo org yang terakhir masuk ke dalam van dan terus menutup pintu.Chaeyoung terus mengerakkan van dan berlalu pergi dari rumah itu.

Tzuyu yang bersandar memusingkan kepalanya perlahan lahan memandang ke arah rumah itu."yaa Tzuyu.awak oky?"tanya Sana.

Tzuyu memalingkan kepalanya semula."saya okey,tq selamatkan saya"kata Tzuyu.Mereka semua senyum."takde papelah,kami rindu Tzuyu tauu"kata Jihyo.

"eleh rindu konon,tadi takut sangat,guna ni tk bule,guna tu tak bole,sume tk bole,nasib kuasa halimunan bole guna"kata Nayeon.

"diamlah"kata Jihyo.Mereka semua bergelak tawa didalam van itu manakala Tzuyu hanya diam.Dia masih berfikir ayat yang diperkatakan oleh Jungkook sebentar tadi.

"ohh ye,tadi Nayeon tulis ape"kata Dahyun."adelah"kata Nayeon tertawa sendiri.

"nanti Tzuyu rehat dulu tau dua hari,nanti saya bagi alasan ape ape kat cikgu,rehatkan badan tau"kata Jihyo.Tzuyu hanya menganggukkan kepalanya.

Selepas beberapa minit akhirnya tiba dirumah Tzuyu."nanti gi sekolah dgn kitaorang tau"kata Sana.Tzuyu menganggukkan kepalanya lalu menolong menutup pintu van.

Dia melambai kwn kwnnya hinggalah bayang van sudah hilang.Dia berjalan ke arah rumahnya.

"Yuyu dah balik"kata Tzuyu masuk ke dlm rumah.Soobin yang sdg duduk diruang tamu hanya memandang adiknya sekilas dan memandang tv semula.

Tzuyu berjalan dgn gaya malas lalu ke arah sofa.Dia terus membaringkan diri di atas sofa,kepalanya di riba Soobin.

"Uishhh penat betul ye kem"kata Soobin mengusap rambut Tzuyu.Tzuyu tersenyum.Nasib Sana dan Dahyun pandai reka cerita.

"Penat,dia punya cikgu dah bukan mcm cikgu mcm setan"kata Tzuyu.

"Amboi tk baik Yuyu kata mcm tu,sbb cikgu tu Yuyu jadi kuat mcm ni"kata Soobin.

"Oppa skrg ni Yuyu makin lembut adalah,tengok balik rumah terus baring kat sofa,natang mana kuatnya,makin babi adelah"kata Tzuyu.

"Haa mulut,mulut jentik kang"kata Soobin menggelengkan kepala mendengar adiknya yang suka mencarut.

 𝐓rüe Coløur : ?!Where stories live. Discover now