part jeonchou 40

102 13 5
                                    

"GUAN LIN"

Guan lin yang sedang bersandar dipokok sambil cuba mengelap darahnya dihidung memandang ke arah org yang memanggil suaranya.

"yaaa"Jerit Tzuyu terkejut lalu berlari kearah Guan lin.Air matanya turut jatuh sekali melihat muka Guanlin yang sudah lebam teruk.

"knp bole jadi mcm ni,Yuyu pergi kejap je"kata Tzuyu.Dia terus mengoyakkan sikit bajunya lalu cuba mengelap darah yang tidak mau berhenti di hidung Guan lin.

"Lin okeh jelah,Lin dh biase kene,jadi tk sakit pun"kata Guan lin masih lagi tersenyum.

"Lin jgn nk tipu Yuyu,tu sakit kan,knp Lin tk panggil Yuyu je guna suara hati"kata Tzuyu memandang Guan lin. Muka nya yg dibasahi dgn air mata hanya dibiarkan.

"Lin ingat Yuyu belajar,Lin tengok Yuyu tkde kt tepi Lin"kata Guan lin.Tzuyu mengemam mulutnya cuba tidak nangis dgn kuat.

"Lin even Yuyu belajr ke tk bljr ke,Lin panggil je Yuyu,Yuyu dtg tolong,Yuyu tknk tengok Lin sakit,please lah lepas ni panggil je Yuyu"kata Tzuyu.Air matanya kini lebih banyak jatuh walaupun cuba dikawalnya.

"tkde papelah,I'm ok"kata Guan lin.Tzuyu mula mengelap air matanya lalu dengan perlahan lahan die mengelap darah di hidung Guan lin.

Guan lin memerhatikan Tzuyu yang sedang mengelap lukanya."I miss you"desis hati Guan lin sebelum perlahan lahan matanya tertutup.

Tzuyu memandang Guan lin apabila die terdengar ape yang diperkatakan oleh Guan lin.Tiba tiba Guan lin seperti hendak jatuh di bahu Tzuyu.

Tzuyu mengejutkan Guan lin."LIN,LIN"kata Tzuyu cuba mengejutkan Guan lin tetapi tiada reaksi seperti Guan lin hendak bangun.

Tzuyu terus bangun lalu mendukung Guan lin.Dia menukarkan dirinya dan Guan lin kepada halimunan.Dia terus bergerak kearah hospital.

"Dahyun dan Sana,kite tk jadi balik rumah appa saya,saya ade emergency,saya keluar sekolah dulu,try cari alasan Ketika saya tkde dlm kls"desis hati Tzuyu lalu mula berlari.

Tzuyu memandang muka Guan lin yang dipenuhi dgn lebam.

"Yuyu promise tkkan ade sesapa LAGI akan sakit kan Guan lin.

♬♩♪♩ ♩♪♩♬

           "Sana,awak rase Tzuyu okeh tk"kata Dahyun sambil mengemas begnya."saya pun tk pastilah,tapi cara die ckp tadi mcm tk ok sbb mcm tergesa gesa"jawab Sana.

"kann,ape kate kite try tanye soobin oppa"Kata Dahyun."eh no no no bahayalh,kot kot mane tau ade masalah dgn si BTS tu,haa tk pasal pasal dorang kene Dgn soobin oppa,awak tahukan baran oppa tu acene"kata Sana.

"haahlah betul jugak tuw"kata Dahyun."dhlah jom balik"kata Sana yang sudah siap mengemas begnya.

Dahyun mengangguk."okeh jom"kata Dahyun juga sudah siap lalu mereka berjalan keluar dari kls.

Setibanya di luar sekolah."saye laparlah"kata Dahyun memegang perutnya."hmm jomlah gi beli makanan kat kedai kat hujung sana tu "kata Sana dan Dahyun.

"jauhlah"kata Dahyun malas."tklah mane ade, kite  ikut laluan blkg sekolah,cpt sikit sampai"kata Sana.Dahyun memandang laluan blkg sekolah.

"ye ye lah tu"kata Dahyun."awak tknk ikut sudah,saya tknk tanggung awak sakit kat sini"kata Sana mula meninggalkan Dahyun.

"yaaa,sabarlah"kata Dahyun lalu berlari mengejar Sana yang sudah jauh meninggalkannya.

"awak rase elok tk jalan kat blkg sekolah ni"kata Dahyun mula seram apabila melihat laluan blkg sekolahhnya sangat suram."awak ni jgn fkir bukan bukan,jalan je"kata Sana.

"hey hey hey,tengok tu,who's that"kata Jungkook yang bersandar di salah satu tembok  yang berada disitu.

Sana dan Dahyun memandang Jungkook seperti takut."kau nk ape haa"kata Sana."tknk ape ape,skrg mane Tzuyu"kata Jungkook,Tangannya diletakkan di poket.

"mane kitaorang tau,pergilah cari sendiri"kata Dahyun.Jungkook mula berjalan mendekati mereka.

Sana dan Dahyun kebelakang perlahan lahan tetapi malangnya ade V dan Jimin berada di blkg mereka.

"baby nk pergi mane "kata V tersenyum sinis."aku bukan baby kaulah"kata Sana.

"skrg aku tanye MANA TZUYU"jerit Jungkook."Kitaorang tk taulah"jerit Dahyun mula takut.

"ohh kau tknk bagitau,Jimin,V"kata Jungkook seperti mengarah.

Sana dan Dahyun mengerutkan dahi lalu mereka cuba berpusing tetapi malangnya tk sempat apabila V dan Jimin sudah memegang beg mereka.

"where you want to go honey"kata Jimin."hmmm knp takut"kata V."now last question,mane Tzuyu"kata Jungkook.

"WOI"

Tiba tiba ade seseorang yang menjerit  di blkg mereka.Jungkook memandang org yang menjerit di blkg V dan Jimin.

"lepaskan dorang"

Sana dan Dahyun terus memusing."OPPA"jerit mereka berdua serentak.Jungkook menutup telinganya.

"diamlah Bod*"kata Jungkook."Oppa selamatkan kitaorang"kata Sana.

"heyyo Soobin,nk tunjuk hero Nampak"Kata Jungkook.V dan Jimin memusing memandang Soobin.

"lah die ke,ingatkan oppa mane yang sado sangat"kata V."aku kate LEPASKAN DORANG"Jerit Soobin.

Jungkook tersenyum."oke lek lek"kata Jungkook."V Jimin lepaskan dorang"kata Jungkook.

V dan Jimin melepaskan beg diorang.Sana dan Dahyun terus berlari kearah Soobin.

"korang ok?"kata Soobin.Sana dan Dahyun menganggukkan kepala.Soobin terus memegang tangan Sana dan Dahyun lalu mula membawa mereka pergi dari tempat itu.

"OOI"jerit Jungkook tidak mau mengalah.Soobin hanya mengendahkannya."kau jgn ingat dorang akan terlepas macam tu je"kata Jungkook sekali lagi geram dengan sit at selamba Soobin.

Soobin memusing kepalanya sedikit."Langkah mayat aku dulu sebelum kau nk sakitkan dorang"kata Soobin lalu terus berjalan pergi dari situ.

"woahh,gempak ayat die"kata V.Jungkook menjeling lalu menyepak tembok yg di disebelahnya itu.

"tk guna kau Soobin,sampai mcm tu sekali kau nk pertahankan dorang"kata Jungkook.Tangannya mengenggam penumbuk.

"kau tunggu"

Done update( ͡ _ ͡°)ノ⚲ ♫
Thankyouuuuuuuuu for readingss♡*( ͡˘̴ ͜ ʖ̫ ͡˘̴ )*♡
Jgn lupa vote and comment kalau nklahhh(〃゚3゚〃)
Nk another update, kasi Roger oke˙˚ʚ(´◡')ɞ˚˙
Sorry lambat updateee (ू˃̣̣̣̣̣̣︿˂̣̣̣̣̣̣ ू)

Stream I can't stop me(♥´∀`)/


ꁝꋬꉣꉣꌦ ꋪꏂꋬ꒯꒐ꋊꍌ 📖

 𝐓rüe Coløur : ?!Where stories live. Discover now