Selepas org itu memberi kami masuk, Tzuyu hanya mengikuti belakang Jungkook kerana dia masih lagi marah dgn Jungkook.
Jungkook yang kelihatan tidak sabar tiba tiba berhenti apabila sudah dpt pintu yang dicarinya.Tzuyu yang berjalan menunduk itu terhantuk kepala dkt blkg badan Jungkook sbb Jungkook tiba tiba berhenti tanpa memberi signal.
"Adoiii"kata Tzuyu memegang kepalanya lalu memandang Jungkook dgn perasaan bengang.
Jungkook pula hanya membiarkan dan terus masuk ke dlm wayang itu.
"Anak jebin kebun jebon betullah,nyampah aku"kata Tzuyu juga lalu perlahan Lahan masuk ke dlm wayang.
Tzuyu duduk di sebelah Jungkook dgn muka yang ketat.Jungkook memandang Tzuyu lama.Tzuyu yang perasan Jungkook memandangnya lama terasa seram sejuk.
"Apahal pandang-pandang, nk rasa penumbuk"kata Tzuyu memandang tempat lain sewaktu ckp dgn jungkook. Ye lah sapa berani nk ckp dgn dia bila dia pandang kita camtu
Jungkook tergelak" cam budak kecik dowh kau,hahahahaha"kata Jungkook masih lagi gelak."diam ah"kata Tzuyu menyilangkan tangannya.
"Yelah yelah sorry tadi"kata Jungkook selepas tawanya reda."hmm"jawab Tzuyu acuh tak acuh.Jungkook menaikkan kening kanannya sambil memandang Tzuyu.
Tzuyu memandang Jungkook dgn muka menyampah."pandang dpn bole tak tadi nk sangat tengok Cite ni skrg dah dpn mata, mata tu pandang tempat lain pulak"kata Tzuyu membebel seorang diri.
"Okok jgn bising nanti org Marah"kata Jungkook.Tzuyu menyepitkan matanya."biar betul mamat ni, ada yang minta kain kapan jap agi kang"desis hati Tzuyu lalu memandang dpn semula.
Selepas beberapa minit tonton wayang, mata Tzuyu mula layu tetapi dia cuba menahannya,"ni tak suka ni kalau tengok wayang mesti ngantuk"desis hati Tzuyu.Tangan kanannya pulak sudah menongkat dagu menahan ngantuk.
"Apalah yang best sangat cite ni si jebon ni pilih,buat ngantuk aku je"kata Tzuyu menjeling sekilas jungkook yang khusyuk menonton wayang.
Tzuyu semakin tidak tahan gantuk dan tiba-tiba kepalanya tersandar di bahu Jungkook akibat matanya yang tidak tahan untuk tutup.
Jungkook yg tersedar memandang Tzuyu yang sdg tidur di bahunya."suka hati je tidur kat bahu aku"kata Jungkook perlahan."asal lawa sangat dia tidur"kata Jungkook sambil memandang muka Tzuyu.
" Ehh ehehh kau tak bole jatuh cinta Ngan dia, ingat Jungkook"kata Jungkook lalu menggelengkan kepalanya.Jungkook memandang ke depan semula.
Selelepas movie habis, Jungkook mengejut Tzuyu."oii bangunlah "kata Jungkook. Tzuyu terbangun lalu menggosok matanya "dah habis ke"kata Tzuyu sambil memandang Jungkook.
Tiba tiba perasaan Jungkook terasa lain macam lalu segera dia mengendahkan."dd dah kau tulah tidur tak ingat dunia"kata Jungkook.
Tzuyu pelik mendengar jawapan Jungkook ."asal kau gagap?"tanya Tzuyu."diam ah dah jom blah Aku nk balik tidur"kata Jungkook lalu bangun dari kerusinya.
"Woi aku pun tak hamak lah nk duk sini waktu skrg ni pun aku dah tidur lah adoiiii anak kebun tollah"desis Hati Tzuyu geram lalu bangun dari tempat duduknya.
Jungkook menghantar Tzuyu hingga rumah Tzuyu."tq"kata Tzuyu lalu keluar dari kereta Jungkook dan terus masuk ke rumahnya tanpa memandang Jungkook.
Jungkook hanya menggelengkan kepala lalu terus menggerakkan gear untuk ke rumahnya pulak.
"Tzuyu dah balik"kata Tzuyu yang sdg membuka kasutnya lalu letak di rak.
"Tzuyu gi mana?"tanya Soobin yang sdg duduk di ruang tamu.
"Ohh tadi tzuyu mmg nk balik tapi ada jebon tarik tzuyu tengok wayang,tzuyu terpaksa ikut"balas Tzuyu.
"Ok yeoja or namja?"tanya Soobin.
"Rahsia "kata Tzuyu lalu cium pipi Soobin dari blkg sofa yang sdg Soobin duduk.
"Tzuyu naik dulu"kata Tzuyu lalu pergi ke biliknya.
Soobin hanya menggelengkan kepalanya.
Selepas Tzuyu mandi dan tukar kpd pakaian tidur, dia terus baring di katilnya.Tzuyu melihat phonenya dan terus menelefon Dahyun.
"Hello"-Dahyun
"Hello,dahyun awak marah saya Lagi ke"-Tzuyu
"Tak lah saya tahu awak kena paksa Ngan Jungkook ,waktu Jungkook tarik awak tu saya terbangun" -Dahyun
"Fuh,Nasib awak tahu,tapi camne Ngan Sana"-Tzuyu
"Takpe, dia dah tahu, saya bagitau,waktu tu saya tak sempat bagitau dia agi "-Dahyun
"Ok terima kasih ,dahyun"-Tzuyu
"Sama sama, saya tutup Dulu tau ada Keje nak buat,bye"-DahyunKata Dahyun lalu menekan punat end call.
Tzuyu terus meletakkan phonenya di tepi katil.Tzuyu tersenyum seorang diri dan tiba tiba phonenya berdering. Tzuyu mengambil phonenya semula lalu melihat siapa yg menelefonnya.
"Unknown Number,angkat je lah"kata Tzuyu lalu mengangkatnya.
"Hello"-Tzuyu
"Best dgn hidup kau skrg"-unknown
"Amm bolelh,makanan ade lagi kat rumah,badan sihat,ramai kwn baru,muka cantik lagi"-Tzuyu
Tzuyu mengerutkan keningnya.Dia baru jwb soalan dgn org yang die tk knl."Kau sapa"-Tzuyu
"Itu tak penting, yang penting aku akan pastikan hidup kau tak sng"-unknownTzuyu makin mengerutkan dahinya lalu terus menblock nombor tersebut.
"Kacau mood org, betul!!!, Ehh jap asal cam kenal je suara tu"kata Tzuyu berfikiran sendiri."ahh lantaklah nk tidur,gudnight dunia"kata Tzuyu lalu melelapkan matanya.
YOU ARE READING
𝐓rüe Coløur : ?!
Fanfiction' Semakin hilang kepercayaan kau, semakin dekat sisi 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿 aku yang muncul ' ☁︎ . start : 24 / Jan / 2019 ☁︎ . end : - | 𝖧𝖺𝗉𝗉𝗒 𝗋𝖾𝖺𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗒'𝖺𝗅𝗅𝗌 |