Part jeonchou 34

109 14 4
                                    

"betul ke apa yang kite buat ni"kata Chaeyoung yg berada di tempat pemandu."apenya betullah"kata Nayeon.

"ohh ye,Sana,Dahyun,Mina dn Momo dah ready"kata Nayeon.Sadamimo menganggukkan kepala.

"Jeongyeon awak jaga bahagian dalam van,cctv ade en"kata Nayeon.Jeongyeon mengangguk.

"Jihyo ready?"kata Nayeon melihat Jihyo memakai baju pizza."saya tk pastilah"kata Jihyo."trust me"kata Nayeon.Jihyo menganggukan kepalanya.

"ok kajja"kata Nayeon lalu keluar dari van bersama Jihyo.Mereka memegang tiga kotak pizza untuk dihantar kepada rumah itu.

"sadamimo cpt keluar"kata Nayeon lalu mereka berempat keluar."korang tahukan nk buat mcm mane"kata Nayeon.

"tahu"kata mereka lalu menukarkan warna  mata mereka.Mata Sana yang berubah menjadi purple,Mata Dahyun berubah menjadi  putih,Mata Mina berubah menjadi hijau cair dan mata Momo berubah menjadi pink.

"ok cpt"kata Nayeon dan mereka terus menghilang.Nayeon dan Jihyo membetulkan pakaian mereka."jaga betul betul Van,tukar kpd halimunan"kata Nayeon.Chaeyoung mengangguk.

"Jom"kata Nayeon dan Jihyo lalu menuju ke rumah itu.

Tingtong~~~

"GUAN LINNNNNN PERGI BUKA PINTU"jerit Lisa yang sedang menonton tv.Guan lin yang berada dibelakangnya segera ke arah pintu.

Guan lin membuka pintu dan melihat dua org yang berpakaian seperti pekerja pizza.Muka mereka terhalang kerana topi dan mask dipakainya."pizza from JYP"kata Nayeon.

Guan lin mengerutkan dahinya."sejak bila dorang order pizza ni"desis hati Guan lin."ammm kami tk order pizza"kata Guan lin.

"eh tapi ade dlm list"kata Nayeon memandang Guan lin.

"GUAN LIN"kata Nayeon terkejut.Guan lin pelik."awak berdua siapa,maaf jika..."Guan lin memberhentikan katanya apabila Nayeon menunjukkan tapak tangannya yang berlogo Twice.

"Nayeon noona"kata Guan lin terkejut.Guan lin memandang org yg disebelah Nayeon."Jihyo,knp korang kat sini,bhayalahhh"kata Guan lin.

"GUAN LINNNNN,apa yang kau lama sangat tu"jerit Lisa dari dalam.Guan lin memusing sekilas memandang Lisa.Lisa sudah berdiri untuk ke arah Guan lin.

"korang Lisa nk menuju ke sini"kata Guan lin."jap"kata Jihyo lalu menukarkan matanya merah.Dgn segera die terus menukarkan dirinya dan Nayeon menjadi lelaki.

"oooi,asal lama sangat"kata Lisa.Dia melihat dua org pekerja lelaki sedang memegang tiga kotak pizza.

"sejak bila kita order pizza?"tanya Lisa."am..amm saya rasa  B..Bts haa Bts order atau kuncu kuncu lain"kata Guan lin.

"what ever,kau bwk pizza ni masuk dlm,aku nk makan"kata Lisa lalu masuk semula ke dlm rumah.Guan lin menganggukan kepala.Guan lin melihat jam tangannya dan terus menekan punat yang berada di tengah jamnya.Masa terhenti sebaik saja Guan lin menekan punat itu.

"knp korang dtg sini"tanya Guan lin."kitaorang nk selamatkan Tzuyu"kata Jihyo."korang....... kat sini bahaya,kat sini...."

"banyak kuncu,kitaorang perempuan tk bule lawan,dorng badan sado,so Guan lin nk ckp macam tulahkan"kata Nayeon mencelah.

Guan lin terdiam."yaa Tzuyu tu kwn kitaorang,we're like siblings,kitaorang sanggup buat apa apa untuk selamatkn dorang"kata Nayeon.

"tapii"kata Guan lin tersekat."no skrg mane Tzuyu?"tanya Jihyo."ammmm"Guan lin berfikir seketika.

"Guan linnnnn"jerit mereka berdua."ade kat tingkat dua"kata Guan lin."haa kitaorang gerak dulu but jgn berhentikan masa lagi"kata Nayeon.

"ok"kata Guan lin.Nayeon dan Jihyo terus  bergerak ke arah bilik Tzuyu.

Setibanya di dpn bilik itu,Nayeon membuka pintu,die melihat V,Jungkook dan Jimin sedang berdiri dpn Tzuyu.

"Jihyo,Kite bertukar"kata Nayeon."WHAT!,no no hanya Momo,Mina,Sana dan Dahyun je kan yang pakai,no,no"kata Jihyo.

"Yaa bukanlah,kite Guna untuk  kuasa halimunan tulah,yang tu Tuan Chou bagikan"kata Nayeon.

Jihyo tersengih."oky oky "kata Jihyo lalu terus menukarkan dirinya dan Nayeon menjadi halimunan.

"Dah"kata Jihyo."ok jap"kata Nayeon lalu berlari berdekatan dgn tangga.

"GUAN LIN DAH BOLE DAH GERAKKAN MASA MCM BIASA"jerit Nayeon dari tingkat dua.

Guan Lin yang berada di bwh terus menekan jam nya dan masa kembali kpd biasa.

-----------------------------------------------------------------------------------

"ape yang aku tk puas hati dgn kau"kata Tzuyu mengulang balik ayat V.Dia pelik melihat V yang masuk tiba tiba pastu nk marah org.

"ORG TANYA JWB JELAH"jerit Jungkook geram dgn muka selamba Tzuyu.""kau asal nk marah marah org,masuk je nk tengking tengking macam ni,mak bapak tk ajar"kata Tzuyu.

"oooo betullah ape yang die ckp pasal mak bapak kite"kata Jimin.Tzuyu pelik."sejak bila aku cakap pasal mak bapak dorang"desis hati Tzuyu.

"kau cakap muka kitaorang mcm kambing habis tu muka kau mcm ape"jerkah V.

"asal kau diam,tadi bkn berani sangat kau hina kitaorang dpn Lisa"kata V.Tzuyu mengeluh."pasal Lisa Unnielah ni,amboi bukan main hebat agi die fitnah aku"desis hati Tzuyu.

Tzuyu semakin sesak nafas.Dagunya semakin kuat dicengkam oleh V."WOI,KAU PEKAK KE?"jerit V.Tzuyu menahan nafasnya dan membelekangkan kepalanya sedikit.

"menyembur siaaa"desis hati Tzuyu.Kemarahan  Tzuyu mula meningkat.

Tzuyu terus menarik kuat dagunya dari cengkaman V."kau pahal bodoh,nk jerit jerit mcm ni,aku tak jauh je kan dari kau,and aku tk ckp sume benda yang LIsa Unnie bagitau kau,lebih baik kau tanye die dulu sebelum nk jerit jerit kat aku,nk fitnah pun agak agak ahhh,mcm sampah betul main melulu"kata Tzuyu.

Dia masih lagi bole kawal kemarahannya kalau tak dah lama die guna kuasanya itu.V smirk."kau nk kitaorang percaya ckp-ckp kau,eh kitaorang dah lama lah kenal Lisa"kata Jungkook.

"aku tk minta korang nk percaya ape yang aku cakap tapi pandai pandai ahh fikir ape yang die buat kat bilik ni sekejap je pastu ape yang die bagitau korang  tu lama"kata Tzuyu.

V,Jungkook,dan Jimin terdiam.

"tolonglah,.....tolong lepaskan aku,ape yang korang nk kat aku sampai kurung lama lama mcm ni,nk aku mati,bagi tuhan yang tentukan kematian aku,takpe aku tetap mati suatu hari nanti,korang tk pyh nk tunggu ajal aku,korang pergilah buat kebaikan dari kurung aku mcm ni,bayangkan memang aku mati hari ni tapi bukan kat bilik ni,that's mean tu mmg ajal aku but kalau korang aku mati kat dlm bilik ni.korang nk buat ape sampai korang matilah kene hadap dosa sbb bunuh aku,mane kau nk,mati dlm keadaan tng ke atau mati dlm takde hala tuju,ckp kat aku,ckp"kata Tzuyu.

"KAU..."tiba tiba  Jungkook mengangkat kepalanya yang dari tadi asyik tunduk.Tzuyu terpandang Jungkook.Matanya merah dan ternampak mcm air bertakung di mata Jungkook.

Jungkook tiba-tiba Dia......menangis.

 "KAU... TK PYH NK CERAMAHKAN KITAORANGLAH KALAU KAU PUN BUAT SEMUA TU"Jerit Jungkook  lalu terus keluar dari bilik itu.


❐:: Updated donessʕ•́ᴥ•̀ʔっ

Thank you for readingsss\( ͡* ᴗ ͡*)/

jgn lupa vote dan commentsss hehehehehe,kalau mauu(✿ ͡* ‿‿ ͡*)

sorry lambat updatess(. ͡╥ ‿‿ ͡╥.)





 𝐓rüe Coløur : ?!Where stories live. Discover now