Aurel keek verbaasd naar Skye. "Maar?" Ze was nogal van haar sokken geslagen over het plan om Fallon te redden uit het verloren eiland. Het zou een gevaarlijke reddingsactie zijn en waarvoor, voor iemand waarvan ze al 10 jaar dachten dat die dood was. "Dit moet Keelin weten" zei Aurel. Nano knikte en aaide Skye even over haar snuit. Aurel liep weg richting het hof. Het was voor haar erg belangrijk dat haar zus zou weten wat Hannah van plan was. Nano keek nog even naar Skye en zuchtte even. "Ik heb je best gemist, sorry dat ik de rest van de bewaker op je af stuurde" zei hij. Skye knikte ten teken dat het oke was.
Aurel kwam aanlopen bij het paleis. Ze liep naar de bewakers en vroeg waar haar zus was. De bewakers wezen het paleis in. Aurel liep naar binnen en zocht het paleis af naar Keelin. Na een klein rondje gelopen te hebben in het paleis kwam ze Keelin tegen. "Keelin, jou had ik nodig" zei Aurel rustig. Keelin stopte met lopen en keek naar haar zusje. "Wat is er?" vroeg Keelin bezorgd. Ze kon aan Aurel merken dat er iets aan de hand was. Aurel zweeg kort en vertelde daarna wat Hannah van plan was en waarom Hannah zo zeker was dat zij het moest doen. Keelin schrok even, maar knikte erna. Ze was het niet met Hannah eens, maar begreep wel dat ze haar dochter deze kans moest geven. Als het echt niet lukte kon zij dit altijd nog doen. Wel had Keelin één klein vraagje. "Wie stuurt haar er dan heen?" vroeg ze aan Aurel. Die haalde haar schouders op. "Geen idee, volgens mij ene Gideon" zei ze. Keelin haalde opgelucht adem en knikte, die zou ze er wel mee vertrouwen, al was haar grotere zorg wie Hannah moesten gaan redden.Ondertussen in Schemermeer maakte Hannah, Kwispel en Lisa zich klaar voor het bezoek van Gideon en voor de reddingsactie die ze moesten gaan uitvoeren. Gideon kwam de poort uit lopen en liep gelijk door naar de meiden. "Wanneer willen jullie dat het gebeurd?" vroeg hij. Hannah dacht kort na. Ze moest nog wel de mensen, die haar moesten redden vragen of ze dat wilden gaan doen. "Ik moet nog even de mensen inlichten en dan kan je me wegsturen" antwoordde Hannah serieus. Gideon knikte. Hannah liep terug richting de herberg en trof daar Ad, Jordan en Rudie met zijn drieën aan.
Basilea en Ad zaten met Rudie en Jordan aan de bar. "Kan ik aan mijn huiswerk? Ik heb nog genoeg te doen" zei Ad, die graag aan zijn huiswerk wilde. Jordan schudde zijn hoofd. Sasha had duidelijk gezegd dat ze aan de bar moesten wachten met zijn vieren tot ze terug kwam. Basilea stond op van haar stoel. Ze liep de keuken in en pakte haar derde ijsje van de dag. Rudie zuchtte even en keek lachend, maar hoofdschuddend naar zijn zusje. Ad pakte verveelt zijn telefoon. "Hoe lang moeten we nog wachte, we wachten al uren" zei Jordan geïrriteerd. Hannah vertelde hun het plan en wat ze ervoor moesten gaan doen. Ze knikte en jaagden alle klanten de deur uit.
Hannah keek verbijsterd om zich heen. Ze zag allemaal bomen rondom een klein open veld. Op het open veld zag ze iemand zitten, die bezig was met het gras te tellen. Hannah keek verbaasd naar haar. "Fallon?" vroeg ze voorzichtig en twijfelig. Het meisje dat op het open veld zat keek om, nu waren haar puntige oren goed te zien. Ze legde haar handen tegen haar ogen en schudde haar hoofd met haar ogen dicht. "Het is niet echt, je begint gek te worden" bleef ze voor zichzelf herhalen. Hannah schrok er wel een beetje van haar oude vriendin zo te zien. Ze liep naar Fallon toe en legde haar hand op de schouder. "Het is echt en ik heb een manier om hier weg te komen" zei Hannah zeker, al begon ze er lichtelijk aan te twijfelen toen er nog steeds geen lichtflits verscheen.
In de tussen tijd was er in de herberg nog weinig veranderd. Ze hadden namelijk een lastigheid. Sasha was terug gekomen en ze had bezoek mee genomen. Ze was er niet zo blij mee dat ze haar kinderen aantrof met een stapel bladeren in de herberg. "Wat hebben jullie gedaan? Wacht, laat maar. Ik wil het ook niet weten" zei Sasha, ze had echt genoeg van het rare gedrag van haar kinderen. Ze keek naar de man, die ze had mee genomen en glimlachte breed, waarna ze naar haar kinderen keek. "Kinderen, ontmoet Max. Max ontmoet Rudie, Jordan, Ad en Basilea" stelde Sasha haar kinderen voor aan haar vriend en andersom. Rudie keek boos naar zijn moeder, hij kon het niet geloven en liep boos weg naar zijn kamer. Sasha wilde hem naroepen, maar werd gestopt door Max. Jordan keek afkeurend naar zijn moeder waarna hij Max de hand schudde. Ad glimlachte klein naar de onbekende, waar hij net de naam van had horen vallen. "Kan ik nu aan mijn huiswerk?" vroeg Ad serieus. Sasha schudde ongelovig haar hoofd. Ad liep toch naar zijn kamer voor zijn huiswerk. Basilea keek zonder reactie te geven naar Max. In de tussentijd was ze hem om verschilldende redenen aan het afwijzen en afkeuren voor haar moeder. Max glimlachte naar de kinderen en zei: "Ik ben blij kennis met jullie te maken. Ik ben Max, ik heb al een paar maanden een relatie met jullie moeder en wilde haar eigenlijk nu dit vragen" Max draaide zich naar Sasha en ging op zijn knie. Hij vroeg haar ten huwelijk.
JE LEEST
De Nieuwe Nachtwacht (Dutch Nachtwacht fanfic)
FanfictionHet is 2045, 25 jaar nadat het duistere hart geopend was. Keelin, Wilko en Vlad waren toe aan vervanging. Laat vooral je mening achter in de comments.