18. Volwassen

62 3 15
                                    

Zes maanden later was het zover. Iedereen verzamelde bij de poort naar het elvenrijk, want iemand was vrij gelaten uit het duistere hart voor één dag. Die iemand was Rover, hij kwam voor de verjaardag van zijn dochter, Kwispel. Die hier zelf nog geen idee van had en als ze dat wel had, zou ze er alles aangedaan hebben dat te voorkomen. Het was ochtend toen Hannah en Lisa Kwispel meesleurde naar de poort van het elvenrijk, zogenaamd om naar het elvenrijk te gaan. Kwispel keek er niet naar uit en hoopte stiekem dat iedereen was vergeten dat het haar verjaardag was en dat ze nu al een jaar in Schemermeer was. Lisa en Hannah grijnsden soms even klein naar elkaar, maar dat deed Kwispel niets, ze was niet anders van hun gewend. Lisa en Hannah hadden vaker binnenpretjes met zijn tweeën. 
Bij de poort aangekomen stonden Keelin, Vlad, Wilko, Drelu en Daisy daar al te wachten. Kwispel begreep er niets van dat iedereen er zo nodig bij moest zijn, het was toch niet zo boeiend dat ze naar het elvenrijk moesten. De poort ging open en Nano liep er doorheen samen met Rover. Kwispel keek verbaasd naar haar vader. Ze had hem niet meer verwacht te zien, ook was ze bang dat hij haar zou uitmaken voor verraadster, maar dat gebeurde gelukkig niet. Rover omhelsde zijn dochter en zei haar enkel dat hij trots op haar was dat ze in de nachtwacht was gekomen. En natuurlijk feliciteerde hij haar met haar verjaardag. Nano had even met Keelin overlegd hoelaat ze terug zouden zijn bij de poort, waarna hij vertrok naar het elvenrijk. Alle anderen vertrokken naar de herberg. 
Rover keek de herberg rond. Hij herinneerde het zich nog goed, die keer dat hij in Schemermeer was. Hij haalde iets uit zijn binnenjaszak en gaf het aan Kwispel. Kwispel bekeek het en zag dat het een boekje was. Toen ze het opende zag ze dat het een notitieboekje was, zonder foto's of plaatjes. "Wat is het?" vroeg ze wetend dat ze het niet kon lezen en er dus werkelijk niets aan had. "Het is een boekje waarin alle speciale momenten van je leven in staan" zei Rover, die hoopte dat ze eruit zou gaan lezen. Kwispel sloot het boekje. Ze vroeg de rest weg te gaan, zodat ze alleen met haar vader kon praten, helaas ging dat niet door. Wel mocht ze met hem alleen naar het privevertrek om daar te praten. Kwispel twijfelde, maar ging er toen in mee. Rover en kwispel liepen richting het privevertrek. waarna ze de deur goed sloten. Wilko ging bij de deur staan net als Hannah. Ze wilden graag weten wat er besproken zou worden. 
Kwispel ging met haar vader op de bank in het privevertrek zitten. Ze keek even naar de grond en wist niet waar ze moest beginnen. Na een halve minuut vertelde ze hem dat ze niet kon lezen. Nog voordat Rover hierop kon reageren kwam Hannah binnenstormen. "Wat?! Kan jij niet lezen?!" riep ze boos en verbijsterd. Kwispel keek zwijgend naar de grond. Hannah keek teleurgesteld naar haar vriendin. "Hoezo kan je niet lezen?" vroeg Hannah. Kwispel haalde haar schouders op. "Ik heb het gewoon nooit geleerd" zei ze simpel. Rover keek ongelovig naar zijn dochter. "Dat meen je toch niet, je brengt daar maar verandering in" zei Rover.

Er kwam een meisje de herberg in gelopen. Ze was een beetje verward,  maar voor de rest ging alles goed. Ze zag Keelin, Vlad en Wilko in de herberg staan. Ze pakte Wilko vast, die haar gelijk wegduwde. Het meisje had een zilveren ketting in haar hand. "Sorry, die ketting doet mij normaal ook pijn, maar nu ineens niet meer" zei ze. "Was je een weerwolf?" vraagt Wilko twijfelig over of hij het wel kon vragen. Het meisje knikte. Keelin vroeg het meisje wat er was gebeurd dat ze nu dan wel tegen het zilver kon. Het meisje haalde haar schouders op. "Ik rende door het bos en daarna werd het zwart en werd ik wakker tegen een boom" vertelde ze eerlijk. Wilko, Keelin en Vlad keken elkaar kort aan en liepen daarna naar het privevertrek, waar Vega net met Kwispel had besproken dat hij haar zou leren lezen. 
Vega keek verbaasd naar het drietal. "Er is een safnari in Schemermeer" zei Vlad. Vega keek versuft naar Vlad. Hoe bedoelde hij dat er een Safnari in Schemermeer was? Vlad legde alles uit over wat er was gebeurd in de herberg en wie ze hadden ontmoet. Vega knikte. "Ligt Lisa in en ga op zoek naar de safnari. Hij zal weten dat hier genoeg wezens zijn om erg krachtig te worden" zei Vega. Vlad knikte en vertrok naar Lisa op zoek. 

De Nieuwe Nachtwacht (Dutch Nachtwacht fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu