17. thuis

54 4 15
                                    

Fran liep naar buiten met Wilko. "Wilko, ik ben zwanger" zei Fran ernstig. Wilko schrok even. Zou ze zeker zijn dat het van hem was, wat moesten ze nu doen met de baby. Fran kon zijn vragen van zijn gezicht aflezen en knikte even ten teken dat het van hem was. Wilko kon het niet geloven, hoe was het mogelijk. "Wat wil je ermee doen? Ik zou er graag samen voor willen zorgen" zei Wilko serieus. Fran twijfelde, ze wilde het eigenlijk weg laten halen, maar ze had het gevoel dat Wilko erop stond dat ze het hielt. "Ik weet het nog niet" zei ze. Fran keek even naar de grond. Ergens wilde ze wel meer tijd met Wilko besteden, maar daar had ze toch geen kind voor nodig. "Kan dit nog even ons geheimpje blijven?" vroeg Fran, die het liever nog even zonder bemoeizuchtige mensen over na kon denken. Wilko knikte ten teken dat hij niets zou zeggen en liep terug naar binnen. 

Keelin liep naar Wilko en zag aan hem dat hij ergens blij mee was. "Wat is er?" vroeg ze. Wilko haalde zijn schouders op en ging verder met het huis leeg halen. Keelin zuchtte even en besloot het later maar opnieuw te vragen. Op de boven verdieping ging Wilko verder met wat oude dozen uitzoeken. Het deed hem eigenlijk wel denken aan de keer met de klopgeest. Hij opende een doos en vond er allerlei boeken. Hij blies wat stof van het bovenste boek en opende het erna. Hij zag er allerlei wezens in staan. Hij had al snel door dat dit boek was geweest van iemand die een nachtwacht in de gaten had, of van een onvoorzichtige nachtwachter was geweest. Hij deed het boek weer dicht en borg de doos met de boeken goed op. 

De volgende dag zaten Wilko en Fran samen op het terras van de herberg. Fran keek Wilko aan. Ze knikte kort voordat ze ook maar iets gezegd hadden. "Oke, we zorgen er samen voor. Maar dan moeten we wel samen wonen" zei Fran, die niet van plan was om de baby steeds te laten verplaatsen van huis. Wilko knikte en stemde er zo mee in. Hij vroeg Fran om bij hem te gaan wonen, omdat zijn huis net nieuw was en hij nog aan de inrichting moest beginnen dus dat ze dat samen konden doen dan. Fran stemde hier ook mee in. Fran liep naar Cooper's kantoor. In Cooper's kantoor vertelde ze dat ze haar huis wilde gaan verkopen Cooper nam dat aan en vertrok met Fran naar haar huis om het de beoordelen en verkoopklaar te maken. 

Het huis van Wilko was na een paar weken eindelijk schoongemaakt en leeggehaald. Fran had al haar spullen verkocht voor goede prijzen en ook haar huis was verkocht aan Rudie, die niets meer met zijn ouders te maken wilde hebben. Rudie was boos op zijn moeder vanwege het huwelijk en op zijn vader vanwege de baby, die later nog baby's bleek te zijn ook. Gelukkig voor Wilko was Jordan er wel blij mee om nog een broertje of zusje te krijgen. Ad wist niet goed wat hij moest denken en besloot even afstand te nemen van zijn ouders, hij ging bij Rudie wonen. Basilea kon zich niet inhouden en had Fran aangevallen. Fran had besloten dat ze een weerwolf wilde blijven en daar heeft Vega dit keer mee ingestemd dat het goed was. 

 Wilko vond het eigenlijk wel fijn dat Fran bij hem in trok, zo was hij niet alleen op de dagen dat Sasha de kinderen had. Wilko en Fran hadden een groot huis met een grote woonkamer en keuken en wel acht slaapkamers. Ze begonnen met de woonkamer in te richten en er kwam een grote boekenkast in de woonkamer al was Wilko van mening dat niemand die boeken echt zou lezen, behalve Ad misschien. Fran vond de doos met oude boeken en zette deze ook in de kast. Ze was er eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Ze opende een paar van de boeken en bladerde er doorheen. Ze vond de afbeeldingen best bizar en begreep eigenlijk niet waarom Wilko dit apart had gezet. 

De Nieuwe Nachtwacht (Dutch Nachtwacht fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu