Het was ochtend en Hannah en Lisa hadden een elvenbericht gekregen. Hannah had het stiekem al geopend zonder Lisa, maar na het horen van het bericht vertelde ze het ook aan Lisa. Ze zouden samen naar het elvenrijk gaan. Beiden waren ze er erg blij mee dat ze naar het elvenrijk konden gaan en konden zien hoe de elven erop reageerden dat er nu al een tijdje een elf gevangen zat. Het gebeurde nu eenmaal niet vaak dat een elf iemand had aangevallen. Hannah en Lisa vertelden het aan Vega en Kwispel. DIe reageerde er heel positief op, maar Kwispel besloot dat ze niet mee zou gaan. Hannah en lisa waren daar vredig mee, ze hadden toch niet gewild dat ze mee kwam, zou enkel voor problemen zorgen. Hannah en Lisa keken elkaar aan en vertrokken richting het bos. Kwispel hielp die dag Sasha in de herberg en met op Basilea passen.
Hannah en Lisa liepen door de poort naar het elvenrijk, ze transformeerden gelijk toen ze er doorheen stapten. Ze zagen Dafyn en Dawn praten. "Wat deed jij bij het duistere hart?" vroeg Dawn aan haar jongere zusje. "Gewoon, praten met Liesle" zei Dafyn. Het was duidelijk aan haar armen te zien dat dat niet waar was. Haar armen zaten zoals vaker onder de schaafwonden en krassen. Tegelijkertijd krabbelde ze aan haar arm. Dawn merkte het en keek haar zusje teleurgesteld aan. "Waarom lieg je tegen me?" vroeg ze ernstig. Dafyn zweeg kort, waarna ze zei: "Ik lieg niet, ik heb echt met Liesle gepraat" zei Dafyn met een geïrriteerde ondertoon, ze had inderdaad gelijk, al verzweeg ze ook een belangrijk deel van de waarheid. Hannah en Lisa liepen naar de meiden toe en vroegen hun wat er aan de hand was, aangezien het anders altijd erg vredig was in het elvenrijk.
Dafyn legde het uit en vertelde haar zus toen ook gelijk dat ze had gevochten met wezens uit het duistere hart. Dawn keek ongeloving naar haar zusje. "Je weet dat je dat niet meer mocht doen van mama" zei Dawn boos, maar opgelucht dat haar zusje haar alsnog de waarheid vertelde. Hannah en Lisa keken elkaar even twijfelig aan. "Hebben jullie Nano gezien?" vroeg Hannah. Dawn knikte en vertelde aan het tweetal dat ze hem een maand geleden naar huis zagen gaan toen Fallon in het duistere hart was gekomen en dat hij daarna het huis niet meer uit was gekomen. Hannah en Lisa kregen beide een brok in hun keel, was het dan toch de verkeerde keuze, die ze gemaakt hadden? Ze besloten naar het huis van Nano te lopen. Lisa kwam onderweg vele vrienden tegen, waar ze even een praatje mee meost maken. Hannah stond er tijdens die praatjes een beetje ongemakkelijk erbij.Wilko had net een huis gekocht. Hij moest het alleen nog gaan inrichten. Over de bestaande badkamer en keuken was hij erg tevreden. Ook was hij blij dat de bank achtergelaten was, want daardoor had hij meteen een slaapplek. Er viel nog veel op te knappen, gelukkig had hij de hulp van een elf, een vampier, twee weerwolven en een heleboel mensen. Ze waren met zijn alle bezig met de woonkamer schoonmaken van al het stof en afval, aangezien het een grote woonakmer was.
Max kwam het huis ingelopen met een meisje van ongeveer 10 jaar. Hij liep naar Sasha en gaf haar een kus. Het meisje keek met een walgende blik om zich heen. "het is hier echt smerig" zei ze. Sasha riep haar kinderen bij zich en wachtte even een paar minuten tot ze er alle vier waren. "Luister allemaal!,"riep Max "dit is Melodie, mijn dochter." Melodie zwaaide klein terwijl ze met haar ogen rolde. Rudie keek zijn moeder ongelovig aan. "ik weet dat je al getrouwd bent, maar had je mijn nieuwe zusje niet eerder voor moeten stellen?" zei hij geïrriteerd dat zijn moeder alles nu zo vreemd aan pakt. Sasha haalde haar schouders op. Ze had zelf ook geen idee. Jordan en Ad keken naar hun stiefzusje en wisten niet goed wat ze van haar moesten denken. Basilea keek boos naar haar stiefzus, ze was het er niet mee eens dat er nog een meisje in haar familie zat en al helemaal niet als die er niet echt bij hoorde. Ze had besloten dat zodra het huis van haar vader af was, ze bij hem ging wonen. Fran kwam later dan iedereen binnen lopen en liep gelijk naar Wilko. "Kan ik je spreken? alleen" vroeg ze serieus. Wilko knikte en liep naar buiten met Fran.Hannah en Lisa klopten aan bij Nano's huis. Nano deed open en keek doodop naar die twee. "Wat is er?" vroeg hij. Hannah en Lisa zwegen kort. "We wilden weten hoe het met je ging, nu dat Fallon in het duistere hart zit" zei Lisa. Nano schrok even bij et horen van die woorden. Hij hielt zich in en gooide niets naar hun, hoe graag hij het ook wilde. Hij keek hun moeizaam aan. "Als jullie daarvoor kwamen, mogen jullie gaan" zei hij. Waarna Hannah en Lisa even een blik wisselden en opstonden. Ze verlieten Nano's huis en vertrokken terug naar Schemermeer.
JE LEEST
De Nieuwe Nachtwacht (Dutch Nachtwacht fanfic)
FanfictionHet is 2045, 25 jaar nadat het duistere hart geopend was. Keelin, Wilko en Vlad waren toe aan vervanging. Laat vooral je mening achter in de comments.