Forró nyomon. Vagy mégsem?

102 12 0
                                    

Ha emlékeztek, hogy mi történt tegnap, akkor tökéletes. A harc után Újvári Noémi visszakapta munkáját, és reggel láttam instán, hogy csomó bemutatója lesz. Mellesleg ha már úgyis ott jártam, csináltam  magamnak egy Katicás profilt, amire egyből jött 30 követőm. Na kösz! A rendes fiókomat bezzeg nem követi senki. A központi felvételek alapján kiderült, hogy a Dodandinoval elhajtott kocsi tulajdonosa Boda Bálint, a (szerintem utolsó) kőműves.És kis kérdezősködés után kiderítettük azt is, hogy utoljára az m7-es menti Droppi Non-Stop nevű kisboltban látták. Így Darázs rendőrrel  megígértetem, hogy ma megyünk el a boltba, hogy Dodandino után nyomozzunk. Kora reggel indultunk, hogy nyitásra a ott legyünk, emiatt 7. órakor már a rendőrség bejáratánál vártam Gézát és Fekete Macskát, aki szokásához híven nem siette el a dolgokat. Már mindketten utáltuk ezt a helyet, de főleg én mivel macsek folyton folyvást késett. Félkor végre beültünk Géza autójába és elhajtottunk. Az autópályán óriási dugó volt, és emiatt nekem meg rossz kedvem. Mondanám hogy mindig is utáltam a dugókat, de mivel sosem utaztunk olyan messze hogy autópályán kellett volna mennünk így nagy ritkán inkább csak a buszon észleltem ezt. A telóm persze Katicaként nem volt nálam, helyette (mivel Darázs saját kocsijával mentünk a benne lévő mini tv-t bámultam, amiben valami gyerekmese ment a minimaxon. Átkapcsoltam a híradóra, ami végre lekötött.

-És most, jöjjenek a színes híreink!-jelentette be Vécey, Budapest mindenkori bemondója. -Egy 90 éves bácsi malacos kocsmát nyitott Sopronban. Elöntötték a piacot a Kínából érkező játék kígyók, minden gyerek ilyet akar. Ki lehet Katica? Többek szerint a politikus, Birkás Ludvig lánya, Kinga, aki 14 éves és a Toldy Ferenc Gimnáziumban tanul. Na de ide majd vissza térünk, mert most jöjjön Sanyi bácsi és a Malac Csárdája!-jelentette be. Végig hallgattam mindent, majd jött az ami érdekelt is. Nem tudom ki az a hülye aki Kingát katicának gondolja, de még fekete macska és mellém csúszott hogy hallhassa.
-Birkás Kinga igen hasonlít városunk hősnőjére Katicabogárra.-kezdte el Vécey Flóra.
-Hívhatlak Kingának?-vihogott macsek, mire dühösen arcon csaptam. Hogy lehetnek ilyen bolondok az emberek.
-Őszintén nem értem, nekem szőke hajam van.-durcáztam be. -Amúgy élőben megy.-nevettem fel.
-Ennyit erről.-szólt közbe Géza is. Eközben elindult a kocsi és 5 perc múlva a boltnál voltunk. Kiszálltam, és a fiuk után beléptem az üzletbe. Typical benzinkúti bolt volt, attól eltekintve, hogy nem tartozott hozzá tankolási lehetőség. Az eladó lustán felnézett majd vissza merült a keresztrejtvényébe, és onnan szólt.
-Segíthetek?-dünnyögte.
-Igen-lépett oda Darázs Géza. -Mit tud Dodandino Kilenről? Egy hete eltűnt, és az ön boltjában látták utoljára. -ismertette a férfival a helyzetet.
-Nem tudok róla semmit .-felelte kissé erőteljesen, és ebből fakadóan igen gyanúsan.
-Na persze. Véletlenül sem beszélgetett nagyon hosszan vele.-nyújtotta felé a mobilját a rendőr, megmutatni a felvételt.
-Ez nem én vagyok hanem Sándor az ikertestvérem.-tagadta.
-Na persze. Ilyenkor mindig mindenkinek lesz hirtelen egy titokzatos ikertestvére.-nézett rá megvetően Macska.
-Nekem tényleg van. Sanyi!-kiáltott, mire egy ízig vérig ugyan olyan pacák jött ki hátulról. Amikor észre vet minket eléggé megijedt.
-Ő lesz a mi emberünk.- léptem felé, hogy leültessem ameddig kifaggatjuk. Hiába látszott úgy, hogy Sanyi tud valamit, a félelemtől szinte lebénult, így a kérdéseinkre is max. egy bólintással vagy fejrázással reagált.
-És ezt az embert, bizonyos Boda Bálint kőművest ismeri?
-Kőműves Kelemen - pontosított a mellettem álló cicus, mire alig halhatóan felnevettem. Azonban Géza egy pillantással belém fojtotta a kacagást.
-Igen. -lépett oda mellé az ikertestvére, és rátette Sanyi vállára a kezét. -Jé Bálint Kőmíves is? De igen,  többször is megfordult nálunk, ő szokta a kamionjával hozni az árut, de a múltkó' amikor erre járt elkérte Sanyi kocsiját, mert az ő járgányábó' kifogyott a tank. -csak most vettem észre hogy a boltos srácnak milyen szörnyű akcentusa van.- Szóva' elvitte az autót, de nem jött vissza. Má' azt kezdtük hinni hogy lenyúlta, amikor megjelent a boltban ezzel a Dodandinoval és Sanyi annyira megörült hogy végre beszélhet valakivel a szülőnyelvén, hogy hosszasan eldiskuráltak.
-Á szóval maguk olaszok! - vontam le a következtetést mire Macska gúnyos tapssal jutalmazott. Én azonban ahelyett hogy megsértődtem volna, ünnepélyesen meghajoltam.
-És ezért nem dolgozok én újoncokkal - zsémbelődött Géza, mire elszégyelltem magam és újfent a kihallgatásra koncentráltam
-És esetleg elmondaná pontosan, hogy milyen volt amikor itt volt Dodandino?-kérdeztem.
-Há' Sanyi boldog vót, de nekem nem kerülte el a figyelmemet a jelenet egyedisége. Bálint csak úgy állt, belépett a bótba, belesúgott v'mit a nő fülébe azt' az megijedhetett mert olyan pofával vásárolt. Am' nem is vásárolt most jövök rá!-csodálkozott el kb. saját magán. -Igen, igen! Megvan! Sanyinak megtetszett ez a fagyis és oda ment beszégetni hozzá. Én félszemmel Bálintot a másikkal meg ezt, a már félhülye Sándort. Bálint mint valami maffiózó kussban állt, majd amikó' Dodandino visszatért akkó' talán bilincsre köthette. Nem tudóm biztosan mert nem láttam mit csinának. Sajnálom.-fejezte be a mondókáját.
-Nem kell sajnálnia, nagyon sokat segített, de lenne még egy kérdésem. Vagyis inkább kettő.-ásított eközben Darázs. -Merre tartott Boda Bálint Dodandinoval? A másik, az, hogy miről beszélt Dodandino a testvéreddel?
-Az, hó' merre mentek az nem biztos, viszont hallottam, hogy amikó' megérkeztek Boda azt súgta a lány fülébe, hogy: El kell érnünk a találkozót! Siessél mert nagy baj lesz ha elkésünk! Tapadós kórusát is időben hozzák! Nem okozhatunk csalódást! Ezt mondta szó szerint.
-Sándor, most rajtad a sor. Mit mondott neked Dodandino?-nézett a megszeppent fiúra Géza.
-Hát értelmetlen volt. Bármit kérdeztem mindenre ezt válaszóta pont ebben a sorrendben. Persze olaszú', hogy ne értse a Boda. Barack, Datolya, Segíts ha tudsz, mond el nekik hol vagyok ez a kód, Sanyi, rajtad múlik minden, Barack, Datolya, Málna, Szíva', 1905-ezt mondta.-mesélte el Sanyi.
-Köszönjük a segítséget.-kapcsoltam le a diktafont ami eközben végig ment.  A kocsiba beszállva végighallgattam még egyszer a felvételt.
Géza csak úgy száguldott az autópályán. Jancsiék (Sanyi ikertestvére) vallomása után meg sem állhattunk a célig. Macska elaludhatott mert szeme csukva volt és pokolian horkolt.
-Keltsd fel!-szólt rám Darázs. Kihasználtam az alkalmat és felpofoztam. Fekete Macska olyan hirtelen felriadt, hogy elnevettem magam. Mérgesen nézett rám, de két perc múlva újra szunyókált. Én meg újból megvertem.
-Hagyjál már!-durcázott be, én meg boldogan vigyorogva néztem fáradt tekintetét.  Fekete Macska most már csak azért is ébren maradt, én meg a kilátást figyeltem. Sajnos semmi extra sem volt, mert kopasz mezők és a már learatott szántó földek mellett haladtunk el. 5 perccel később Darázs lefordult az útról, és visszafelé mentünk tovább. Értelem! Hirtelen lefékezett. Nem tudtam miért, itt álltunk a pusztaság közepén, a nagy semmiben. A nyomozó azonban kiszállt az autóból és filmbe illő lassú léptekkel elindult a végtelen mező fele. Mi utána szaladtunk, de ő csak kétségbe esett tekintetével bámulta a buckákat.
-Mi ... ez nem lehet -motyogta.
-Mi a probléma rendőrúr?-kíváncsiskodott a Macsek.
-Itt állt a gyár. Lerombolták. Egyetlen nyom amink volt, az nincs.-nézett az égre még mindig igen drámain és kétségbe esetten.
-Menjünk vissza a városba.-simítottam meg a hátát, ami nagyon göröngyös volt. Fujj.Géza fancsali ábrázattal beült a kormány mögé, majd hazaindultunk. Elhagytuk a mezőket, az autópályát, a boltot. Síri csendben utaztunk. Kibámultam az ablakon. Elsuhantunk a fák mellett, és Budapest határánál, az állatkerthez érve leparkoltunk. Darázs szomorúan ránk nézett. 
-Köszönöm, hogy segítettek, de ez most ennyi volt. -mondta elkeseredetten.

~Miraculous~újratöltve~BEFEJEZETT~Where stories live. Discover now