3- ˢᵃⁿᵈʷⁱᶜʰ

25 6 2
                                    


Jeno menyepak beberapa batu yang dekat dengan kaki dia. Dia sedang tunggu member Dreamies yang lain dekat pagar sekolah.

Rules diorang memang camtu. Masuk kelas kena sama-sama, baru namanya kawan sejati. Dia pun menyesal jugak datang sekolah awal sangat.

Baru pukul 7:15 a.m. Ada masa 30 minit lagi sebelum kelas pertama bermula.

20 minit jugak dia tunggu barulah nampak batang hidung si Jaemin.

"Eh, awal kau harini"

Jeno hanya tersenyum kambing.

"Kau ingat tak plan kita semalam?" Jaemin memandang Jeno yang sedang asyik menyepak batu-batu di tanah.

"Ye, aku belum nyanyok lagi"

"Eleh, kau kadang-kadang nama aku pun kau tak ingat"

Jeno membulatkan matanya.

"Eh, bukan kau ke yang selalu tak ingat nama aku? Nama sendiri pun kau pernah tak ingat"

Renjun dan Chenle yang baru sampai hanya gelengkan kepala sajalah melihat perbalahan mereka.

"Korang ni kan, kalau sehari tak gaduh tak sah eh" Renjun mengeluh kecil.

"Jeno hyung, jangan lupa starbuck hujung minggu ni~ Selama ni asyik aku je yang belanja korang kan? EHEHEH" Chenle tersengih sendiri.

"Dasar kepala besar" Jeno merosakkan rambut Chenle yang tersikat kemas di kepala besarnya.

"Hyung!!! Kau memang tak gunaa!!!"

Jaemin dan Renjun menutup telinga diorang sebelum telinga diorang menjadi mangsa jeritan Chenle.

Tak lama kemudian barulah Mark dan Haechan sampai.

"Jisung mana nyah?" Jaemin bertanya kepada Mark dengan riak muka risau.

"Kau lupa ke harini Jisung ada pertandingan taekwondo peringkat negeri?" Mark menunjukkan mesej Jisung di group chat malam semalam.

"Ouh, manalah aku ingat" Jaemin bersiul kecil sambil menghirup udara segar di sekelilingnya.

"Ha, sampai pun korang.. Ingat dah amnesia dah jalan pergi sekolah" Renjun memerli dua orang tersebut.

"Lahh tibe mamat ni" Haechan membuat muka jijik depan Renjun sambil membawa lari bekal sushi yang dibawa Renjun.

"YAA!! LEE DONGHYUCKK!!!!"

Pagi-pagi memang begitulah diorang.. Mana pernah kesah keadaan sekeliling...

Sampai sahaja di kelas, Jeno dan Haechan berpandangan antara satu sama lain sebelum menegur Youra yang sedang khusyuk membuat latihan math.

"Wahh, rajinnya buat math pagi-pagi rabun ni" Haechan memulakan perbualan.

Youra hanya menunduk dan tidak menghiraukan kata-kata Haechan.

Jeno menganalisis muka Youra walaupun tak dapat melihat sepenuhnya kerana Youra menunduk agak ke bawah.

Dia dapat merasakan dia pernah berjumpa dengan perempuan di hadapannya ini tapi dia tak ingat di mana.

"Annyeong, aku Lee Jeno"

Jeno menghulurkan tangan tepat di hadapan muka Youra. Dia tidak lupa untuk memberikan eyesmile nya yang sangat diminati oleh semua pelajar perempuan di sekolah itu.

Maklumlah Dreamies sebenarnya memang famous di sekolah. Ahlinya semua handsome-handsome belaka. Siapa je tak minat😌✋.

Sayangnya Youra mengendahkan teguran Jeno dan teruskan membuat latihan.

𝙣𝙮𝙘𝙩𝙤𝙥𝙝𝙞𝙡𝙞𝙖 || 𝐥𝐞𝐞 𝐣𝐞𝐧𝐨Where stories live. Discover now