Gözlerimi tekrar açtığımda her yer zifiri karanlıktı. Tek gördüğüm şey bana doğru bakan bir çift ela gözdü. Hiç uyumadığını gözlerinin kırmızılığından anladım. Kalkıp hayattan bezgin bir şekilde lambayı açtım gözlerimi ovuşturdum. Gittim onun yanına oturdum. Lambanın da etkisiyle bana gözlerini tam açarak bakamıyordu.
"Hiç uyumadın mı ?" diye sordum kısık sesimle daha sonra öksürürcesine boğazımı temizledim.
"Hayır." onun sesi benim aksime çok net çıkıyordu.
"Neden?"
"Uykum gelmedi, canım istemedi. Bende uyumadım. Hem yarın dersim de yok hiç."
Gözlerinin içine baktım. Sanki o gözlerin derininde bana bir şey demeye çalışıyor gibiydi. Çağdaş'ın gözlerinde kilitli kalıyor olabilirdim, ne diyeceğimi bilemiyor olabilirdim ama Poyraz'ın gözlerinde kayboluyordum sanki. Zaman, mekan kavramı karışıyordu adeta.
"Hadi uyu artık saat neredeyse 3, yarın erken kalkacaksın" dedi bana bakmayarak. Havaya bakıyordu.
"Uyumak istemiyorum" dedim tıpkı küçük bir kız çocuğu gibi ama gerçekten uyumak istemiyordum onunla konuşmak terapi gibi geliyordu bana. Sanki her şeyimi ona anlatabilirmişim gibi. Bırak konuşmayı sanki sabaha kadar onu izleyebilirmişim gibi.
"O zaman konuşalım." dedi sırıtarak yine bana bakmadı. Böyle havalı olduğunu falan sanıyorsa kesinlikle öyleydi.
"Şimdiye kadar hiç öpüşmedin mi gerçekten ?"
Bunu dalga amaçlı değil gerçekten merak ederek sorduğunu anlamak zor değildi ama takıldığı bu muydu yani ? Evet öpüşmedim neden şimdiye kadar biriyle öpüşeyim ki? Benim şimdiye kadar sevgilim bile olmadı. Tamam platoniklerim olmuş olabilir ama hiçbiri de bana dönüp bakmadı. Örneğin ; Çağdaş
"Hayır"
"Ben öpüştüm" dedi kıkırdayarak. Bende güldüm ama istemsizce.
"Hadi yat uyu ufaklık yarın okula gitmezsin ve belki iyi bir vakit geçiririz" dedi göz kırparak.
"Sende uyursan olur." dedim
Hemen gözlerini kapadı ama yalandan olduğunu biliyordum çünkü gülüyordu. Bende güldüm o an onu gülüşünden öpesim geldi daha sonra bu saçma düşünceyi tamamen unutarak gözlerimi kapadım. O koltuğun bir ucunda ben bir ucunda uykuya daldık.
Sabah uyandığımda sarmaş dolaştık o bambaşka bir konu.