Když Megatron doběhl Cruxe, vůdce Odboje se k němu otočil. Až teď si Megatron všiml malého kovového přívěsku na jeho krku. Měl tvar znaku, který viděl na praporech armády Kaonu. To, co ho ale skutečně zaujalo, byly ty fialové žilky. Trochu ho zamrazilo, když zjistil, co to je.
,,To je Unicronův energon?" zeptal se ihned. Crux se na něj chvíli díval, než mu došlo, o čem mluví.
,,Ano, temný energon," řekl jen zastřeně. Megatron nadzvedl jedno obočí.
,,Jak to můžeš nosit na krku?" otázal se podezřívavě. Moc dobře totiž znal účinky tohohle fialového sajrajtu. Kdysi se mu v Ratchetově laboratoři trocha vylila na hřbet ruky a on měl co dělat, aby se udržel na nohou. A nešlo mu do hlavy, jak ho může mít Crux - byť takové malé množství - zavěšený na krku.
Crux se ale jenom uchechtl. ,,Před třemi lety mi to dělalo velké problémy... Ale Shockwave zjistil, že si na ty účinky jsme schopní zvyknout." Na malou chvíli se odmlčel. Megatron se už chtěl zeptat jak na to tedy přišel, ale pak mu došlo, že to raději vědět nechce. ,,A teď pojď," vyzval ho pak Crux, ,,chci, abys tohle viděl."
Jak ho vedl dlouhými a potemnělými chodbami hlavního kaonského sídla, začalo se Megatronovi zdát, že jsou stále níž a níž. Jako kdyby je chodba sama vedla kamsi do podzemí. Přestávalo se mu to líbit. Nejradši by si to vše rozmyslel a Cruxovi tady na místě jednu natáhl a vypadl ven... Ale zvědavost byla silnější. Zvědavost... A touha se pomstít za Raininu a Neovu smrt.
Nevnímal svoje kroky. Naprosto se oddal svým myšlenkám a nechal vztek, aby mu zamlžil jasné uvažování. Mohl být otcem. Mohl teď Rain držet za ruku a dívat se do nádherného západu Hadeanu. Mohli se těšit na Neovo narození... Ale kvůli tomu zatracenému útoku o to přišel. Přišel o všechno. A ve vzteku mu pomalu docházelo, že měl Crux pravdu. Ten, kdo za to skutečně může, je Optimus. A nikdo jiný.
Crux se po nějaké době zastavil. Jeho kroky utichly a to vytrhlo Megatrona ze zamyšlení. Teď stáli před velkými kovovými dveřmi stráženými čtyřmi vojáky v červenočerné zbroji a s fialově žnoucími kopími v rukou. Stráže stály zcela nehybně, jako by to byly jen sochy odlité z kovu. Megatron se zadíval na ty fialové čepele a uznale zapískal. ,,Takovéhle zpracování temného energonu jsem ještě neviděl," řekl po chvíli ticha, jež mezi ním a Cruxem nastala. ,,Zajímavé... Nevěděl jsem, že se i z tohohle materiálu dá něco ukovat."
Crux se uchechtl. ,,Tak, jak vidíš, dá," pověděl mu, ,,temný energon tak možná nepůsobí, ale je to velmi kujná a poddajná surovina. Vděčím za ten objev Shockwavovi." Kývl hlavou směrem ke strážným a ti se poprvé za tu dobu pohli. Ti dva stojící blíž ke stěnám odstoupili a ti dva přede dveřmi odklopili těžkou kovovou závoru, která je držela zavřené. ,,Možná se ti udělá zprvu zle... Ale od temného energonu budeš zcela izolovaný. Nemáš se čeho bát."
Megatron v jednu chvíli nedůvěřivě nadzvedl obočí. ,,A jak ti mám věřit, že mojí slabosti nějak nevyužiješ?" zavrčel na Cruxe. Ten se ale jen uchechtl.
,,Obávám se, že tě potřebuju," řekl mu s úšklebkem. ,,A teď pojď."
Dveře se otevřely a Megatrona na malý moment oslnilo fialové světlo jdoucí z místnosti za nimi. Když si na něj zvykl, zjistil, že to není jen tak nějaká místnost, ale velmi rozlehlý sál. Megatron se ocitl za jakousi skleněnou bariérou, která ho oddělovala od dění kolem. Crux si stoupnul kus za něj a založil si ruce na hrudi.
,,Co tomu říkáš?" zeptal se ho. Megatron se při pohledu na ty hromady temného energonu kolem a stroje, které ho zpracovávaly, lehce ošil. Na chvilku se mu zdálo, že se neudrží na nohou, ale závrať velmi brzy odešla. Jak byli od temného energonu izolovaní, jeho účinky nebyly tak hrozné.
ČTEŠ
Transformers Prime (The Prequel): Tehdy na Cybertronu
FanfictionSentinel vypráví Optimově dceři a Ultra Magnusovu synovi, jak to všechno bylo před tím, než začala válka. Nevypráví to ale jenom jim. Vypráví to i Vám a celému zbytku Cybertronu... 🏅#41 - válka 25.7.2019🏅