Rain se sevřely vnitřnosti nepohodlím. Ohavnosti jí nikdy nevadily, takže se jí nedělalo špatně z toho, jak Steelovo tělo vypadalo, ale z toho, že před sebou právě vidí ležet svého mrtvého nejlepšího kamaráda. I když by k tomu mohla mít mnohem více důvodů. Starscream ji jen konejšivě vzal kolem ramen a Crux se k ní starostlivě podíval. Jakmile k němu ale Rain zvedla hlavu, pohled sklopil. Rain tedy jen zatřásla hlavou a dlouze vydechla.
,,Je vše v pořádu?" zeptal se jí Sentinel, když si všiml jejího výrazu. Rain jen přikývla, nic neřekla. Překonala ten blok ve své hlavě a přišla ke Steelovi trochu blíž. Podívala se mu do tváře. Přes jednu zavřenou optiku se mu táhl hluboký šrám. Pravděpodobně od meče, byla to čistá rána. Opatrně si k sobě jeho obličej natočila a palcem mu přejela po sevřených rtech. Jen si povzdychla.
,,Jestli chceš... Dáme ti chvilku..." nabídl se Starscream, ale Rain ho jen utnula pohledem.
,,Teď není radno ztrácet čas," řekla jen trochu nepřítomně, ,,ale potom... Potom by to možná přišlo vhod." Odmlčela se, ale už nečekala na odpovědi. Odtáhla ruku od Steelovy tváře a přejela jeho tělo pohledem. Byl vážně hodně zřízený. Měl ještě zbytky svého zlatomodrého laku na nohou, předloktí a hlavě. Všude jinde byl lak sedřený. Někdo si s ním vskutku vyhrál. Rain se pozastavila nad tou velkou ránu na břiše. Ten vrah ho div nepřesekl vejpůl. Muselo to hodně krvácet. Tahle rána byla definitvně ta, která ho zabila. ,,No, zdá se, že oblast se nám zas tolik nezvětšila, Sentineli," řekla pak, aniž by zvedla hlavu. ,,Musel vykrvácet rychle. A když to vezmeme i s tím, jak si s ním vyhráli... Nemohli ho zabít víc jak čtvrt mikrokliku cesty od laboratoře."
,,Pane jo," ozval se Sentinel uznale, ,,jo, asi máš pravdu." Na chvíli se na Rain zadíval. ,,Ale to není všechno, co?" vyzval ji, aby mluvila dál. Rain jen zakroutila hlavou. Než ale dokázala něco říct, předběhl ji Crux. Rain na to, že tu je, jaksi zapomněla, takže se zprvu trochu lekla. Hned se ale uklidnila.
,,Ale nemá tam jen rány od čepelí," řekl Crux a přišel ke Steelovu tělu trochu blíž. Rain se na něj podívala a pokusila se z jeho tváře vyčíst cokoliv. Jakýkoliv náznak viny. Nenacházela ale nic. Crux vypadal zcela soustředěně, nebylo na něm vidět, že by si něco vyčítal. Takže buď s tím vážně neměl nic společného... Nebo uměl zatraceně dobře lhát. ,,Podívejte na ty drápance. Vypadá to na Insecticona." Ukázal na největší škrábanec, který měl Steel na nadloktí. Rain Steelovu ruku nadzvedla a podívala se na to pořádně.
,,Fajn, teď se zeptám já," řekla, ,,jak víš, že je to zrovna od Insecticona?" Jakmile mu tykla, Starscream hned nadzvedl jedno obočí stejně jako Sentinel. Crux si toho ale očividně nevšímal.
,,Jednou jsem se jednomu dostal do spárů," odpověděl na Raininu otázku, ,,Vím, jak rány od jejich drápů vypadají... Klidně to porovnej." Natáhl k Rain ruku. Předtím si toho nevšimla, ale na předloktí měl táhlou jizvu. Musela to být hodně hluboká rána. Rain chvíli váhala, ale pak si jeho ruku vzala k sobě a přejela jak jeho jizvu tak Steelovu ránu pohledem. Opravdu to vypadalo hodně podobně.
,,No, zdá se, že ses trefil..." zamumlala pak zamyšleně a Cruxovu ruku pustila. ,,Takže s sebou měli Insecticona... To by vysvětlovalo, proč mu chybí tolik laku. Ale k tomu, kdo to byl, nám to nepomáhá ani trochu."
Starscream si založil ruce na prsou. ,,No... Možná ano," ozval se, ,,vemte si, že Insecticoni nejsou zvířata... Jsou to inteligentní bytosti jako my. Narozdíl třeba od vlkobotů nejdou vycvičit. Takže typuju, že na něj šli buďto jen Insecticoni - což nesedí, protože třeba tahle rána nevypadá jako od drápů -," ukázal na Steelovo zranění na břiše, ,,nebo Insecticon - nejspíš jen jeden - s někým naší rasy." Na tohle mu Rain pokývala hlavou. Sedělo to. Steel by se nenechal zabít jen tak někým. Takže ho nejdřív zřídil Insecticon a oni ho pak dorazili. Z té představy se jí dělalo skoro fyzicky zle.
,,Fajn... Tak dál," řekla jen a opřela se rukama o Steelovo lůžko. ,,Musíme hledat někde trochu jinde... Jestli ho zabili někde v okolí střediska, měli bychom tam rozestavit stráže... Najít místo činu. Pravé místo činu. Tam bude mnohem víc stop. Pak budeme mít svědky a mnohem víc informací... A nepochybuju, že právě to nás k vrahovi zavede."
Jakmile skončila, zase se zadívala do Steelova obličeje. Potichu si povzdychla. Do optik jí na malý moment vhrkly slzy, ale rychle je zahnala. Starscream však očividně poznal, že je něco v nepořádku. Přišel k Rain zezadu a položil jí ruku na rameno. ,,Chceš se s ním rozloučit?" zeptal se potichu. Rain jen trošku přikývla. Starscream ji poplácal po rameni. ,,Pojďte... Necháme je." Všichni se rozešli ven.
Rain to ještě chvíli trvalo, ale potom jí po tváři začaly téct slzy. Položila Steelovi dlaň na tvář. Na tvář, kterou tak strašně dlouho neviděla. ,,Já na to přijdu, slibuju..." zašeptala jen. Zadívala se na jeho zavřené optiky, jako by doufala, že je otevře. Ale věděla, že to už se nikdy nestane. Kousla se do spodního rtu, aby ze sebe nevydala vzlyk. Sedla si na volný kus lůžka a položila si hlavu na Steelovu hruď. Potichu vzlykla. ,,Budeš mi chybět..." Schovala si tvář a trochu roztřeseně se nadechla.
V tom ucítla něčí něžný dotyk na svém rameni. Cukla sebou a zvedla hlavu, docela dost se lekla. Když ale spatřila Cruxe, rychle si otřela slzy, i když jí z optik pořád tekly další. Crux ji jen pohladil po rameni. ,,Mrzí mě to," řekl potichu. Rain zakroutila hlavou.
,,Nemá tě... Co mrzet..." hlesla roztřeseně. Pořád si otírala slzy a klopila pohled do podlahy. Crux si před ni přidřepl a vzal jí za ruce. Vzhlédla k němu, jakmile tohle udělal. Cítila jeho ruce na těch svých a to jako by ji vytrhlo z reality. Slzy jí pořád tekly, ale ona už se je nesnažila otírat. Dívala se Cruxovi do těch rudých optik, které teď vypadaly upřímněji než kdy dřív.
,,Neplakej..." zašeptal pak on a otřel jí tváře od slz. Stiskl jí ruce pevněji. Rain sklopila hlavu, Crux jí ji však zase nadzvedl. Pohladil ji po tváři a optiky se mu zaleskly. ,,Prosím, neplakej..." zopakoval. Zvedl se a za ruce vytáhl na nohy i Rain, které pořád tekly slzy. Cítila se vážně hrozně. Vidět Steela takhle pro ni nebylo jednoduché. Byl to její přítel. A jeho smrt ji zasáhla víc, než dávala najevo. Crux pustil jednu její ruku, kterou ona zase nechala jen klesnout podél svého těla. Nadzvedl jí hlavu, aby jí viděl do tváře. Pořád plakala, nedokázala to zastavit.
A pak se stalo něco, co Rain opravdu nečekala. Crux si ji velice opatrně přitáhl do objetí. Rain se na moment trochu zrychlil dech a ztuhla na místě. Jakmile ji ale Crux pohladil po zádech, hned se k němu přitiskla jak nejvíce mohla, objala ho nazpět a zavrtala hlavu do jeho hrudi. Potichu zakňučela. Crux ji ale dál hladil po zádech. Opřel si hlavu o tu její. ,,Pojď... Půjdeme odsud. Už mu nepomůžeme..."
Rain zakňučela trochu hlasitěji a natiskla se na Cruxe ještě trochu víc. Nechtělo se jí od Steela odejít. Ale věděla, že už by si to dělala jen horší. Nakonec přikývla a Crux si ji od sebe trochu odtáhl. Ještě jednou jí otřel slzy. Pak ji vzal kolem ramen a otočil ji tak od Steela zády. Rain se k němu ještě chtěla odhlédnout, ale Crux si její tvář natočil k sobě. ,,Už se tam nedívej," zašeptal, ,,už se nebudeme ohlížet a půjdeme, dobře?" Přejel jí palcem po tváři, čímž setřel ještě tu poslední slzu.
Rain mu na to jen přikývla. Crux si ji k sobě za ramena trochu přitáhl a rozešel se s ní tedy ven. Jakmile za sebou zavřeli dveře, dočkali se oba dost tázavých pohledů jak od Sentinela tak od Starscreama, ale to Rain ignorovala. Jen zase zabořila pohled do země.
,,Je všechno v pořádku?" zeptal se Starscream. Crux mu věnoval jen krátký pohled a jednou kývl hlavou. Rain ale nepouštěl a ona se od něj také neodtahovala, i když jejímu bratrovi se to očividně ani trochu nelíbilo. Sentinel mu však položil ruku na rameno. Jak se od nich Rain s Cruxem vzdalovali, slyšeli jen, jak Screamovi říká:
,,Nech je. Ona ví, co dělá... A tohle teď potřebuje."
Ví, co dělá? Tím si nebyla tak úplně jistá...
ČTEŠ
Transformers Prime (The Prequel): Tehdy na Cybertronu
FanfictionSentinel vypráví Optimově dceři a Ultra Magnusovu synovi, jak to všechno bylo před tím, než začala válka. Nevypráví to ale jenom jim. Vypráví to i Vám a celému zbytku Cybertronu... 🏅#41 - válka 25.7.2019🏅