Kapitola 3: Před Ceremoniálem

108 10 18
                                    

Optima probudily paprsky Hadeanu, jež pronikaly skrz okna, která včera večer zapomněl zatáhnout. Otevřel oči a pomalu se nadzvedl na loktech. Rozhlédl se po svém pokoji. Na stojanu v rohu ložnice měl připravený svůj rudý plášť s kovovou růží jako sponou na levé straně. Svůj meč měl v pochvě, která byla opřená vedle stojanu. Optimus se posadil a shodil nohy z postele. Promnul si optiky a zadíval se ven z okna. Hadean už vycházel.

Dnes je den D.

Postavil se a protáhl si ramenní a krční obvody. Venku bylo krásně, žádná známka toho, že by se mělo počasí pokazit.

Optimus si přes ramena přehodil plášť a k pasu si připnul pochvu s mečem, který mu dal jeho otec se slovy: ,,Dokud všichni nejsou jedním."

Optimus se při vzpomínce na ten moment - kdy svého otce s Megatronem viděli naposledy - musel usmát.

Podíval se sám na sebe v holo-zrcadle, jež stálo u protější stěny. Upravil si plášť na ramenou a chvíli jen tak hleděl sám sobě do optik. Pořád tomu nevěřil. On se stane Primem. Dnes. Přijme Matrici vůdcovství. Nikdy jí nechtěl. Nikdy po ní netoužil, ačkoli věděl, že mu jednoho dne připadne. Nechtěl vládnout. Nechtěl být ten, který bude rozhodovat o všem. Na to byl spíš Megatron. Meg byl rozený vůdce. Lepší než Optimus. Ale Alpha Trion si stejně zvolil Optima.

Optimus si povzdychl. Dal si ruce vbok a vrhl další letmý pohled z okna. Dost bylo váhání. Je čas na to se sebrat a vyjít ven.

Otočil se od holo-zrcadla a napřímil se. Vyšel ven z ložnice, prošel předsíní se stolem a dvěma kovovými křesly a otevřel dveře na chodbu.

Chodba zakončená schodištěm dolů z věže byla osvětlená vycházejícím Hadeanem, jehož paprsky prosvítaly okny. Nikdo na chodbě nebyl, až na dva členy elitní stráže, kteří stáli vedle Optomových dveří a hlídali. Optimus jim pokývl na pozdrav a oni vysmekli malou úklonu.

Optimus sešel schody. Chodba pod věží už nebyla tak prázdná. Stráže stály podél zdí a mezi nimi proudili hosté. Optimus si všiml i starého městského Generála, který měl na starosti Polyhex. I on bude dnes vystřídán svým žákem - Ultra Magnusem.

Optimus věděl, že na tuhle událost se sjedou vůdci i zbylých pěti měst. Všichni městčí Generálové se svými žáky. Budou jmenováni i noví velící důstojníci jak letectva tak pozemních sil pro každé město. Bude to ten největší pasovací ceremoniál za vládu posledních tří Primů.

Jakmile Optimus sestoupil na poslední schod, zastavil ho Sentinel s úsměvem na tváři a starým odznakem prvního Generála na rameni. ,,Optime!" přivítal ho. Přišel k němu a otcovsky ho vzal kolem ramen. ,,Připravený, jak vidím," zasmál se a i s Optimem se rozešel směrem do Velkého sálu Primů. Optimus si promnul temeno. Nebyl si jistý, jestli je připravený.

,,Asi jo," usmál se na svého mentora, ,,pravděpodobně."

Sentinel mu odpověděl smíchem. ,,Neboj. Já byl taky nervní, když mě Alpha Trion měl pasovat na prvního Generála, tehdy před cykly," pustil Optima a pokrčil rameny, ,,i když uznávám, že první Generál je něco jiného než Prime."

Optimus se pokusil o úsměv, který mu ale stejně moc dlouho nevydržel. Cestou na chodbě potkali Arcee, mladou femme. Podle odznaku na rameni dostala hodnost kapitána iaconského pozemního oddílu 05. Optimus jí věnoval úsměv a ona mu ho oplatila velmi vřele. Optimus na ní vždycky něco viděl. S Arcee byli dobří přátelé už od dětsví, když se ale rozhodla projít výcvikem iaconských pozemních jednotek, začali se vídat čím dál tím méně. Optimus se za ní ještě ohlédl, potom se ale podíval vpřed.

Transformers Prime (The Prequel): Tehdy na CybertronuKde žijí příběhy. Začni objevovat