Jakmile se zavřely velké vstupní dveře, v sále to ztichlo. Optimus se napřímil v křesle a podíval se na pódium. Všichni zástupci měst stáli v pozoru a naprosto bezeslova. A potom po schůdcích vešel na vyvýšenou plochu Halogen, hlavní z Rady starších.
,,Občané Cybertronu," začal se svým proslovem, ,,dovolte mi zahájit dnešní ceremoniál..."
Halogen... Mluvil. Stál a odříkával tradiční zahajovací proslov. Týkal se historie Cybertronu a kolikrát byl zmíněn i sám Primus Veliký. Mluvil o tom, jak prvních Třináct Primů vyhostilo Unicrona, Posla Chaosu. Mluvil o tom, jak Cybertron musí držet pohromadě a že doufá, že se o to nástupci postarají. Byla to dlouhá řeč, ale Optimus ji poslouchal celou.
Potom se přenesla řeč na Alpha Triona.
,,Alpha Trion padl s vědomím, že přenechává Cybertron v dobrých rukou. Nezklamme ho." Na chvíli se odmlčel. ,,Dnes se změní život všech, kteří tu sedí. Ať už budete plnit jakoukoli roli, plňte ji zodpovědně. Ať jsou na nás všichni naši předci pyšní." Poodstoupil trochu dál. ,,To je vše. Přejdeme k pasování." S těmito slovy opustil vyvýšenou plochu a postavil se dole pod schůdky.
Sálem se rozlehl potlesk. I Optimus několikrát zatleskal a potom se opět podíval na pódium. Zachytil letmý Sentinelův pohled, který předstoupil a nahradil Halogena.
,,Ti, již nyní budou pasováni a povýšeni, si svůj post pracně vysloužili." Podíval se směrem doprava. ,,Předstupte, Ratchete, Sideswipe, Cliffjumpere, Bumblebee a Raindown." Optimus si jich předtím nevšiml, ale jakmile Ratchet vystoupil ze stínu, hned ho Optimus viděl dost jasně.
Všichni jmenovaní se v řadě rozešli ke starému botovi a postavili se zády k obecenstvu. Sentinel je přejel pohledem a znovu se napřímil.
,,Bumblebee, blahopřeji k povýšení z kadeta na průzkumníka, nejmladšího, kterého Cybertron za posledních deset cyklů poznal. Služ svému světu a své jednotce oddaně," Sentinel předal menšímu černožlutému botovi s dveřními křidélky na zádech znak jednotky průzkumníků. Bumblebee poklekl.
,,Budu, můj pane," odpověděl.
Sentinel se poté přesunul pohledem ke Cliffjumperovi. ,,Cliffjumpere, tobě taktéž blahopřeji k povýšení z průzkumníka na válečníka, za tvé skvělé výsledky ve výcviku a oddanost Cybertronu. Nechť se z tebe jednoho dne stane hrdina, kterým tě celý Cybertron chce mít!"
I Cliff poklekl. ,,Děkuji, pane."
,,Sideswipe, tebe povyšuji na kapitána iaconského pozemního oddílu 05. Tvůj předchůdce si to sám přál. Buď velitelem, kterým tě Cybertron chce mít."
Sideswipe se sklonil a klekl si na jedno koleno. Polohlasně poděkoval. Poté se Sentinel přesunul k Ratchetovi a Optimus se musel pousmát.
,,Za tvé objevy v oboru vědy a lékařství, Ratchete, tě jmenuji hlavním iaconským vědcem a tudíž i členem Rady měst. Blahopřeji." dokonce i na Sentinelově tváří se objevil neznatelný úsměv. Do té Ratchetovy však nebylo vidět. Doktor pevným hlasem poděkoval a stejně jako ostatní poklekl. Poté se Sentinel přesunul k jediné femme, která před ním stála - Raindown. Optimus si všiml, že se na Megatronově tváři objevil neznatelný úsměv. Optimus se k němu naklonil a potichu se zeptal: ,,Na co, že ji to pasují?"
Megatron se na něj podíval. ,,Kapitánka letky 05. První femme za dvě stě cyklů," odpověděl. Optimus přikývl a znovu se narovnal. Rain byla stvořená pro to, aby dosáhla tohohle postu. Na Akademii létala vždy nejlépe, a její bratr byl přece Starscream, jeden z nejrychlejších letců z Iaconu.
ČTEŠ
Transformers Prime (The Prequel): Tehdy na Cybertronu
FanfictionSentinel vypráví Optimově dceři a Ultra Magnusovu synovi, jak to všechno bylo před tím, než začala válka. Nevypráví to ale jenom jim. Vypráví to i Vám a celému zbytku Cybertronu... 🏅#41 - válka 25.7.2019🏅