الحلقة السابعه 💖

32 4 0
                                    

صلو على النبي محمد صلى الله عليه وسلم تسليما كثيرا.
الحب♥: اهتمام 🌹💞.. غيره 😡🔥.. ثقه💖🌹.. الاحساس بنصفك الاخر 😇🌺♥.. الشعور بجانبه بالدفئ.. 🔥💖🌹.

كان مالك يجلس يتحدث مع مها.

مالك بستغراب : عيزني ليه في الشركه.

مها: مش عرفه صاحب الشركه هو اللي طلبك.

مالك: ماشي هروح بس عشان هو محترم بس البت التانيه دي عيزه حد يعلمها الادب.
(متقلقش عليها زمنها بتتعلموا)

مالك: انا هتمشي شويه علشان مخنوق شويه وهاجي تاني.

ركب مالك الموتسكل وذهب وهو يفكر بها واذا كان كلام ولده صحيح هل كان عندها مشاكل وهو زاد الطين بله ام ماذا لانه لا يوجد احد عاقل ان يغضب لهذا السبب.

مالك لنفسه: وانا مالي انا بس هروح عشان الرجل اللي طلبني دا.

وبينما كان يسير مالك شهد شيء اقترب قليلا حتي وجد شباب وفتاه تصرخ بهم لم يشاهد الوجه لانهم كانو يعطونه ظهورهم جري مالك اليهم.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

كانت حور  تحول الافلات منهم لكن الكتره تغلب الشجاعه كان وحد منهم يحاول تمزيق ملابسها  ولاكن فجأه وجد نفسه علي الارض بسبب لكمه

حور بدهشه: مالك؟

  تركو الشبابان حور وتوجه الي مالك ولكنه كان اقوي وسدد لهم اللكمات وجري الشباب من امام هذا الرجل الذي ظهر فجأة بينما حور كانت تتابع هذا بتعجب كبير.

مالك بقلق: انتي كوي......... ثم نظر بدهشه هو انتي.

حور ببرود: اه انا اي شوفت عفريت ولا حاجه.

مالك بدهشه: اموت واعرف بتجيبي كميه البرود دي منين وانتي في عز النصايب.

حور ببرود: ملكش  فيه وبعدين اي اللي جابك انا مكنتش محتاجه مساعده من حد.

مالك بسخريه: مهو واضح اووي بقماره التكتيفه اللي انتي كنتي متكتفها ولا دا. قال جملته وهو يشير علي كم من الاكمام الشفافه لدي الفستان الذي كانت ترتديه وكان الكم شبه ممزق.

حور ببرود: اه قصدك ده... اهو. قالت  جملتها وهي تقطع أكمام الفستان.

مالك: يا بنت المجنونه  اي اللي انتي عملتيه دا.

حور: ملكش  فيه وياله سلام. ثم ذهبت الي سيارتها ولكن كانت معطله خرجت منها وجدت مالك مستند علي الموتسكل و يتطلع لها بسخريه.

مالك بسخريه: اي......... اركبي ولا نويه تطلبي اوبر.

ذهبت حور وركبت دون ان تنظر اليه ذهب مالك لها.

مالك: استني استني رايحه فين اركبي ورايا انا اللي هسوق.

طنشت حور كلامه واخزت الخوذه ووضعتها علي راسها.

حور ببرود: هتركب ولا امشي.

مالك بدهشه: نعممممم.

حور: مبحبش اكرر كلامي بس هكرر هتركب ولا لا.

ركب مالك وهو مندهش من تصرفاتها تلك.

حور ببرود: اتشاهد.

مالك: نعم بتقولي اي.

حور: بقولك اتشاهد اي هو انت السمع عندك ضعيف.

مالك: لا بس انتي متاكده انك طبيعيه.

تجاهلت حور  : اشهد ان لا إله إلا الله.

مالك بسرعه: اشهد ان لا إله إلا الله محمد رسول الله.

ابتسمت حور عليه وبعدين شغلت الموتسكل ومشيت كانت حور تسير بسرعه جنونيه وهي تتفادي السيارات بمهاره بينما مالك كان يتابع وهو مصدوم بشده وصلت حور ڤلتها التي كانت بها امس نزلت حور بينما مالك كان يتنفس برتيح لانه وصل سالما.

حور ببرود: ابقي تعالي الشركه بكره اكيد خطيبتك قلتلك.

مالك: خطيبتي؟ بس انا مش خاطب.

حور: يبقي مراتك. 

مالك: ولا مراتي دى بنت عمي عادي يعني.

حور: ميهمنيش تقربلك اي المهم تيجي الشركه بكره.

مالك: انا هاجي بس عشان المدير التاني.

بينما كان يتحدث شعرت حور بدوار بسبب الحادث وكانت ستقع لولا هو امسكها.

مالك بقلق: انتي كويسة يا حور.هذه اول مره يناديها باسمها....لاحظ مالك جرح حور الزي في راسها.

مالك: دا اكيد من الجرح اللي في راسك تعالى هنروح المستشفى..بس انا اللي هسوق اه عشان نبقي متفقين كده.

حور ببعض التعب: لا انا هعقم الجرح وخلاص في علبه اسعفات جوه هجبها خلاص روح انت.

مالك باصرار: لا مش همشي انتي تعبانه تعالي هدخلك.

قال جملته وحملها حور بدهشه: انت بتعمل اي نزلني.

مالك ببرود مثلها: لا......... انتي مش شايفه شكلك انتي لو وقفتي شويه كمان هتقعي فا بلاش عند علي الفاضي عشان انا هعمل اللي في دماغي.

حملها مالك داخل المنزل واجلسها علي الاريكه.

مالك: هي فين شنطه الاسعافات عشان اطهرلك الجرح.

حور بتعب: اااه......م م كن تلاقي في الدرج في الوضه دي. وشاورت علي غرفه من الغرف...ذهب مالك بسرعه واحضر العلبه وعندما عاد وجدها نامت زهب لها وعقم الجرح وحملها ادخلها الغرفه ووضعها علي السرير وغطها واخذ يتاملها كانت هادئه عكس شخصياتها المغروره والمتكبره بل كانت هادئه للغايه ذهب مالك من المنزل وهو يفكر بها.

يتبع........ اتمني تعجبكم الروايه 💖😇😍💋♥

تملك امراه.  من سلسلة (ادمان الغرام) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن