"Kau ada dengar cerita tak?" Koeun menyoal Jiseul saat mereka berdua sedang dalam perjalanan ke kelas pagi itu.
"Cerita apa?" soal Jiseul kembali.
Koeun ni banyak sangat dengar gossip.
"Kau kenal kan Yerim sunbaenim tu?"
Jiseul mengangguk. Siapa je tak kenal Kim Yerim. Pelajar perempuan paling cantik dan popular di sekolah. Hampir semua pelajar lelaki dari setiap tahun menyimpan perasaan padanya.
"Siapa je tak kenal dia?" balas Jiseul.
Mereka kini sudah sampai di kelas dan duduk di tempat masing-masing.
"Aku ada dengar yang dia ada crush dekat budak kelas kita,"
"Huh? Dia minat budak kelas kita?" soal Jiseul tidak percaya.
Koeun mengangguk.
"Tapi dia kan lagi tua dari kita,"
"So? Ramai je lelaki suka perempuan tua," ujar Koeun pula.
"Siapa orangnya?"
Koeun mengangkat bahunya.
"Yang tu aku tak tahu,"
"Ala, bosamlah kau cerita separuh-separuh," bahu Koeun ditolak.
"Yaa, tu Haechan kau dah sampai," Koeun menunjuk ke arah pintu.
Haechan berjalan masuk sambil menatap telefon bimbitnya.
"Haechan aku? Oh,please. Nak termuntah aku," kata Jiseul menyampah.
"Wah, pagi-pagi dah sebut nama aku. Rindu ke?" Haechan berhenti di tepi mejanya.
"Aku? Rindu kau? Kalau kucing jantan beranak sekalipun, belum tentu aku nak rindu kau,"
"Oh lupa pula. Baru semalam kita jumpa. Main buih sama-sama, lepas tu-,"
"What? Main buih? Yaa, korang berdua buat apa?" Koeun menyoal dengan wajah terkejut.
Haechan sudah tersengih. Dia menundukkan sedikit badannya ke arah mereka.
"Beritahulah Koeun apa yang kita buat semalam sayang. Biar Koeun cemburu dengan kebahagiaan kita," kata Haechan separa berbisik.
Pap!
"Arghh," Haechan mengaduh bila belakang badannya ditampar kuat oleh Jiseul.
"Jangan nak timbulkan fitnah," ujar Jiseul geram.
Lelaki itu ketawa kuat bila melihat wajah marah Jiseul dan wajah keliru Koeun.
"Koeun jom, pergi tandas," Jiseul menarik tangan Koeun yang masih cuba memahami apa yang dikatakan Haechan tadi.
Sewaktu di pintu, mereka hampir berlanggar dengan pelajar yang baru ingin masuk.
"Yaa, jalan tak tengok orang ke?" soal Karina.
"Sorry," ujar Jiseul.
Dia terus menarik Koeun dan telinganya sempat mendengar suara Karina yang sudah masuk ke dalam kelas itu memanggil nama Haechan.
Satu persoalan muncul di fikirannya. Sejak bila Karina bercakap dengan Haechan?