"Haechan dah balik kan?"
Jiseul yang sedang menyuap kek ke mulutnya meletakkan sudu ke atas piring. Dia memandang Jeno di hadapannya.
Petang itu, Jeno datang ke rumahnya dengan membawa kek coklat kegemarannya. Dan dia menjemput lelaki itu makan bersama memandangkan orang tuanya tiada petang itu.
"Dia ada cari kau?" soal Jeno lagi.
"Buat apa nak cari aku? Aku bukannya sesiapa pun,"
Gelas berisi jus oren di capai lalu cairan menyejukkan itu diteguk.
"Baguslah. Aku takut peluang aku makin tipis bila dia balik,"
"Jeno, aku minta maaf. Tapi rasanya aku memang patut berterus terang dengan kau,"
"Aku rasa aku tak boleh. Aku tak boleh terima lamaran kau haritu," ujar Jiseul.
"Wae? Sebab Haechan dah balik?"
Jiseul menggeleng.
"Bukan sebab Haechan. Bukan sebab sesiapa. Jeno ah, aku hargai masa kau selama ni bila kau selalu dengan aku. Tapi aku memang tak boleh nak terima lamaran kau. Aku sayangkan kau sebagai kawan baik aku. Macam Mark tu," ujar Jiseul.
Selama ini memang Jeno yang selalu bersamanya bila Haechan tiada. Lebih-lebih lagi bila hubungannya dan Haechan terputus dahulu. Jeno lah yang paling banyak berusaha untuk menceriakan dia semula.
"Jiseul, bagi aku peluang. Aku percaya yang kalau kau cuba, kau boleh jatuh cinta dengan aku. Kita cuba eh?" tangan Jiseul ditarik dan digenggam.
"Jeno," Jiseul menarik tangannya.
Dia kemudiannya bangun.
"Aku rasa kau dah patut balik. Nanti jiran-jiran aku pelik pula kau lama-lama kat dalam,"
Jiseul berjalan ke muka pintu untuk mengiringi lelaki itu. Belum sempat, dia membuka pintu, lengannya ditarik dari belakang.
"Jeno!"
Jeno terus menolaknya rapat ke pintu dan menciumnya. Jiseul menolak dada lelaki itu kuat dan dia menampar pipi lelaki itu.
"Kau ni kenapa?" soal Jiseul.
"Kau tu yang kenapa? Susah sangat ke nak terima aku?" bahu Jiseul dicengkam.
"Jeno, sakitlah!"
Jeno ketawa sinis. Dia kemudian menarik tubuh Jiseul ke sofa dan menolaknya.
"Kalau aku tak boleh dapat dengan cara lembut. Cara kasar pun boleh Jiseul," dia menindih tubuh itu.
"Jeno, janganlah!" Jiseul berusaha menolak tubuh itu.
Namun kudratnya tidak sekuat Jeno. Lelaki itu mengoyakkan bajunya di bahagian bahu.
"Jeno, please. Ni bukan diri kau! Lepaskan aku Jeno!"
"Tak guna!"
Tubuh Jeno tiba-tiba ditarik dari belakang dan dia mendapat tumbukan dari Haechan.
Jiseul yang melihat itu segera bangun dan duduk di sofa. Dia melihat Haechan yang sedang memukul lelaki itu.
"Kau ni dah gila ke hah?"
"Kau tu yang gila Haechan! Kenapa kau muncul balik? Kenapa?" soal Jeno kasar.
"Takde kena mengena dengan kau lah! Sekarang ni kau bangun! Lelaki tak guna macam kau ni patut meringkuk dalam lokap!"