13

467 77 4
                                    

"Nah,"

Haechan terus mengambil polaroid yang dihulurkan Yerim itu. Dia melihat gambarnya dan Yerim yang berciuman di majlis hari jadi gadis itu beberapa minggu lepas.

Semuanya terjadi tanpa kemahuannya. Doyeon meminta dia mencium pipi Yerim dan dia terpaksa menurut kemahuan mereka semua. Namun, Yerim dengan sengaja berpaling ke tepi menyebabkan ciuman itu mengenai bibirnya. Dan rupanya Doyeon telah mengambil gambar aksi itu dengan kamera polaroid miliknya.

"Saya dah tak nak ada kaitan dengan sunbae lagi," kata Haechan.

Doyeon dan Naeun nampak terkejut. Tetapi tidak Yerim.

"Baguslah. saya pun dah bosan bermain dengan awak," kata Yerim sinis.

"Sihyeon pun dah tak cari pasal dengan saya sekarang," ujarnya lagi.

"Saya harap lepas ni sunbae tak gunakan mana-mana pelajar lagi macam yang sunbae buat pada saya selama tiga bulan ni,"

Doyeon dan Naeun ketawa perlahan.

"Yaa, cakap macam kau tu berguna sangat je," ujar Doyeon.

"Tak kisahlah. Kalau lepas ni sunbae ganggu saya atau mainkan mana-mana pelajar junior lagi. Saya takkan berdiam," kata Haechan berani.

"Tch,"

Suasana mereka terganggu bila tiga orang pelajar lelaki muncul. Dari uniform mereka, iannya seperti pelajar sekolah seni yang berdekatan dengan sekolah mereka. Salah seorang dari mereka mendapatkan Yerim dan memeluk pingangnya mesra.

"Kenalkan, boyfriend sebenar saya,"

Haechan memandang lelaki bertanda nama Choi Yeonjun itu.

"Yeonjun sunbae, lepas ni tolong jaga girlfriend sunbae ni elok-elok. Saya minta diri dulu," kata Haechan.

Beg sekolahnya dicapai lalu dia terus berlalu pergi dari kawasan taman permainan di mana mereka berkumpul itu.

"Ah, boleh tahan kacak dia. Patutlah You suka mainkan dia. Tiga bulan pula tu," kata Yeonjun.

"Tapi You tetap yang paling kacak,"

"Haish, dah lah korang. Nak sweet-sweet kat tempat lain. Sekarang ni kita kena celebrate kemenangan kita lepas dah berjaya tunjuk kat Sihyeon yang kita memang berpengaruh," Naeun bersuara sambil berdiri.

"Karaoke lah, apa lagi!"

Kemudian mereka semua mula meninggalkan kawasan itu.

Only You Where stories live. Discover now