Jiseul membuka tin makanan kucing itu sebelum meletakkannya di hadapan kucing yang sudah hampir tiga bulan dijaganya itu.
"Jichan ah, Jichan rindu Haechan Hyung tak? Hmm?" kepala anak kucing itu diusapnya.
"Noona, rindu dia. Dia dah jarang usik Noona macam selalu. Dia sibuk bercinta,"
"Selalu dalam kelas mesti dia kacau Noona. Tarik rambut Noona lah, sepak kerusi Noona, makan roti Noona. Macam-macam lah. Tapi sekarang ni, dia dah tak buat semua tu. Bila rehat je dia terus keluar kelas, Mark pun dia tinggal. Naik bas pun dah jarang. Selalunya mesti dia buli Noona suruh Noona bayarkan tambang bas dia,"
Jiseul mengeluh perlahan.
Dia betul-betul rindukan Haechan yang dulu. Yang selalu mengganggu dan membuatnya marah. Sekarang lelaki itu sudah berubah sejak berita dia dan Yerim bercinta tersebar satu sekolah.
"Tadi kan Jichan, Noona nampak dia dengan Yerim sunbae berdua dekat library. Diorang-hmm, diorang kiss. Teruk betul, macam tak boleh tunggu habis sekolah," kutuknya.
Meow.
"Dah habis? Good boy," Jichan diangkat dan dipangkunya.
"Jichan je lah kawan Noona sekarang bila Omma Appa balik lambat," dia mencium kucing itu.
"Macam mana eh Jichan nak hilangkan rindu dekat dia?"
"Tanya Jichan buat apa? Bukannya dia boleh jawab. Ni, aku ni haa. Beritahu aku terus terang,"
Jiseul terkedu. Jichan di pelukannya melompat turun dan berlari.
"Jichan ah!"
Jiseul bangun dan memandang ke belakang. Dilihatnya Haechan sedang menggomol Jichan.
"Aigoo, teruk betul orang tu kan Jichan? Rindukan Hyung tapi bagitahu Jichan,"
Jiseul mengetap bibirnya. Bermakna Haechan dengar segala apa yang dikatakan tadi.
"Sini lah aku peluk macam Jichan. Kau kan rindu aku," Haechan berjalan menghampirinya.
"Bila kau balik?" soal Jiseul.
"Baru je. Tapi sempat lah dengar apa yang berbual dengan Jichan," lelaki itu tersenyum.
"Betul ke kau rindu aku?" soal Haechan.
"Mana ada. Perasan," Jiseul terus masuk ke dalam pagar rumahnya.
Haechan memerhatikan gadis itu yang sudah menghilang ke dalam rumahnya. Dia kemudiannya melepaskan satu keluhan kecil.
"Aku pun rindu nak kacau kau macam selalu Jiseul ah,"