Podivné bytosti II

29 3 0
                                    

Rybí muž a kretinizmus

Samozrejme, kretén sa ľahko spája s kretinizmom. Treba však pochopiť, že je tu jeden rozdiel.
Kretin je hlúpe stvorenie, ktoré je vo svojom vlastnom svete.
Kretinizmus je ochorenie, ktoré sa vyjadruje nielen v mentálnej retardácii, ale ovplyvňuje aj fyzickú kondíciu tela.

Dr. Gregorio Maragnon sa začal zaujímať o históriu muža z Lierganu v 20.rokoch
Z pohľadu lekára trpel muž-ryba kretinizmom, a to bol dôvod, prečo zabudol hovoriť a správal sa čudne.
Lekár veril, že mladý muž sa stratil, a potom sa objavil v Cádizi, ale nemusel sa nevyhnutne dostať na toto miesto plávaním. Dr. Maranion tvrdil, že zvláštny vzhľad vodného tvora, deformácia vo forme šupiny a bledá koža tváre boli v skutočnosti ichtyóza, dedičné dermatologické ochorenie, ktoré spôsobuje kožné zmeny a vedie k šupinatosti.

Avšak, človek-ryby sa líšili v tom, že plával perfektne a mal veľký odpor k potápaniu.
Z pohľadu Dr. Maraniona môže byť fascinácia mladého muža morom len vášňou a lekár spojil jeho schopnosť zostať dlho pod vodou s nedostatočne rozvinutou štítnou žľazou, ktorá sa vyskytuje u ľudí s touto chorobou.
Menej hormónu tyrxín vylučuje štítnu žľazu, tým menej kyslíka je potrebné a tým ľahšie je zostať pod vodou po dlhšiu dobu.

Jašteričí Muž

1988 - V Bishopsville v Južnej Karolíne mnoho ľudí tvrdilo, že videli zvláštne stvorenie podobné yetimu. Všetci sa úprimne báli nie preto, že toto stvorenie bolo viac ako dva metre vysoké, ale preto, že to nebola bytosť, ako bigfoot, ale koža zelenkastej farby, ktorá pokrývala šupiny. Na diaľku sa tvor podobal obrovskému mužovi, ale na prvý pohľad to vyzeralo ako obrovská dvojnohá jašterica.

Tvárou v tvár s monštrom

Len D.X. Sullivan sa s ním stretol za denného svetla. Stretol monštrum na brehu rieky Skepe.
Muž počul zvláštny zvuk...
"Zdalo sa mi, že predo mnou rýchlo niečo bliklo. Myslel som, že som na tomto mieste sám a tieň, ktorý som zrazu videl, ma vystrašil... Videl som, ako sa ku mne blíži neznáma postava. Pohľad na ňu bol zastrašujúci, tak som rýchlo nastúpil do auta. Monštrum na neho skočilo, sedelo na streche, začalo na neho klopať a poškriabalo ho. Rýchlo som naštartoval motor a rýchlo som odišiel a nechal toto monštrum na ceste."

Muž povedal o incidente, kolegom dedinčanom. Väčšina z nich sa smiala na jeho príbehu, ale o niekoľko dní neskôr prišla polícia k očitým svedkom. Ako vidíte, vyskytli sa podobné prípady: našli sa iné autá s podobnými škrabancami.
A napriek tomu bol Sullivan jediný, komu sa podarilo pozrieť sa na to stvorenie zblízka. Poskytol popis, ktorý sa zhodoval s popisom iných očitých svedkov: koža je zelenkastej farby, lesklá a akoby mokrá.
Nevidel tvár monštra, videl len veľkú hlavu, dalo by sa povedať, neprimeranú celému telu. Pokiaľ ide o všetko ostatné, tvrdil, že tvor bol viac ako dva metre vysoký, bol hustej postavy, na nohách a na tom, čo sa zdalo byť rukami, boli pazúry. Sullivan ešte poznamenal, že ruky boli ako opičie labky.

Jašteričí človek chodí s ľuďmi už niekoľko rokov. Nikto nebol však schopný vyriešiť túto záhadu.

Bola to zvláštna mutácia alebo to bola jedna z mnohých stvorení, ktoré ešte neboli objavené?

Mýty a Iegendy Where stories live. Discover now