Lesný duch
V auguste 2014 pridal kanál Zeden Product na YouTube video s názvom Lesný duch – Bukovec. Video sa rýchlo rozšírilo nielen medzi miestnymi obyvateľmi a do dnešného dňa dosiahlo bezmála 300 000 videní. Ako už napovedá samotný názov, obsahom tohto videa je rozprávanie o stretnutí s duchom v hlbinách košických lesov.
Podľa pána má v lesoch strašiť neviditeľný duch s chôdzou podobnou obrovi. Jeho prítomnosť vedia vycítiť aj zvieratá. Oplýva schopnosťami ako zahasenie ohňa či zahatanie cesty. Vydáva tiež zvuk podobný syčaniu. Šťastný únik pred touto bytosťou jemu a jeho priateľovi zabezpečila domáca klobása a zopár petárd.(Tak na tomto som sa dobre pobavila XD)
Prekliate stromy
Začnime príbehom, ktorý sa odohral najbližšie k Bukovcu. Neďaleko Hýľova sa kedysi nachádzal Pohanský háj - posvätný háj vysadený z hrabov. Dedinčania však tento háj vyrúbali. Najstarší z dediny sa tejto skutočnosti veľmi obávali. Posledný strom posvätného hája vyrúbal akýsi Jano, čím na seba uvalil kliatbu.
V nasledujúcom čase spozorovali viacerí dedinčania prízrak smrti – vysokú postavu v bielom.
V jej prítomnosti bolo nejedno zviera nesvoje.
A to sa stalo osudným aj Janovi.
Počas jazdy na kamarátovu svadbu sa kone v záprahu splašili po tom, čo sa prízrak zjavil neďaleko voza.
Po náraze do zábradlia na moste postavenom z posvätného hrabu trafila zakliateho Jana do hlavy klada a zabila ho.Smrť v jazierku
Aj v ďalšej poviedke figuruje vysoký prízrak smrti v bielom. Zjavil sa malej Margitke pri zbere vody a podobne ako vo videu v jeho prítomnosti utíchol celý les. Margitina babka prízrak nevidela a zmizol z dohľadu aj malej dievčine.
Presvedčila samú seba, že sa jej to iba zdalo a po zvyšok dňa sa venovala zberu trávy. Po dni na silnom slnku pocítila smäd a vydala sa k ľadovému jazierku po vodu.
Opäť však utíchlo celé okolie a Margitino telo na hladine vody objavila babička o pár hodín neskôr.Plamenný muž
Posledná príhoda, je o plamennom mužovi. Medzi Hýľovčanmi kolovala legenda o horiacom mužovi preháňajúcom sa po údolí. Väčšina ľudí tomuto neverila a robila si z každého, kto tvrdil opak posmešky. Práve preto sa bála priznať aj Marta. Keď sa vracala z Nižného Klátova od kamarátky Ilony, jej pozornosť upútalo svetlo v diaľke. Ako sa k nej priblížilo, údolím sa ozval ohlušujúci rev. Zdrojom svetla a hluku boli plamene šľahajúce z neznámeho. Prebehol popri nej do doliny a s rachotom podobným výbuchu po ňom zľahla zem.
Marta sa nechcela nikomu zdôveriť o prežitých udalostiach pre strach zo žartov z jej nepríjemného zážitku.
Až keď zistila, že viacerí dedinčania videli to isté, čo ona, prezradila, čoho bola svedkom.
ESTÁS LEYENDO
Mýty a Iegendy
De TodoMýty a legendy zo sveta divov a nadprirozených miest. Záhady a bájné bytosti. 9.apríla 2021 1# v mythology 💙 2# v legendy💜 2# v mýty 💛 1# v mýty 💜 1# v legendy💛 ❤️Love you all 😍