Pôvodne mara (mora) v slovanskej mytológii - je zobrazování ako zlý duch alebo stelesnenie smrti. Neskôr Mara čiastočne stratila kontakt so smrťou, ale súdiac podľa niektorých legiend si zachovala svoj škodlivý charakter, schopnosť otáčať sa. Zvyčajne je mara videná pod rúškom vysokej ženy alebo naopak zhrbenej starej ženy, ale takmer vždy s dlhými voľnými vlasmi.
V Jaroslavli sa Maru prezentovala ako krásne dievča v bielom. A podľa presvedčenia regiónu Olonets, mara "čierna", oblečená v priekope a dokonca aj chlpatá: "Deti sa kedysi báli babičky a pečeného mara, nasadili si kožuch šesť a povedali: "Tu je babička alebo pečená mara ide." Na niektorých miestach sa maru približuje ku kikimore brownie: neviditeľne žije v chate, najčastejšie za sporákom. Vo viere Pskovi marushka, rovnako ako iní duchovia, býva v dome, a kradne veci.
Bytosti ako Kobyla sú vo folklóre iných národov. Názvy, ktoré sa zdajú byť podobné, sú podobné jemu koreňu. Toto je mara Ukrajincov, zlý duch Srbského mora Chorvátov, nočná mora Poliakov.
V južných a juhozápadných oblastiach Ruska mala démon Mara podobizeň (bábika, strom, vetva), bol spálený, roztrhaný alebo potopený počas zimného festivalu drôtov, ako aj v noci Ivanovského dňa (7. júla). Takáto podobizeň by zrejme mohla stelesňovať odchádzajúce obdobie času - zimu (smrť), a vítajúcu jar ako dedičstvo spojené s plodnosťou a vegetáciou.
Preto sa podstata mara vo viere prejavuje v rôznych formách. Jeho duchovnosť, vplyv na osudy ľudí, ako aj schopnosť objaviť sa len v určitých časoch zostávajú nezmenené. Môže to byť noc alebo naopak poludnie, obdobie letného slnovratu alebo dozrievania bochníkov, "zlomeniny" ľudského osudu.
Mara v mytológii ľudí Európy je tiež zlým duchom, stelesnením nočnej mory. V noci sedí na spiacej hrudi a spôsobuje udusenie. V stredoveku bola Mara spojená s inkubom a sukubusmi; tiež sa verilo, že nočné mory boli poslané čarodejnicami alebo diablom.
Ľuďom sa vždy nepáčili a báli sa Maru. V jej mene sa ozývala ozvena tých najstrašnejších slov: "mor", "horor", "hrobová ponurosť", bola považovaná za temné stvorenie, skrýšu a neúrodu, stelesňujúce ducha smrti. Milujúce krvavé obete, neúprosná mara niekedy vykopala celé kmene a poslala k nim more. Za starých čias, keď sa snažila upokojiť maru, potlačiť svoju zlú moc. Na mieste zvolenom pre hru bol vykopaný vyrúbaný strom, zdobený stuhami a vencov a pod ním zasadil bábiku maru. Pred ňou položte stôl s jedlom a nápojmi.
Keď bola bábika nakoniec prinesená k rieke, všetky dekorácie boli z neho vytrhnuté a "popravené" na všeobecné výkričníky, dúfajúc, že sa týmto spôsobom zbavia hrozby choroby, nočných môr a dokonca smrti.
ESTÁS LEYENDO
Mýty a Iegendy
De TodoMýty a legendy zo sveta divov a nadprirozených miest. Záhady a bájné bytosti. 9.apríla 2021 1# v mythology 💙 2# v legendy💜 2# v mýty 💛 1# v mýty 💜 1# v legendy💛 ❤️Love you all 😍