Desivé mýtycké tvory

40 3 0
                                    

Keď snívame o strašidelných príšerách, uvedomujeme si, že je to len hra predstavivosti: monštrá vychádzajú z najtemnejších hĺbok podvedomia a stelesňujú naše tajné obavy.
Vyskytlo sa však mnoho prípadov, keď ľudia skutočne verili, že určité stvorenie skutočne existuje. Všetci počuli o Bigfootovi, ale sú aj iné - takí strašidelní a hrozní, že niektorí ľudia sa ich dokonca boja spomenúť.

Jikininki

Jikininka je veľmi zvláštne mýtické stvorenie. Je to japonský zlý duch, čašník, ktorý zasahá mŕtvoly ľudí.
Je známe, že kedysi boli ľudia, ale pre hriechy po ich smrti sa zmenili na hrozných duchov.
Ak ste zlý a chamtivý človek, budete prekliaty a po smrti budete musieť navždy putovať po Zemi pod rúškom jinkinky obdarenej nepochybným hladom.
Hovorí sa, že navonok vyzerajú ako rozkladajúce sa mŕtvoly s veľmi jasnými očami, ktorých vzhľad vás môže znehybniť. Takže je lepšie nezachytáť ich pozornosť.

Yeti

Met je himalájsky snehuliak.
Hovorí sa, že bol z Tibetu, odkiaľ sa potom rozšíril do blízkych horských oblastí.
Svedkovia tvrdia, že videli yetiho nesúc veľký kameň a pískajúcu desivú melódiu. Yeti chodí na dvoch nohách, je pokrytý bielymi vlasmi a má tiež obrovské tesáky. Nie je potrebné zaobchádzať s yetim na ľahkú váhu, pretože v Tibete existuje veľa prípadov, keď sa s ním ľudia stretli.

Chupacabra

Chupacabra je legendárna upírska koza. Toto stvorenie je pomerne skromné, ale veľmi zlomyseľné.
Prvé zmienky o chupacabre prišli z Portorika, a potom bolo veľa správ o stretnutiach s týmto monštrom v Južnej Amerike aj na severe. Chupacabra sa prekladá ako "sanie kôz." Zabíja zvieratá a nasáva ich krv. Neexistuje žiadny vážny dôkaz o existencii chupacabry, ale ľudia v ňu stále veria.

Zviera

V rokoch 1764 až 1767 francúzskú provinciu Jevodan (dnes Department of Loezer) terorizoval tvor, ktorý pripomínal obrovského vlka.
Je známe, že za tri roky nemilosrdný vlk-jedlík, ktorý bol považovaný za vlkolaka, spáchal 250 útokov, z ktorých 119 viedlo k smrti. Zabíjanie trvalo niekoľko rokov a dokonca aj kráľ Ľudovít XV poslal stovky profesionálnych lovcov, aby šelmu chytili, ale ich úsilie bolo neúspešné.  Hovorí sa, že ho nakoniec zabil miestny lovec - zasvätenou striebornou guľkou. V žalúdku šelmy boli nakoniec nájdené ľudské pozostatky.

Wendigo

Vendigo je indický krvilačný duch-jedlík.
Hovorí sa, že ak je človek prekliaty, môže sa zmeniť na vendiga, najmä ak táto osoba praktizovala čiernu mágiu a kanibalizmus. A tiež, ak bol prekliaty narkomanom alebo uhryznutý iným vendigom. Nebezpečenstvo je, že Vendigo je vždy hladný a miluje ľudské mäso.
Toto stvorenie je trikrát vyššie ako ľudská bytosť, má priesvitnú, ale veľmi tvrdú pokožku, cez ktorú neprejde žiadna zbraň. Môžete ho zabiť len ohňom.

Mananangal

Tieto bytosti, ktorých legendy sú bežné na Filipínach, vyzerajú ako upíri. Tiež milujú krv, ale majú vlastnosti, ktoré ich rozlišujú medzi inými upírskymi tvormi: tieto príšery si radi užívajú srdcia detí a vedia, ako rozdeliť svoje telo na polovicu.
Hovorí sa, že v noci chodia - nechajú spodnú polovicu tela stáť na zemi a horná časť uvoľní krídla popruhu z ramien a odletí, aby pozrela obeť. Mananangals lietajú do domov, chytajú tehotné ženy, pijú ich krv a kradnú srdce dieťaťa dlhým proboscis jazykom.
Dobrou správou je, že môžu byť zabití. Aby ste ich zabili, musíte naliať soľ, rozdrvený cesnak alebo popol na spodnú polovicu tela monštra.

Dibbuk

Dibbuk pre Židov je rovnaký ako pre kresťanov démon alebo duch, ktorý je vštepený do človeka a ktorého katolíci vyháňajú v procese exorcizmu, a pravoslávne - modlitbou.
Dibbuk je dušou zosnulého zlého človeka. Nemôže odpočívať a hľadať niekoho, kto by sa pohol.
Hovorí sa, že dibbuk sa môže priľnúť k dobrému človeku a nájsť ho čuchom. Zdá sa, že dibbuk zúfalo hľadá pomoc a podporu týmto spôsobom, ale nakoniec prináša len zlo, úplne ovládne osobu.
Na vyhostovanie dibbuka je potrebný jeden spravodlivý muž a desať ďalších členov komunity oblečených v pohrebných košeliach.

Kose koshe

Príbeh Nesmrteľnej Kosky je bežný medzi slovanským národom. Jedná sa o mocného a silného čarodejníka, ktorý vždy stavia obrábanie a je považovaný za jedného z najzlošnejších práve kvôli jeho nesmrteľnosti.
Vyzerá to ako vysoký, tenký starý muž alebo kostra.
Rád unaša nevesty iných ľudí. Má slabosť - svoju dušu, ale táto duša je očarená a premenená na ihlu "smrť Koshčeva", a ihla je veľmi dobre skrytá.

 

Mýty a Iegendy Donde viven las historias. Descúbrelo ahora