Anjeli sú nebeské bytosti, ktoré boli pilierom mnohých náboženstiev. Slúžia ako poslovia Boží. Niektorí veria, že anjeli sú tu, aby nás strážili a chránili. Zvyčajne zobrazené ako ľudské postavy s krídlami a oblečené v dlhých, tečúcich róbach, anjeli sú jedni z najznámejších postáv na celom svete.
Anjeli majú rôzne ciele ako rôzni ľudia. Sú považovaní za božské bytosti, ktoré slúžia ako boží poslovia, vymieňajú si posolstvá medzi nebom a zemou. Sú známe svojou čistotou a cnosťou.
Pre mnohých im anjeli prinášajú pohodlie v znepokojujúcich alebo obávaných časoch. Existuje nespočetné množstvo príbehov anjelov, ktorí navštevujú zem a chránia alebo vedú ľudí.
Anjeli boli vždy súčasťou náboženstva. Slúžia ako zdroj pohodlia pre mnohých a sú niekoľkokrát spomenuté v Starom aj Novom zákone. Anjeli sú božím stvorením a slúžia mnohým účelom, a to ako v nebi, tak aj na zemi.
Existuje deväť rádov anjelov, ktoré nám dávajú trochu nahliadnuť do ich účelu a povinností.
Seraphim
Seraphim je meno najvyššieho rádu anjelov. Sedia pred Božím trónom a chvália ho. Hovorí sa, že majú tri sady krídel, z ktorých jedno zakrýva ich tváre, druhé, ktoré zakrýva ich nohy, a posledná sada používaná na lietanie.
Cherubim
Cherubim sú druhým najvyšším rádom anjelov. Predpokladá sa, že sú mužní vo vzhľade a strážcovia Božej slávy. Nový zákon hovorí, že budú ošetrovateľmi počas apokalypsy. Dnes sú v katolíckom náboženstve známi tým, že majú intímnu znalosť Boha.
Tróny
Tróny sú jedinečná skupina anjelov. Nachádzajú sa v oblasti vesmíru, kde pomáhajú iným nižším skupinám anjelov získať prístup k Bohu. Sú známi svojou pokorou, hnajú sa za mierom a úplným podriadenie sa Bohu.
Nadvlády
Nadvlády regulujú a dohliadajú na činnosť iných anjelov. Sú známe ako Božie príkazy a tiež Anjeli vodcovstva.
Cnosti
Cnosti ovládajú prvky. Ovládajú prírodu, vrátane ročných období, oblohy a slnka. Majú na starosti zázraky a podporujú odvahu a milosť. Niekedy sú známe ako Žiariaci.
Sily
Sily bojujú proti zlu a chránia ľudí aj vesmír. Sú známi ako Anjeli bojovníkov a bojujú proti zlým pirátom, ktorí chcú zničiť ľudí a ich duchov. Meno vodcu je buď Camael alebo Samael, ktorý je anjelom temnoty.
Archanjelov
Archanjeli sú jedni z najznámejších anjelov. Mnohí vedia o Michaelovi a Ezechielovi, hoci ich je celkovo sedem. Sú to najčastejšie spomínané rády anjelov v Biblii a priniesli Božie posolstvo v niektorých z najznámejších biblických príbehov.
Kniežacstva
Kniežacnosti sú jedinečným rádom anjelov. V Novom zákone boli opísané ako metafyzická bytosť, ale teraz sú považované za nepriateľské voči ľuďom aj Bohu.
Anjeli
Hoci ich meno nie je tak špecifické, toto poradie sa vzťahuje na anjelov, ktorí sú najbližšie k ľuďom, a to ako vo vzhľade, tak aj v blízkosti. Dodávajú modlitby ľudí Bohu a potom prinášajú Božie posolstvá späť ľuďom. V prípade potreby majú prístup ku všetkým ostatným anjelom. Je známe, že sú starostlivé a sociálne, pomáhajú ľuďom v čase potreby .
Rodiny
Anjeli sa neoženia ani nemajú rodiny. Sú to Božie výtvory a nemajú tradičných rodičov. Tiež nemajú deti. Ale žijú v jednotkách, ktoré môžu ľudia rozpoznať ako rodiny.
Vzhľad
Mentálny obraz, ktorý má väčšina anjelov, nie je úplne presný. Zatiaľ čo veľké krídla, zlaté halos a dlhé, tečúce šaty sú synonymom anjelov, neexistujú biblické opisy toho, ako anjeli skutočne vyzerajú. Anjeli sú klasifikovaní ako duchovné bytosti. Nemajú fyzickú formu. Zaberú miesto, takže majú formu. Len nie je známe, aký je ich popis. Biblia však hovorí, že existuje niekoľko variácií anjelských foriem, a to ako v nebi, tak aj na zemi.
Symbolika
Existuje mnoho symbolov spojených s anjelmi, z ktorých niektoré sú určené pre špeciálne typy anjelov. Napríklad obrysy anjelov, ako sú tie, ktoré sa nachádzajú v oblakoch, sú spojené zo strážnymi anjelmi. Krídla sú tiež spojené s anjelmi strážcov, spolu s mečmi.
Penny sa stali symbolom anjelov. Mnohí veria, že anjeli zanechávajú haliere pre ľudí ako znak ich záujmu. Perie vraj symbolizuje požehnania od anjelov.Halos sú tiež bežným symbolom, zvyčajne súčasťou kostýmov. Mnohí veria, že anjeli nemusia mať halos, ale namiesto toho vyžarujú auru, ktorá je jasnejšia,než akú dokáže ľudské oko rozpoznať.
ESTÁS LEYENDO
Mýty a Iegendy
De TodoMýty a legendy zo sveta divov a nadprirozených miest. Záhady a bájné bytosti. 9.apríla 2021 1# v mythology 💙 2# v legendy💜 2# v mýty 💛 1# v mýty 💜 1# v legendy💛 ❤️Love you all 😍