Luku 3

1 0 0
                                    

Pilvitassu oli saanut oppilasnimensä. Pian hän lähtisi kiertämään Aurinkoklaanin reviiriä hänen veljensä Kuutassun kanssa. Hän oli innoissaan, koska oli kuullut mahtavia asioita Aurinkoklaanin reviiristä. Pilvitassun mestari Tomuhuippu oli tulossa hänen luokseen.
"Oletko valmis lähtemään? Orvokkikukka etsii vielä Kuutassua ja lähdemme sitten."
Pilvitassu nyökkäsi ja katseli ympärilleen. Pian Orvokkikukka tuli paikalle.
"En löydä Kuutassua. Vastahan hän oli tässä. Pilvitassu, tiedätkö sinä missä hän voisi olla?"
Pilvitassu katsoi Orvokkikukkaa silmiin ja sitten ympärilleen.
"En tiedä."
'Mihinköhän hän on mennyt? Ei hän nyt voi jo kadota, vastahan saimme oppilasnimemme.' Pilvitassu kummasteli.
Hetken kuluttua puolet klaanista oli jo etsimässä Kuutassua. Pilvitassu etsi tarpeidentekopaikalta ja oppilaitten pesästä mutta ei löytänyt häntä.
'Mihin sinä olet mennyt?' Pilvitassua alkoi huolestuttaa.

Hetki myöhemmin
"Tule Pilvitassu. Meidän pitää ehtiä kiertää reviiri ennen kuin alkaa satamaan." Tomuhuippu hoputti ja Pilvitassu tuli perässä surullisena.
'Halusin nähdä reviirin Kuutassun kanssa, en yksinäni.' Pilvitassu huokaisi ja jatkoi matkaa.
Tomuhuippu ja Pilvitassu saapuivat pitkän joen kohdalle.
"Ja tuolla on Ukkosklaani. Sinne ei saa mennä."
Pilvitassu katseli Ukkosklaanin metsään ja haistoi jonkun tutun hajun.
"Tule, jatketaan matkaa." Tomuhuippu hoputti ja lähti kävelemään joen viertä pitkin.
"Saanko käydä nopeasti tarpeillani?" Pilvitassu kysyi ja juoksi vatukkapensaaseen ennen kuin Tomuhuippu ehti vastata mitään.
Pilvitassu haisteli tarkemmin ilmaa.
'Tämä on tosi tuttu haju. Mutta kenelle se kuuluu?' Pilvitassu kävi mielessään läpi jokaisen kissan hajun jonka tunsi.
"Kuutassu!" Pilvitassu huudahti älytessään kenelle haju kuului ja juoksi Tomuhuipun luo niin kovaa kun pystyi.
"Haistan Kuutassun!" Pilvitassu henkäisi.
"Missä? Meidän täytyy kertoa heti Vasantähdelle!"
"Joen toisella puolella."  Pilvitassu katsoi uudelleen Ukkosklaanin puolelle.
'Olen varma siitä.'
"Odota siinä. Yritä jäljitellä mihin suuntaan Kuutassu meni. Haen Vasantähden." Tomuhuippu sanoi ja lähti juoksemaan leiriä päin.
Pilvitassu katsoi taivaalle. Ukkospilvet olivat ehtineet jo Puhuriklaaniin ja Järviklaaniin. Pilvet suuntasivat hurjaa vauhtia kohti Aurinko- ja Ukkosklaania.
'Tomuhuippu ole nopea!' Pilvitassu hoputti mielessään.

Soturikissat- Katse tähdissäWo Geschichten leben. Entdecke jetzt