Kultatassu loikki mestarinsa vierellä puhujantasanteen alle Hopeakuun paikalle.
"Tämä paikka on niin mahtava! En odottanut sen olevan näin suuri!", Kultatassu ihasteli ja katsoi aukiota. Aukion reunalla kulki pieni puro joka halkaisi aukion ja jatkui toiseen reunaan asti. Reunat olivat täynnä pensaita ja puita ja suurtasanne oli aukion toisessa päässä, missä Kultatassu juuri istui. Suurtasanteella oli kivilauta ja laudan alla oli taittunut puu josta tuli neljä paksua oksaa. Oksat olivat lahoja monta vuodenaikaa sitten asuneitten kissojen takia, joten päälliköt istuivat kivilaudalla.
"Kultatassu, tässä on Puhuriklaanin parantaja Väärälilja, ja tuolla kauempana tuo valkoinen kissa on Järviklaanin parantaja Maitoturkki.", Hopeakuu osoitti kissoja.
Väärälilja nyökkäsi.
"Entä Aurinkoklaanin parantaja?", Kultatassu katsoi ympärilleen ja yritti arvata kuka hän oli.
"Hän on.. Töppökorva. Kukaan ei oikein tiedä hänestä mitään.", Hopeakuu pyyhki hännällään ruohoa maasta.
Kultatassu nyökkäsi ja huomasi Maitoturkin tulevan heidän luokseen.
"Hopeakuu! Kiva nähdä, että olet viimein ottanut uuden oppilaan."
Hopeakuu naurahti. "Minusta tuntuu että minä se tässä oppilas olen."
Maitotassu vilkaisi Kultatassua ja katsoi sitten taakseen.
"On minullakin nykyään oppilas. Oravatassu, tule esiin."
Pian punertava naaras astui esiin ja nyökkäsi muille.
Kultatassu tassutti hänen viereensä.
"Olen Kultatassu!", Kultatassu sanoi ja odotti naaraan puhuvan mutta hän pysyi hiljaa.
"Ei sitten.", Kultatassu tuhahti ja tassutti takaisin Hopeakuun viereen.
Pian Tunturitähti hyppäsi puhujantasanteelle ja kokous alkoi.
"Kultahopea on saanut yhden pennun, Supikoirapennun.", Ruototähti aloitti. "Meillä on ollut paljon riistaa näin hiirenkorvan aikaan ja kaikki voivat hyvin."
Lakkatähti nyökkäsi ja nousi seisomaan.
"Meillä on neljä uutta oppilasta. Kaikutassu, Myrskytassu, Maitohorsmatassu ja Ukkosklaanin uusi parantajaoppilas Kultatassu."
Klaanit hurrasivat Kultatassun ja muitten nimiä.
Lakkatähti istahti alas ja Tunturitähti oli nousemassa kunnes Vasantähti nousi ylös.
"Ukkosklaani on vienyt yhden oppilaistamme.", Vasantähti sanoi kovalla äänellä.
Ukkosklaanin kissajoukosta kuului hämmentyneitä ja vihamielisiä vastaväitteitä.
"Vasantähti, emme ole vieneet ketään oppilaistanne.", Lakkatähti katseli Vasantähteä silmiin.
"Meidän uusi oppilas Pilvitassu haistoi sen kyllä. Kuutassu on mennyt teidän reviirille. Mitä haluatte hänestä?", Vasantähti ärähti.
"Eikö Aurinkoklaanilla ole parempaa jäljittäjää kuin oppilas?", ivallinen huudahdus kuului jostain Järviklaanin kissajoukosta.
"Kuutassu?", Lakkatähti katseli klaaneja.
'Mitä hän yrittää etsiä?', Kultatassu ajatteli ja katsoi siihen suuntaan mihin Lakkatähti tuijotti.
'Joku toinen klaanilainen?' Kultatassu näki naaraan joka tuijotteli maahan. 'Miksi Lakkatähti häntä tuijottaisi?'
"Palauttakaa Kuutassu ennen seuraavaa kuuhuippua. Jos hänestä ei ala kuulumaan hyökkäämme klaaniinne varoittamatta." Vasantähti sanoi sanansa suoraan ja kovaan ääneen.
"Sinä varoitit juuri." Kultatassu kuiskasi ja älysi vasta sen jälkeen Vasantähden sanat.
BINABASA MO ANG
Soturikissat- Katse tähdissä
Fantasy>>Yhdestä tulee viisi, neljä yhtä ja yksi omaa polkuansa kävelevä<< Nuoret Ukkosklaanilaiset Kaikutassu, Myrskytassu ja Kultatassu ovat juuri saaneet oppilasnimensä, mutta pian he älytävät että ei ole ihan tavallisia kissoja. Kaikutassu ja Myrskytas...